Tuesday 5 January 2016

TUJUAN SYAHADAHKU

     Banyk orang bertanya
     pasal jalan yang aku bawa...
     Aku jwab... 

      Jalanku jalan RASA  atau jalan  SYAHADAH
       Mengaku adanya allah &
       Mengaku adanya rosul ( mohamad saw )

  Pun untuk mendapat pengakuan
  Dari padanya pulak..???
 
       Aku mengaku dia itu tuhan...
       pun untuk mendapatkan
       Pengakuan aku itu hamba....???

        Aku mengaku dia itu Rosul  ( mohamad saw )
        pun untuk mendapat
        pengakuan bahwa aku umat....???

jika belum ditrima pengakuaan itu..
dan dijawabnya pengakuanku
maka aku blm lagi jadi

            Sebenar benar
                    HAMBA....&
                     UMAT......

Dan janganlah

MENGAKU...aku ....dia...
MENGAKU...aku.....hamba...
MENGAKU...aku.....umat
     
sebelum diakui olehnya pulak
dalam syahadahmu...
bukan jasadmu...
tapi rohanimu...

           Disitulah terdapat..
     DERAJAD....
     PANGKAT....
     DAN MARTABAT...

bukan tauliah dari orang...
tapi dari tuhan dan rosul sendiri...
yang mendapat tauliah..
itulah rohmu.

MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

No comments:

Post a Comment