Wednesday, 24 August 2016

PAHAMILAH DAN HAYATILAH

Dalam membawa ilmu sirr, penghayatan kita kepada sirr amatlah penting dalam ilmu ini. Banyak yang saya lihat walau dah lama dalam ilmu tapi penghayatan kepada sirr masih di tahap ragu ragu untuk mengikuti feel tersebut ( zikir affaal kaffi ) sebagai panduan berjalan mencari kebenaran dalam dirinya sendiri.

Memang benar feel ini ada kepalsuan dan ada kebenaran tetapi jika kita tidak melalui proses ikut kepada feel ( zikir afaal kaffi ), mcm mana kita nak bezakan yg mana benar dan yg mana palsu !!! Ramai yang saya lihat hidup sirr nya tapi dia penuh dgn keraguan pada diri nya sendiri.

Wahai kawanku ???

Sedarilah !!!
Bayi ma'ani yg di lahirkan
pada pembukaan jalan ini
Sudah mula membesar berubah
menjadi kanak kanak
Ada yang remaja dan ada
Yang sudah dewasa

Hayatilah feel kamu masing masing
Jangan tinggalkan apa yang
telah kamu lahirkan
Gunakan ia
Fahami ia
Untuk mengenal diri sendiri
dan mengenal allah.

fokus yang tinggi penghayatan kepada feel, maka barulah boleh di kesan yang benar dan cubalah tinggikan fokus pada feel 24 jam , bertindak seharian dengan feel atau zikir affaal kaffi , jadikan lah hidup berserta feel sentiasa.

MASTER AJIE
0192873134

Cubit Cubit SayanG
SALAM
PUSAT RAWATAN SAYAHADAH

Friday, 12 August 2016

INTI TENAGA DALAM KITA

Tafakur, meditasion, semedi adalah perilaku yang sama dengan tujuan ianya satu, yaitu mencari inti tenaga dalam kita yang dikumpulkan dan dibesarkan untuk memperkuat kerohanian seseorang tersebut. Semakin kuat dan besar inti tenaga seseorang itu maka dia dapat menjadikan tenang, fokus, daya perilaku dan susunan hidupnya cantik, menghindarkan segala penyakit dan lain lain.

Cara seseorang melakukan tafakur, meditasion atau semedi , setiap orang tidak sama karna ianya mengikut pada budaya ,agama dan pemahaman pemahaman mengikut pada apa yang dijumpa. Tetapi tetap walau cara berlainan ianya tetap dalam konteks sama tujuan yaitu menemukan inti tenaga dalam kita.

Cara cara dahulu untuk menemukan inti tenaga dalam kita, boleh dengan melalui berbagai cara sebagai contoh, bertirakat atau puasa tidak makan, minum atau tidur, bersuluk, berzikir, dalam tempoh yang tertentu mengikut pada yang ia paham dan gurunya yang ajar dan kadang walau dah buat pon tetapi ianya tidak mendapat hasil maksimal seperti yang diinginkan.

Inti tenaga dalam kita ianya ada dalam setiap orang, hewan, tumbuhan, atau semua benda didunia ini ada inti tenaga dalamnya. Tetapi ianya besar atau tidak dan sempurna atau tidak. Selagi mahluk itu ada hidup maka ianya ada inti tenaga dalam tersebut karna inti tenaga dalam tersebutlah yang menghidupkannya.

Inti tenaga dalam tersebut yang paling dalam adalah dijantung manusia yang dalam islam disebut SIRR JANTUNG ( RAHASIA JANTUNG ) dan banyak ahli tasauf menyebutnya dengan berbagai nama, AH, FUAD, HU, ALLAH HU, HU ALLAH,AHAD, AL HAQ, AKU dan berbagai nama lain tetapi sebenarnya inti tenaga tersebut tidak ada nama karna didalamnya adalah ZERO ENERGI YANG BERSIFAT SIFAR.

Dalam tafauf, tarikat hakikat dan makrifat, inti tenaga ini sering disebut sebut dan dibicarakan dan disuruh semua muritnya untuk mencarinya dan menjumpai karna ianya bertujuan mencari sendiri atau diri sebenar diri. Bahkan guru guru tersebut selalu berkata dan memang dalam hadis qudsi, bunyinya adalah " APA BILA ENGKAU MENJUMPAI NAMAKU YANG KE 100, MAKA KUHARAMKAN API NERAKA MENYENTUHMU"

Jadi, begitu sangat penting kita menjumpai inti tenaga kita tersebut. Disamping untuk kita mendekatkan diri dengan ALLAH, tentunya mempunyai kegunaan lain sebagai contoh, merawat penyakit jahir dan batin, pertahanan diri, membuat kita tenang, menghindari sakit, dan juga untuk membuka 365 tititk titik tenaga dalam kita yang ada diseluruh badan kita

Untuk itu kami membuka kursus PEMBUKAAN SIRR JANTUNG ini sebagai cara untuk membimbing atau orang orang yang kehilangan pedoman dalam dirinya atau tidak tau bagaimana mengenal dirinya dan telah letih beramal tetapi tidak membuka inti tenaga dalam tersebut.

Dan terlebih lagi bagi seseorang yang telah lama berpetualang dalam ilmu ketuhanan tetapi hilang arah dan kebingungan dalam menentukan tujuan ilmu tersebut dan terutama bagi yang sudah izim dalam ilmu.

Metode yang kami terapkan dalam ilmu sangatlah sederhana yaitu balik balik pada syahadah itu sendiri untuk memula perjalanan dan disamping kami terangkan metode cara tafakur yang kami jumpai dalam ilmu. Kami tidak menerangkan pasal ayat atau zikir zikir tetapi kami terangkan adalah hasil dari ayat dan zikir itu sendiri   yang menjadikan RASA ATAU TENAGA KEROHANIAN yang berpunca di JANTUNG SETIAP ORANG yang fungsinya sangat banyak.

Dan bagi yang ingin mempelajari ilmu pengetahuan kami ini agar tidak tersalah paham atau mengatakan kata sesat , sirik atau kafir, kami harapkan bagi yang ingin mengikuti kursus atau mempelajari ilmu pengetahuan kami, diharapkan melakukan memohon petunjuk dulu dari ALLAH SAW dengan cara sholat istiharah atau cara cara lain yang dipahami.

Tujuannya agar seseorang itu apa bila dapat petunjuk, yaitu dapat yakin dan sebaik baik orang yang mencari ilmu adalah orang orang yang mendapat petunjuk dari ALLAH dan ini pun ada dalam pesanan SYEH ABDUL KADIR JAILAINI dalam seseorang mencari guru untuk membimbingnya

Master ajie
0192873134

Pusat rawatan syahadah

MENGHARGAI ILMU

Dalam ilmu kerohanianku yang berpegang pada kalimah syahadah yaitu ASHADUALA ILAHAILALAH WA ASHADUANA MUHAMADAN DAROSULULOH . Step awal awal perjalanan adalah harus menjumpai RASA atau ALIRAN TENAGA YANG BESAR atau dalam kitab SYEH UBDUL KADIR JAILANI yaitu " Seseorang yang mancapai alam rasa maka ianya baru menjumpai roh titik terakhir yang disebut roh AL KUDSI maka ianya baru step awal belajar mengenal diri.

RASA atau ALIRAN TENAGA YANG BESAR ini, sehingga dia boleh merasai aliran tenaga tanpa pegang kunci atau tafakur, cukup ingat sahaja maka aliran tenaga itu dalam setiap keadaan, makan, minum, berjalan, kencing bahkan tidur. Maka ianya baru mencapai titik rasa step pertama dalam sempurna.

Untuk mendapat aliran ini sempurna dalam step pertama, maka dia harus beramal kuat, pada tafakur, kunci kunci diri, tafakur perhalusi dalam jangka lama. Lama dan tidaknya mendapat step rasa kuat keseluruh badan perlu dilihat dari keiklasan beramal, perjuangan beramal, lama dan tidaknya beramal dan bnyk dan tidaknya block dalam badan. Semua keadaan keadaan itu mempengaruhi untuk mendapat rasa aliran aliran tenaga yang kuat.

Apa bila sudah mencapai step awal ini dengan sempurna yaitu aliran sudah kuat, maka step selanjutnya adalah bukan pada amalan lagi tafakur, bukan pada kunci, tetapi lebih pada kefahaman kefahaman yang lebih lanjut tujuaannya adalah untuk menggunakan tenaga tenaga itu dengan semaksimal mungkin.

Untuk memahamkan mengunakan tenaga tenaga itu, maka seseorang harus menjumpai gurunya dan perlu masa panjang untuk menerangkan bagaimana menggunakan tenaga itu. Jumpanya adalah berberdepan face to face bukan dengan msg, whatsapp, whecat, fb, atau laman senawang yang lain. Karna dengan face to face maka sesungguhnya kita menghargai ilmu dan sangggung berkorban demi ilmu. Pengorbanan itu lah yang dinilai .!!!

MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH
syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

Monday, 1 August 2016

UPAH / BAYARAN DALAM RAWATAN

Dokter adalah sebuah bidang pekerjaan yang berat, yang memerlukan study dan pembelajaran yang sangat lama agar mampu dan mengenal akan sakit pada setiap pesakit yang dihadapi dan mampu menyembuhkannya. Semua orang boleh jadi dokter tetapi pengalaman dan banyaknya dia belajar maka itulah yang menyebapkan ada gelaran dokter biasa atau dokter pakar. Semakin dokter paham dan mengerti akan sakit yang diderita pesakitnya maka dengan pengalaman pengalaman yang telah dia lalui maka apa bila merawatnya sehingga sembuh.
Tetapi dokter digolongkan menjadi dua keadaan
1. Dokter fisikal
Dokfisikal adalah mengkaji setiap pesakit dengan alat alat canggih dan berusaha menemukan obat obatan dengan banyk menggunakan herba yang dijadikan pil, dokter ini bertidak mengkaji sakit dari segi fisikalnya darah, nadi dan lebih belajar pada keadaan saintifik pada fisikal pesakit.
2. Dokter Rohani
Dokter rohani adalah bertindak menggunakan tenaga kerohanian untuk merawat sakit, yang tidak dapat dipecahkan melalui sains. Seperti hanya kerasukan, histeria, gangguguan jin, sihir, saka atau pon penyakit penyakit lainnya yang berunsur mistik atau tidak lojik akal. Biasa dokter rohani ini orang gelar dengan nama panggilan, bomoh, dukun, bidan, ustad, kyai, pawang dan lain lain.
Untuk menjadi dokter pakar dalam bidangnya, tak dokter fisikal atau dokter rohani memerlukan pembelajaran dan pengalaman sangat lama, yang tidak diketahui oleh pesakit. Mereka sama sama meneliti dan mengkaji akan penyakit tersebut untuk dapat menyembuhkan dengan cepat walau bidang pesakitnya lain lain.
Yaitu dokter fisikal mengkaji dari sudut sains dan dokter rohani mengkaji dari segi kerohanian. Mereka sama sama mengorbankan masa untuk menemukan jawapan akan jenis jenis sakit yang mereka hadapi. Mereka kena melakukan penelitian agar tau dan kenal pasti akan penyakit tersebut. Dan mereka perlu belajar dengan banyak guru untuk mendapatkan ilmu agar paham dan mengerti. Masa, ilmu, pengalaman dan penelitian inilah yang menjadikan ianya digelar dokter pakar.
Banyak orang yang tidak paham akan hal ini. Apa bila seseorang sakit, meraka merawat dengan dokter fisikal dan dikenakan upah yang mahal, obat mahal, tempat yang mahal, mereka tidak complain pon akan upah rawatan itu dan mampu bayar walau kadang sakit yang diderita tidak sembuh.
Tetapi kenapa pulak, apa bila mereka sakit kerohanian mereka merawat dengan dokter rohani dikenakan upah, mereka akan melenting, marah, cakap jual agama, jual ilmu, tidak iklas, dan mcm mcm. Padahal dokter rohani seperti bomoh, dukun, bidan, ustad, kyai, pawang dan lain lain. Mereka memerlukan belajar sangat lama, puasa, suluk, tirakat, bahkan belajar bnyk guru diberbagai tempat berjauhan.
Mereka jugak mengkaji akan sakit dan masalah yang diderita pesakit walau tidak kasap mata, karna penyakitnya adalah kerasukan, sihir, saka dan lain lain. Kenapa clomplan dengan kata kesat. Padahal dalam islam sendiri adalah harus hukumnya membayar apa bila meminta melakukan penghikmatan rawatan dengan syarat sebelum melakukan rawatan memberi tau akan berapa upah tersebut adalah WAJIB.
Orang orang yang tidak faham akan ilmu islam inilah, yang kadang akan membuat mereka menjadi bodoh dan boleh digolongkan gila dalam hidup karna tidak membaca dan memahami dalam agamanya sendiri. Kalau orang yang berkata seperti ini duduk digunung atau hutan tidak masalah, karna pengetahuan tentang agama mungkin kurang.
Tetapi bnyak yang berkata dan memaki dokter rohani seperti bomoh, dukun, bidan, ustad, kyai, pawang dan lain lain. Adalah orang orang berpelajan tinggi, berpendidikan tinggi tetapi memlilki mentaliti yang sangat lemah dan teruk. Sampai tidak memahami akan agamanya sendiri yang boleh dikatakan kategori seseorang yang narsis ( GILA ).
Dibawah ini adalah dalil atau hadis yang mengatakan adalah HARUS untuk menetapkan upah atau harga merawat dalam setiap penghikmatan dan mengambil upah merawat pesakit dengan kaedah yang tidak bertentangan dengan Islam  dan Perkara ini telah tsabit dalam sunnah Rasulullah SAW dan atsar As Sahabah
Daripada Abu Sa’id Al-Khudri r.a.; bahawa pada suatu ketika beberapa orang sahabat Rasulullah s.a.w. telah datang ke sebuah perkampungan Arab, akan tetapi penduduk kampung itu tidak menerima kedatangan para sahabat tersebut, tiba-tiba ketua kampung itu disengat ular, (lalu wakil penduduk kampung berjumpa dengan para sahabat tersebut) dan bertanya: Adakah kamu mempunyai ubat penawar sengatan ular atau adakah di antara kalian ahli perubatan?, para sahabat menjawab: Kalian telah tidak menerima kedatangan kami di kampung ini, kami tidak akan melakukannya sehingga kalian membayar upah untuk kami. Akhirnya mereka berjanji akan memberikan beberapa ekor kambing sebagai upahnya. Kemudian salah seorang sahabat membaca Surah al-Fatihah, kemudian mengeluarkan sedikit ludah (diletakkan di bahagian sakit), dengan serta merta ketua kampung sembuh, kemudian mereka membawa kambing-kambing kepada para sahabat. Para sahabat tersebut berkata: Jangan kita ambil upah ini, sehingga kita bertanya kepada baginda Rasulullah s.a.w, kemudian mereka menanyakannya, lalu Rasulullah tersenyum dan berkata: Ketahuilah bahawa Surah al-Fatihah itu adalah ubat penawar, ambillah upah itu dan bagi aku sedikit. [Hadis Riwayat Imam Al-Bukhari]
Beberapa pendapat Ulamak Mu'tabar berkaitan hai ini.
1. Berkata Ibn Qudamah dalam kitab Mughni Muhtaj : Adapun mengambil upah ruqyah (menjampi) maka Imam Ahmad memilih qaul yang mengatakan HARUS dan beliau sendiri mengatakan TIDAK MENGAPA
2. Dr. Muhammad Said Ramadan Al-Buti dalam kitab Feqh As-Sirah: Malik, Syafie, Ahmad, Ishak dan Abu Thaur berpendapat HARUS mengambil upah rawatan, manakala Abu Hanafiah memperincikannya iaitu HARAM mengambil upah bagi MENGAJAR AL-QURAN dan HARUS PULA UNTUK MERUQYAH.
3. Kata Ibn Hazam dalam kitab Al-Mahalli: Upah rukyah (menjampi) adalah HARUS
Semoga tulisan pendek saya ini dapat menjadikan ilmu dan pemahaman bagi kita semua supaya dapat menghargai segala bidang pekerjaan yang kita jalani dan tidak tersalah arti.
Maaf dari kami
MASTER AJIE
0192873134
PUSAT RAWATAN SYAHADAH
syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

Sunday, 24 July 2016

TERSESAT JALAN

Berjalan melangkah setapak
demi setapak
meninggalkan masa silam
menjadi masa kini
perit jatuh bangun dalam perjalanan
mencari jati diri sebenar
terkadang menimbulkan luka
berdarah dan bernanah
kesannya hingga kini menjadi
arti bahagia & kepahitan
itulah yg dinamakan pengalaman..

pengalaman mengajar
menjadi guru sejati
dalam diri sendiri
tentang arti jatuh dan bangun
dan mula berjalan melangkah
bukan pengalaman membaca
bukan pengalaman ikut cerita
bukan pengalaman mendengar

pengalaman pengalaman
itu aku sudah letih,
dengar kata orang baca kitab
atau buku sariat, tarikat ,hakikat , makrifat

cerita tinggi tinggi belaka
terpinga pinga dan menjadi hayalan
terperasan sudah jadi itu dan ini
menjadi ego dan sombong
padahal berperangai setan dan hewani
terkonon konon sampai insani
padahal tidak berjaln lagi

bermacm zikir, beribu zikir
dan berbagai amalan amalan
kenapa masih ada keresahan
dan ketidak puasan
seolah olah KAPAL DILAUTAN HILANG ARAH TUJUAN

adakah aku salah berjalan
atau tersesat jalan
itu mula mula aku berjalan dulu
aku tanyakan dalam renungan
panjangku kepada diriku sendiri

SEBETULNYA AKU MAU JADI APA
JADI TUHAN ATAU JADI HAMBA

Hilang arah tujuku
karane aku tak menjumpai jalan
terpukau dgn cerita cerita
guru guru hebat yg sudah jadi
jadi dirinya sendiri karane
dia dah duduk level 10
yang kun fayakun katanya

aku pulak terikut ikut cerita itu
padahal abok ponm tak ada lagi
setitik dalam diriku ponm
baru hidup dan lahir kedunia
bodohnya aku terperasan cerita
buktinya dalam diriku tidak ada
setiap kata ada bukti nyata
bukan tak ada bukti...
harus dan wajib ade bukti dan pengesahan

aku menjumpai mau jadi apa aku
apabila aku memahami syahadah
mengerti maksud syahadah
yaitu PENGAKUAN UNTUK DAPAT PENGAKUAN

ASHADU ALA ILAHAILLAULOH
WA ASHADU ANA MOHAMAD DARORULULOH

ARTINYA
aku naik saksi tiada tuhan selain allah
aku naik saksi mohamad rosuloh

kata saksi itu kalau
sudah jumpa dan bertemu
kalau belum maka saksi ini..
boleh diarti luaskan
mengaku, meyakini, mengiyakan, membenarkan
melihat dan bersaksi..

jadi kalau
aku mengakui tuhan itu allah
maka allah ponm harus
mengakui aku hamba
kalau aku mengakui
mohamad itu rosululoh
maka mohamad rosululoh harus mengakui aku umat

kalau tak dapat maka aku hanya mengaku aku sahaja
karna tak dapat pengakunya nyata...
dan jangan bermimpi nk jadi dia
kalau syahadah ponm tak ditrima

disitulah letak jalan tujuku
mula mula aku hidup
mencari pengakuannya
dalam arti hamba dan umat
setelah kemudiku hilang arah punca
terombang ambing dilautan tiada
bertepi tersesat dalam dua laluan

coretan coretanku
jadikanlah renungan yg bermanfaat
kalau aku mau sombong apa yg aku ada
tulisanku sebetulnya aibku berjalan
jatuh dan bangun dalam arti hamba tuhan

kalau kita tidak salah
bagaimana tuhan mau bagi benar
kalau kita tidak hitam
bagaimana tuhan tunjukan putih

hitam putih itu bersebelahan
salah benar itu berdampingan
kedua duanya mengajar arti hamba sejati
dan mengenal arti diri sebenar
hidup titik zatmu itulah kunci
kunci menjumpai dan mula berjalan
Dengan feel atau insting batinmu

bukan mencari kehebatan
tapi cari pengakuan

SALAM
PUSAT RAWATAN SYAHADAH

Wednesday, 13 July 2016

RASA ITU BUKAN MAKANAN TETAPI ALIRAN TENAGA

Ada orang berkata
rasa itu katanya tidak sama
setiab orang berlainan
mengikut cita rasanya

itu benar..
rasa tidak sama
kalau engkau anggab
rasa itu makanan & minuman
ada yg suka manis
kurang manis atau tawar
maka hasilnya tidak sama

RASA adalah pancaran dari zat hidup
yang ada dalam diri kita yaitu jantung
apa bila dibuka atau dipancarkan
dia akan menghasilkan getaran atau gelombang seperti karen yang akan mengalir menembusi dinding dinding yang menutupi sehingga keluar
memancar dari badanmu

aliran zat zat hidup
tenaga tenaga hidup
yg memancar keluar
itulah disebut rasa...
maka hasilnya sama..

kalau engkau kata tidak sama
karna engkau jumpa rasa makanan & minuman, bukan zat zat hidup yg menghidupkanmu yang mengalir dalam batang tubuhmu.

adanya tafakur dan beramal
tujuannya tuk engkau memperkuat
memperbesar, mengembangkan
menghalusi aliran tenaga tersebut

dan dengan melafaskan dua kalimah syahadah agar engkau dapat pengakuanya diakui sebagai hamba dan umat berapa lama pengakuan itu didapat
mengikut engkau. keiklasanmu
mencarinya itu kuncinya

adanya engkau mengembalikan
segala jin setan iblis dll
yang ada dirimu rasa akan
kuat, besar, kembang dan halus
secara semula jadi..
karna yg menutup atau block
pancaran itu adalah mereka

jadi
jangn kata rasa tidak sama
kalau engkau menjumpai zat hidupmu
zat hidupmu itu sama setiap orang setiap manusia...
zat hidupmu itu bukan rasa makanan
seperti gambaranmu itu..
yg menghasilkan tidak sama

dan berbicaralah dengan ilmu
ilmu itulah yg membuat orang respeck
hormat dan menghargaimu
tak kiralah orang tua, muda , laki atau perempuan

berbicara dengan ilmu inilah
sebetulnya engkau yg menaik turunkan
martabatmu itu sendiri bukan orang lain
yang merendahkan atau meninggikanmu

SALAM

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

Sunday, 10 July 2016

BERBAGAI JENIS ILMU SYAHADAH

Dulu waktu kecil kecil lagi
Usiaku barulah 17 tahun
aku sudah belajar tentang ilmu syahadah ini
mcm mcm syahadah..

ada syahadah siluman
yaitu agar ditakuti jin setan iblis
ada syahadah bumi
kalau ditanam ponm badan
tak akan rusak busuk
ada syahadah api dan air
dibakar tidak apa apa
dan boleh bernafas dalam air
adà syahadah maung atau
syahadah harimau

boleh bertukar jadi harimau
syahadah maung inilah yg dipakai
oleh seluruh prajurit pajajaran
yang mereka boleh bertukar
menjadi harimau
dan berbagainya lagi
ilmu pasal syahadah

tetapi bukan syahadah
mcm itu yang aku cari
itu syahadah yang sudah ditujukan pada
ilmu duniawi syahadah yang dipecahkan jadi ilmu atau syahadahnya mahluk lain
yaitu alam

karna sebetulnya alam ini bersyahadah
engkau tau syahadah mereka
maka engkau boleh memasuki
alam mereka
karna ijab kobulnya terbuka atau diterima

dan bukan salah pun
syahadah dipecahkan
menjadi ilmu pasal syahadah ini
merangkumi segala galanya
hanya bole memecahkan atau tidak

tetapi tujuan itu jangan lari dan tersalah
tujuan asalmu bersyahadah mula mula
untuk menyambung tali yg terputus
pengakauan untuk mendapat pengakauan
antara hamba dengan tuhan
antara umad dengan rosul
itu tujuanmu hidupmu...

apa bila engkau mempelajari syahadah
alam tetap nanti engkau mati susah
karna engkau sudah lari tajuk
lari tujuan asalmu hidupmu

jadi carilah dulu pengakauan
hamba dan umat
jangn cari yg lain lain dulu
jika enkau dapat pengakuan ini
segala ilmu akan mendatangimu
baik ilmu dunia atau akhirat

amin

salam
PUSAT RAWATAN SYAHADAH

Sunday, 3 July 2016

PENCARIANMU

Dalam ilmu pengetahuanku yang berdasarkan dua kalimah syahadah yang bertujuan mencari pengakuan dari pada allah dan rosul sebagai seorang hamba dan umat dalam arti sebenar bukan hampa dan umat yang dapat dalam anganan. Diperlukan kesungguhan dalam belajar dan beramal untuk mendapat apa yang dimau dan dituju.

Tetapi setiap orang apa belajar ilmu pengetahuanku ini mereka niat bermacam mcm mengikut pada keadaannya saat itu yang mereka lalui dan pahami. Niat itu adalah mempengaruhi dengan apa yang dituju dan hasil dari suatu amalan itu dan apa bila dapat apa yang dimau maka dia akan meninggalkan ilmu pengetahuanku pasal niatnya hanya sampai disitu.

Ada yang niat belajar ilmu pengetahuanku ini

Ingin sembuh dari sakit
Ingin kuat dan hebat
Ingin menambah rejeki
Ingin mencari tuhan

Kalau engkau belajar ingin sembuh dari sakit, maka apa bila beramal dan sembuh maka engkau pasti meninggalkan ilmuku, karna niat awal belajar hanya untuk sembuh sahaja tiada yang lain,

Jika engkau nk kuat atau hebat dengan ilmu pengetahuan, maka setelah engkau ijazah dan dibagi kunci kunci kekuatan kursani, pakean perang dan kerangka alam, ibu kunci dan lain lain yang berunsur kekuatan , mesti engkau akan terputus hubungan dengan gurumu karna apa niatmu sudah dapat dan disitulah terputus hubungan

Jika engkau niat belajar ingin menambah rejeki maka pada step mula mula yaitu selepas dibgi kunci mikail engkau akan meninggalkan ilmuku dan terputus hubungan denganku karna niatmu hanya itu.

Jika engkau mencari tuhan. dalam ilmuku maka engkau takan habis belajar yaitu bagai menimba air laut dengan baldi maka engkau akan ada lagi, lagi lagi ilmu yang baru muncul yang engkau tidak tau dan engkau tidak akan terputus denganku sebagai pembuka jalanmu melangkah keluar dari sangkar keramat dalam kaca dilapisi 18.000 lapisan.

Aku akan meninggalkan mu mengkut pada niatmu, ada yang kuanggap mengujimu dan menilai dirimu, ada yang putus akan niatmu sendiri hanya patah sayap berjalan. Renung dan fikirkanlah awal awal knp boleh berpisah ???

mesti engkau tau jawapan itu !!!

MASTER AJIE
CALL/ WHATSAAP
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH
syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

BERHIJRAH DALAM ILMU

Dalam berjalan mencari ilmu
Yang lebih benar dan benar
Diperlukan minda dan pemikiran positif
Dan tidak menghukum pada semua

Apa pun ilmu dan keadaan yang
sampai pada kita
Jangan berpikir kita sudah benar
Atau berpikir kita paling benar
berbanding lainnya
Atau ilmu orang lain salah
lagilah berpikir orang lain
sesat jalan atau sesat ilmu

Karna kita tidak tau
Kebenaran yang hakiki itu seperti apa
Karna tuhan meletakan ilmu itu
Bersepah dijagat raya ini

Jadi
Untuk berjalan menemukan kebenaran
Sarat utama adalah jangan
Menghukum ilmu apa pun yang sampai

Dan untuk berjalan lebih maju
Dalam menemukan kebenaran
Diperlukan hubungan
antara jahir dan batin kita
Yaitu dengan mengikuti feel
atau insting
Dan petunjuk tuhan

Jangan takut berjalan dalam ilmu itu
Kita melakukan kesalahan
Karna kita dalam berjalan itu
Hanya berteori dan berpraktek
Apa bila salah mesti nanti
menjumpai kebenaran
Karna kebenaran sebenar benar benarnya
Ibarat menemukan permata dalam padang pasir

Cobalah keluar dari kotak pemikiranmu
Dan mencoba mencari pemikiran baru
Jika ilmu atau terori yang engkau praktekan tidak ada hasil
Dalam dirimu itu

Dan jangan mind block
Dengan keadaan keadaan
yang dianggab pelik
Tetapi cari kebenaran dalam keadaan itu
Yaitu ambik masa dalam
3 bulan dengan beramal
Dengan tehnik yang baru
mencari bukti dalam ilmu itu

Bukti dalam ilmu adalah
Mampu membuat sakit dalam
badan dirimu sembuh
Yang sudah bertahun kita derita yang bahkan obat hospital
Tidak mampu menyebuhkannya
Mampu membuat tenang
Memcukupkan kekurangan
disaat diperlukan
Dan yang paling utama adalah
Mendekatkanmu dengan
tuhan semakin rapat

MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH
syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

PENCARIAN JALANKU

Tidak semua orang dipilih
Pada jalan ketuhanan atau kerohanian
Apa bila anda seorang yang dipilih
Maka anda sebetulnya mempunyai
Masalah yang lebih besar
dari pada orang lain

Dan anda pon tidak akan bisa
Hidup normal
Berpikir Normal
Berkawan normal
Berkeadaan normal
Seperti orang pada umumnya

Karna biasanya anda akan
mempunyai insting atau feel
Yang sangat berbeda dengan
orang umumnya
Tetapi biasanya anda tidak mengerti
Tau membawa dan merasakan
feel tersebut
Dan merasa takut dan membuat depresi

Adanya seorang guru jahir itulah
Yang harus membimbing anda
Menemukan dan memahami
keadaan anda
Maka dia akan pahamkan anda
Apa yang terjadi dengan
keadaan Unnormal
Yang menimpa kehidupan anda

Untuk mendapatkan seseorang
Guru jahir yang sesuai
Anda harus memohon pada
tuhan sesuai agama anda
Dan cara yang anda pahami
dan mengerti
Mestilah anda akan menjumpainya
Dalam keadaan yang tidak disangka

MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH
syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

PENGLAMAN MEMBUKA SIRR JANTUNG ORANG CINA

Hari ni bukak jalan sirr jantung
dan penerangannya agak special sikit
Yaitu bukan agama islam
yaitu agama kristion berbangsa cina

dia mempunyai empath atau kasaf yang terbuka dari awal
yang boleh merasa keadaan negatif sekeliling
boleh merasa perasaan orang lain
pikiran orang lain
bahkan sakit orang

perlu penerangan khas
agar dia mudah memahami akan
cara tafakur dan meditison
dan memperkuat aliran rasa
dan yang berlaku padanya apa bila
empath atau kasaf rasanya terbuka
dari kecil dan tidak ada satu pun
yang mampu menerangkan keadaan
apa yang berlaku padanya

untunglah boleh paham penerangan
apa yang terjadi menikut sudut rohani
dan mengerti akan feel
dan ikut feel atau insting dalam dirinya
yang harus diikutkan dan dibawak berjalan
serta sebagai petunjuk jalan yang lurus berhubung dengan tuhan
tuhan mengikut kepercayaannya masing masing

tuhan yang dikatakan
tidak ada rupa
tidak ada suara
tidak ada hurup
yang nothing atau kosong
dan tidak beranama apa pon
tetapi boleh memanggil dia
dengan nama apa pon
yang dalam keadaan zero energi

pengalaman unik dan mencabar
dan membuat inspirasiku menjadi lebih maju
maju dalam perkembangan ilmu
maju dalam penyampaikan ilmu
agar mudah dibawak oleh siapa pon
beragama apa pun
berbangsa apa pun
dan berkulit apa pon
agar berealiti bertuhan

bukan tuhan sangkaan
bukan tuhan rekaan
bukan tuhan dalam angannan
tetapi bertuhan yang kita boleh
merasai, menjiwai dan merasa damai
apa bila berhubung denganya

dibawah ini adalah gambar dari
seseorang yang saya bukakan tadi
pasal jalan kerohanian sirr jantung
mudah mudahan menjadi inspirasi yang lain
bagi agama islam atau bukan
agar lebih meminati dan berjalan dengan ilmu rohani

dan mudah mudahan
ianya awal dari sesuatu yang lebih besar
dimasa akan datang

aminnnn

MASTER AJIE
0192873134

syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

AKAL, FIKIRAN, PERASAAN DAN FIRASAT ( INSTING )

Banyak orang apa bila mendengar pasal ilmu kerohanian, maka ianya akan perfikir ianya tentang ilmu kuat, ilmu hebat, kebal senjata tajam dan ada jugak berpikirnya bahwa ilmu kerohanian adalah ilmu yang kolot, tertinggal jaman, purba, dan hanya untuk orang tua sahaja karna orang muda ianya tidak penting.

Kesalahan berpikir seperti itu yang sebenarnya adalah menyusahkan kita sendiri karna ilmu kerihanian yang saya perkenalkan adalah cara bagaimana mengatur dan memahami diri kita sendiri, memahami akal, fikiran, perasaan dan fisarat.

Apa bila menyebut akal, fikiran, perasaan dan fisarat atau feel. Kebanyakan tidak dapat membedakan yang mana satu harus diikuti dan dijadikan pegangan dalam melakukan sesuatu menuju yang lebih baik.

Master ajie
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

KENAPA KITA HARUS PUASA

Bagi umat beragama muslim setiap tahun diwajibkan kita berpuasa pada bulan ramadhan dan ada jugak dari agama agama lain jugak mengamalkan puasa, seperti hindu, budha atau pon agama lainya.

Dan kanapa kita harus puasa ???

Apa bila ditanya seperti itu, kebanyakannya menjawap karna wajib atau ianya perintah tuhan, tetapi alasan sebenarnya kebnyakan tidak tau dan tidak mengerti karna pemahaman tentang agamanya sendiri tidak dikaji dan dipelajari secara mendalam melainkan hanya agama saka ( KETURUNAN ) atau ikut ikutan sahaja.

cerita puasa ini adalah mengikut pada asal dan usulnya yaitu untuk mengalahkan nafsu. Kenapa nafsu ???

SEJARAH NAFSU !!!

Sebelum ALLAH menciptakan manusia, ALLAH telah terlebih dahulu menciptakan AQAL dan NAFSU, tertera dalam kitab durratun nasihin karangan syeh ustman bin hasan as syakir, dalam hadist qudsi di sebutkan, Saat Allah menciptakan Aqal, Allah mengajukan pertanyaan pada Aqal,
Yaa ayyuhal aqli, man anta wa man ana,
Wahai Aqal, Siapakah kamu dan siapakah Aku?
ketika menerima pertanyaan, “Siapa kamu dan siapa Aku?”
aqal menjawab
“Ana A’bdun wa anta Rabbun.” saya hambaMu Dan Engkau Tuhanku..

Di sisi lain, saat Allah menciptakan Nafsu, dan di ajukan pertanyaan yang sama, nafsu menjawab,
Ana ana wa anta anta,
Lalu nafsu menjawap "Aku ya aku, dan kamu ya kamu,
lantas Allah memasukkan ke neraka panas selama 1000 tahun,
Setelah itu nafsu di tanya lagi, namun tetap juga dengan menjawab hal yang sama, lantas di masukkan ke neraka dingin selama 1000 tahun, setelah itu di tanya lagi, tetap juga sama jawabannya, lalu di masukkan ke neraka lapar selama 1000 tahun, lalu di angkat dan di tanya lagi, baru menjawab
"Ana abdun wa Anta Robbun. " saya hambamu dan engkau tuhanku "
 

Dari cerita diatas nafsu mengaku kalah saat dimasukan dalam neraka lapar baru dia mengakui keberadaan ALLAH. jadi kenapa manusia diwajibkan berpuasa karna selama 1 bulan karna ianya semata mata hanya untuk berperang dengan nafsu yang dimasukan dalam dirinya.

Saat berpuasa kita bukan semata mata hanya untuk menahan lapar atau minum tetapi dengan menaran lapar dan minum ianya dapat menutup kelima panca indranya dalam badan dirinya.

Kelima panca indra dalam badan dirinya adalah 5 kedudukan nafsu yang memblock dan mempengaruhi manusia menjadi jahat yaitu 5 panca indra itu adalah
1. mata
2. telinga
3. hidung
4. mulut
5. kulit atau sentuhan

Apa bila kelima panca indra ini boleh ditutup dalam keadaan puasa dimana letak kedudukan nafsu utama mempengaruhi kita, maka baru akan terbuka panca indra keenam kita yaitu feel atau firasat yang tinggi yang diletakan dalam qolbu atau membersihkan hati manusia.

Jadi bagi seseorang yang berpuasa
jika anda ingat makan dan minum dalam puasa maka anda sudah makan dan minumlah karna anda sudah batal dalam niat dan tak payah teruskan puasa itu karna anda nanti membuang masa sendiri.
Karna puasa disuruh hanya ingat allah, baru boleh mengalahkan nafsu maka tujuan puasa baru tepat dan tidak sia sia.

ini sahaja perkongsian pada awal bulan puasa ini dan mudah mudahan ianya bermanfaat bagi pembaca dan menampah ilmu dalam diri kita.

MASTER AJIE
CALL/WHATSAP
0192873134

05-06-2016
PUSAT RAWATAN SYAHADAH

syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

STEP DEMI STEP ILMU

Pada awal barjalan
Langkah awal adalah mengenal diri
Yaitu mengenal segala yang ada dalam badan diri kita
Mengenal negatif dan positif

Mengenal jin, setan iblis
Mengenal segala malaikat
Mengenal nafsu dan asma 99
Dan segalanya dalam badan kita
Semuanya ada

Dengan zikir affaal kaffi inilah
Kita akan diperkenalkan
Segala negatif dan positif
Semua dalam kita

Jika tidak berani berjalan dengan zikir affaal kaffi
Maka step pengenalan satu diri kediri lain
Maka tidak akan paham dan mengerti
Ibaratnya nk kenal air laut
Mesti harus merasa airnya

itulah pengenalan diri dalam zikir affaal kaffi
Nyata dan terang dalam berjalan
Bukan dok dengar cerita orang
Lagilah baca buku
Itu Bukan mengnal namanya

Mengenal itu harus rasa
paham akan sifatnya
paham jenis tenaganya
dan mengerti akan kelemahanya
satu diri kediri lain

Jika gagal dalam step mengenal
Maka step selanjutnya yaitu
Membersihkan dan mengusai
maka dongeng sebelum tidur

Master ajie
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH
syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

FATAMORGANA ILUSI

Banyak
Ku melihat
Ku meneliti
Ku mengkaji
Dan ku memahami

Tipuan dalam ilmu
Sungguh menguji
Sebagai panduan diri
Ku selalu melihat badan sendiri

Badan sendiri itulah
Cerminan diri
nyata dan nampak
Sebagai bukti

Kenapa aku berpikir seperti itu
Karna aku tak ingin tertipu
Angan dan perasaanku
Kadang menyesatkan jalanku

Karna kumelihat
Disekelilingku rekan rekan pembawa ilmu
Pembawa tarikat, hakikat , makrifat
Menyatakan kamil katanya

Kamil dengan dirinya
Kamil dengan tuhannya
Kamil dengan sang pencipta
Mengaku ANA AL'HAQ

Kalau sudah kamil
Dan ANA 'ALHAQ
Kanapa masih berpikir
Kena sihir, kena kacau jin
Kena kencing manis
Kena darah tinggi
Atau penyakit penyakit lain

Pikir dan renungkan
Kalau kamil dan sudah ANA AL'ALHAQ
Mustahil ada sihir masuk
Mustahil jin boleh kacau
Mustahil iblis boleh mengganggu
Mustahil kena kencing manis
Mustahil kena darah tinggi

Karna apa
Engkau sudah jadi
Yang maha benar
Sudah kamil dengannya

Kalau engkau masih
Kena sihir dan sakit sakit lain
Bukti dalam perkataan itu
Hanya angan dan anggapanmu sahaja

Kenyataan pada badanmu
Nothing alias bohong
Pikir dan renung
Masuk dalam pintu kalbumu
Yang paling dalam

Mesti dapat menilai
Benar atau tidak
Yang kunyataan

Coba bangun dari mimpi itu
Coba terjaga dari anggapanmu itu
Coba nilai badan dirimu itu
karna badan dirimu
Adalah cerminan ilmumu
Bukti nyata dalam ilmu bertuhan

Istifar Dan syahadah
Kembalilah ke pangkal jalan

Master ajie
call/whatsapp
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH
syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

FREKUENSI SPIRITUAL KEROHANIAN MANUSIA

Setiap benda di alam ini ada FREKUENSI SPIRITUALnya masing-masing, begitu juga kita sebagai MANUSIA ada frekunsi nya tersendiri masing masing. FREKUNSI pada SPIRITUAL manusia akan mempengaruhi pada corak pemikiranya masing-masing.

FREKUENSI yang keluar dari SPIRITUAL MANUSIA akan menarik MANUSIA lain yang mengeluarkan FREKUNSI yang hampir sama denganya .Apabila FREKUENSI ini hampir sama maka manusia itu akan lebih mudah bergaul dengan manusia yang BERFREKUNSI yang hampir sama kerana corak pemikiran yang hampir sama.

Adakala apabila seseorang manusia ini BERUBAH FRENKUENSInya kesan dari sesuatu peristiwa dan pengetahuan dalam kehidupan yang di pelajarinya maka ia akan memisahkan perhubungan seseorang manusia dengan manusia lain yang dulunya FREKUENSInya dulu sama sekarang sudah berbeza.

FREKUENSI SPIRITUAL ini sering berubah-ubah mengikut keadaan , pengalaman , pengetahuan , pergaulan dalam kehidupan seharian. Tidak hairanlah selang beberpa tahun, seseorang kawan yang rapat boleh tidak rapat dgn sendiri nya.

FREKUENSI SPIRITUAL yang menaik akan mengakibat kan seseorang bertukar menjadi RASIONAL dalam perhubungan sesama manusia dan pemikiran yang WARAS dan tangapang pada sesuatu keadaan kehidupanya lebih POSITIF. Apabila FREKUENSI ini menurun akan mengakibatkan seseorang lebih EMOSIONAL dan pemikiran yang tidak menentu dan tangapan pada sesuatu keadaan kehidupan adalah lebih NAGETIF.

Mengikut kajian dari KU seseorang yang kerap bertindak dgn HAWA NAFSU yang melampau akan mula merendahkan FREKUENSI SPIRITUAL ini sikit demi sedikit tanpa seseorang sedari. Dan kesan dari ini seseorang akan terasa dirinya disisih rakan-rakan , orang keliling mula tidak menyukainya dan perasaan dan fikiran NAGETIF mula terbentuk padanya dan kegagalan dalam hidup mula terjadi satu persatu..

Seseorang yang mula sedar akan perubahan ini harus lah mengabil langkah-langkah yang perlu supaya jangan dibiarkan FREKUENSI SPIRITUALnya terus menurun . Hal sebegini boleh berlaku kepada sesiapa saja tidak kira dari golongan PROFESIONAL, golongan ELIT dan golongan-golongan biasa.

Dengan kaedah tertentu dari amalan SPIRITUAL, frekuensi ini boleh berubah sedikit demi sedikit dari FREKUENSI
yang rendah BERTUKAR kepada yang lebih tinggi.

FREKUENSI SPIRITUAL yang tinggi dari seseorang akan menjadikan FREKUENSI yang rendah pada MINDA dan MENGHASILKAN  KETENGAN bagi seseorang manusia. FREKUENSI SPIRITUAL rendah akan menjadikan FREKUENSI  yang tinggi pada MINDA dan menghasilkan KELANG KABUT bagi seseorang manusia.Jadi renungkan lah keadaan kita sama ada kita sedang berada di FREKUNSI SPIRITUAL yang mana?

Step awal untuk mengubah, menyusun dan memperbaiki FREKUENSI SPIRITUAL MANUSIA yang telah rusak akibat nafsu, salah berpikir, amalan amalan ilmu, dan mcm mcm adalah menjumpai punca dari TENAGA SPIRITUAL itu sendiri yang berpunca DIJANjUNG MANUSIA atau bahasa ketuhanan disebut SIRR JANTUNG ATAU RAHASIA JANTUNG sebagai awal mula belajar dan mengenal diri sendiri dan SPIRITUAL SESEORANG tersebut.

Untuk itu kami membuka kursus PEMBUKAAN SIRR JANTUNG ini sebagai cara untuk membimbing atau orang orang yang kehilangan pedoman dalam dirinya atau tidak tau bagaimana mengenal dirinya. Terlebih lagi bagi seseorang yang telah lama berpetualang dalam ilmu ketuhanan tetapi hilang arah dan kebingungan dalam menentukan tujuan ilmu tersebut dan terutama bagi yang sudah izim dalam ilmu.

Metode yang kami terapkan dalam ilmu sangatlah sederhana yaitu balik balik pada syahadah itu sendiri untuk memula perjalanan dan disamping kami terangkan metode cara tafakur yang kami jumpai dalam ilmu. Kami tidak menerangkan pasal ayat atau zikir zikir tetapi kami terangkan adalah hasil dari ayat dan zikir itu sendiri   yang menjadikan RASA ATAU TENAGA KEROHANIAN yang berpunca di JANTUNG SETIAP ORANG yang fungsinya sangat banyak.

Dan bagi yang ingin mempelajari ilmu pengetahuan kami ini agar tidak tersalah paham atau mengatakan kata sesat , sirik atau kafir, kami harapkan bagi yang ingin mengikuti kursus atau mempelajari ilmu pengetahuan kami, diharapkan melakukan memohon petunjuk dulu dari ALLAH SAW dengan cara sholat istiharah atau cara cara lain yang dipahami.

Tujuannya agar seseorang itu apa bila dapat petunjuk, yaitu dapat yakin dan sebaik baik orang yang mencari ilmu adalah orang orang yang mendapat petunjuk dari ALLAH dan ini pun ada dalam pesanan SYEH ABDUL KADIR JAILAINI dalam seseorang mencari guru untuk membimbingnya

KANDUNGAN KURSUS

1. Penerangan kefahaman tentang Syahadah
2. Penerangan Jalan ihdina siratul mustakim dalam diri
3. Pembukaan tenaga utama sirr jantung
4. Mengaktifkan 4 malikat utama setelah sirr jantung terbuka yaitu jibril, mikail, isrofil, ijroil.
5. Mengaktifkan 99 asmaul husna dalam telapak tangan
6. Pembangkitan tenaga al rodu dan albar penjaga petir dlm badan
7. Pembagian 4 kunci diri
~ ALIF LAM ROO   ( JIBRIL )
~ ALIF LAM HA      ( IJRAIL )
~ ALIF LAH SHOD ( MIKAIL )
~ ALIF LAM MIM   ( ISROFIL )

FAEDAH DALAM KURSUS
DALAM FISIKAL

~ Menajamkan insting ( sixth sense )
~ Mendekatkan diri dengan sang pencipta
~ Menambah keyakinan diri
~ Membuka rejeki dan kesulitan ekonomi
~ Menajamkan fikiran dan tumpuan
~ Mempercepat cita cita atau hajad
~ Menundukan hawa nafsu
~ Menenangkan perasaan dan hati
~ Hidup tanpa obat

FAEDAH DALAM KEROHIAN

~ Merawat sendiri dari sihir
~ Menghilangkan saka atau ganguan jin dalam badan
~ Merawat Penyakit Misteri dalam badan
~ Mengobati penyakit fisikal
~ Mengembalikan diri diri yang tak kembali
~ Memahami akan diri sendiri

MASTER AJIE
0192873134

Cubit Cubit SayanG
Salam
PUSAT RAWATAN SYAHADAH
syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

JALAN KEMBALI 3

Setelah aku coba kaji dan kaji, meneliti setiap apa yang terjalan dan memahami bahasa rasa rupanya jalan kembali atau jalan ihdina siratul mustakim bagi menyelesaikan jin, setan, iblis, saka dan lain lain ianya terbagi menjadi 4 jalan. Tujuanya agar mahluk itu hancur dan kembali pada asal dia dan bukan dibuang dilaut, tanam , pasak, kurung, masuk botol, buang mekah atau lain lain. Jika dibuat seperti itu maka ianya bercanggah dengan ayat inalilahi wainalilahi rojiun dan mahluk itu tidak akan selesai dan boleh kembali lagi pada kita atau pesakit yang dirawat.

Keempat cara yang saya maksud adalah

1. Dikembalikan Pada ALLAH.
2. Dikembalikan Pada A'ku kita sendiri
3. Dikembalikan Pada A'ku pesakit
4, Dikembalikan pada A'ku jin, setan, iblis, saka dan lain lain mahluk.

Keempat cara ini ada penerangan setiap detailnya dan ianya diperlukan guru yang membimbing karna apa bila dibuat tiada kefahaman dan penerangan maka ianya boleh menghancurkan diri sendiri, pesakit atau pon membuat mahluk jin, setan, iblis, saka jadi lebih kuat.

Master ajie
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH
syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

PROSES KURSANI

Banyak yang belajar tentang kursani, tetapi mereka tidak membuat proses kursani ini sampai benar benar siap yaitu sampai step mengunci dibagian perut dan dada sampai terdengar bunyi klik dan berpusing diarea dada dan perut sampai berhenti proses selesai.

Jika tidak sampai keadaan mengunci dibagian pusar dan dada ini,maka proses kursani yang dinaikan dari titik belakang tepatnya dibagian sulbi walau sudah seluruh badan ianya akan dapat turun kembali kesulbi balik.
lebih tepatnya ianya seperti memakai baju tapi tidak sampai butang baju dikancingkan semua maka baju mestilah akan boleh terlepas semula.

Kita dalam hidup tidak tau bila hujan turun, bila ada angin dan bila panas akan datang menerpa kita, jika pakaian kita tidak benar benar siap maka mestilah kita kehujanan, kesejukan, dan kita masuk angin. jika bila terjadi keadaan itu, bukan hanya menyesal yang boleh tetapi kita sendiri  yang tak pakai baju itu dalam keseharian.

Begitu jugak dengan kursani. Apa bila tidak sampai pada step mengunci ini dibagian perut dan dada, maka kursani akan turun semula dan akibatnya, kita sangat terdedah dengan bahaya dan serangan yang akan menanti kita bila bila masa, sebagai contoh insiden kereta, moto, sihir, serangan ilmu, tuju tuju, guna guna, santau atau sejenisnya maka kita akan terkena pastinya.

Banyak saya memperlajari keadaan ini dan jumpa orang orang yang memiliki kursani apa bila mereka insiden kereta, moto dan lain lain, mereka terluka dan apa bila ditanya, meraka lupa pakai kursani.

jika saya kaji mereka menaikan kursani rupanya dengan ayat atau zikir dan jikan nak pakai ilmu itu ianya kena baca dulu apa bila nak perang atau setiap petang atau pagi dan menjadi keseharian, tujuanya ianya ibarat memakai baju.

tapi mcm mana kalau lupa baca atau amalkan diwaktu itu, maka mereka tidak pakai bajulah ???

Inilah kesalahan utama karana mereka tidak tau atau tidak ada cara menaikan kursani sampai step mengunci ibaratnya memakai baju tapi tak reti nak kancingkan butang.

Sedikit yang saya kongsi untuk saat ini
mudah mudahan boleh dipikirkan terutama bagi ahli ahlinya
insya allah....!!!!

MASTER AJIE
CALL/ WHATSAP
0192873134

TANDA DAHI HITAM

Hitam di Dahi Perlu Diwaspadai Kerana Tanda Ahlu Riya' dan Khawarijj
Hitam di Dahi Perlu Diwaspadai Kerana Tanda Ahlu Riya' dan Khawarijj
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dalam versi lain nabi mendatangi para sahabatnya di dalam mesjid, wahai Abu Bakar maukah kamu membunuh orang yang sedang sholat itu ?abu bakar menjawab =tidak mampu, Rasul mendatangi Umar, Usman, Ali dan meminta mereka membunuh orang yang sedang sholat tersebut, tetapi tidak ada yang mampu dan mau melakukannya...
Lalu nabi berkata, karena kalian tidak tega membunuh orang tersebut maka sepeninggalku umatku akan terpecah belah karena mereka, orang tersebut ada tanda hitam di dahinya berbentuk bulatan seperti telur..
Mereka adalah orang yang munafik dan hanya pamer dalam beribadah..., Merasa paling hebat ibadahnya,.

(Dari Anas berkata )
Ada seorang lelaki pada zaman Rasulullah berperang bersama Rasulullah dan apabila kembali (dari peperangan) segera turun dari kenderaannya dan berjalan menuju masjid nabi melakukan shalat dalam waktu yang lama sehingga kami semua terpesona dengan shalatnya sebab kami merasa shalatnya tersebut melebihi shalat kami, dan dalam riwayat lain disebutkan kami para sahabat merasa ta’ajub dengan ibadahnya dan kesungguhannya dalam ibadah, maka kami ceritakan dan sebutkan namanya kepada Rasulullah, tetapi rasulullah tidak mengetahuinya, dan kami sifatkan dengan sifat-sifatnya, Rasulullah juga tidak mengetahuinya, dan tatkala kami sednag menceritakannya lelaki itu muncul dan kami berkata kepada Rasulullah: Inilah orangnya ya Rasulullah.

Rasulullah bersabda : ”Sesungguhnya kamu menceritakan kepadaku seseorang yang diwajahnya ada tanduk syetan. Maka datanglah orang tadi berdiri di hadapan sahabat tanpa memberi salam. Kemudian Rasulullah bertanya kepada orang tersebut : ” Aku bertanya kepadamu, apakah engkau merasa bahwa tidak ada orang yang lebih baik daripadamu sewaktu engkau berada dalam suatu majlis. ” Orang itu menjawab: Benar”. Kemudian dia segera masuk ke dalam masjid dan melakukan shalat dan dalam riwayat kemudian dia menuju tepi masjid melakukan shalat, maka berkata Rasulullah: ”Siapakah yang akan dapat membunuh orang tersebut ? ”.
Abubakar segera berdiri menuju kepada orang tersebut, dan tak lama kembali. Rasul bertanya : Sudahkah engkau bunuh orang tersebut? Abubakar menjawab : ”Saya tidak dapat membunuhnya sebab dia sedang bersujud ”.
Rasul bertanya lagi : ”Siapakah yang akan membunuhnya lagi? ”. Umar bin Khattab berdiri menuju orang tersebut dan tak lama kembali lagi. Rasul berkata: ”Sudahkah engkau membunuhnya ?
Umar menjawab: ”Bagaimana mungkin saya membunuhnya sedangkan dia sedang sujud”. Rasul berkata lagi ; Siapa yang dapat membunuhnya ?”.
Ali segera berdiri menuju ke tempat orang tersebut, tetapi orang terebut sudah tidak ada ditempat shalatnya, dan dia kembali ke tempat nabi. Rasul bertanya: Sudahkah engkau membunuhnya ? Ali menjawab: ”Saya tidak menjumpainya di tempat shalat dan tidak tahu dimana dia berada.

” Rasulullah saw melanjutkan: ”Sesungungguhnya ini adalah tanduk pertama yang keluar dari umatku, seandainya engkau membunuhnya, maka tidaklah umatku akan berpecah. Sesungguhnya Bani Israel berpecah menjadi 71 kelompok, dan umat ini akan terpecah menjadi 72 kelompok, seluruhnya di dalam neraka kecuali satu kelompok ”. Sahabat bertanya : ” Wahai nabi Allah, kelompk manakah yang satu itu?

Rasulullah menjawab : ”Al Jamaah"tidak ada satupun mereka yang memiliki tanda hitam di dahinya..wallahualam. ...stempel hitam di dahi berupa bulatan adalah ciri khawariz,.Khawarij adalah anjing-anjing neraka.
(HR. Ibnu Abi Ashim dalam As Sunnah dan dishahihkan oleh al-Albani dalam Dlilalul Jannah)

(Hadis dalam kitab al-Ghazali)
suatu hari sahabat nabi bertanya kepada nabi,ya nabi si fulan itu di dahinya ada tanda hitam seperti telur,ada yang 1 dan 2 sampai banyak,apakah itu tanda dari bekas sujud karena dia ahli ibadah..lalu nabi menjawab itu bukan tanda yg bagus karena itu Ahlurriyak naudhu billahi min dhalik ...

1.          Ibnu ‘Umar berkata : “Sesungguhnya rupa seorang itu ada di wajahnya. Maka, janganlah salah seorang di antara kalian memburukkan rupanya” (HR. Abi Syaibah 1/308).

2.           Abu Darda a, diriwayatkan bahwa beliau melihat seorang perempuan yang pada wajahnya terdapat ‘kapal’ semisal yang ada pada seekor kambing. Beliau lantas berkata, ‘Seandainya bekas itu tidak ada pada dirimu tentu lebih baik” (HR. Bahaqi : 3700).

3.           As Saib bin Yazid, a,, ,,,,,,,Dari Humaid bin Abdirrahman, aku berada di dekat as Saib bin Yazid ketika seorang yang bernama az Zubair bin Suhail datang. Melihat kedatangannya, as Saib berkata, “Sungguh dia telah merusak wajahnya. Demi Allah bekas di dahi itu bukanlah bekas sujud. Demi Allah, aku telah shalat dengan menggunakan wajahku ini selama sekian waktu lamanya namun sujud tidaklah memberi bekas sedikitpun pada wajahku.” (HR. Baihaqi : 3701).

4.           Mujahid t,,, ,,dari Manshur, Aku bertanya kepada Mujahid tentang maksud dari firman Allah, ‘tanda-tanda mereka tampak pada muka mereka dari bekas sujud’ apakah yang dimaksudkan adalah bekas di wajah ? Jawaban beliau, “Bukan, bahkan ada orang yang ‘kapal’ yang ada di antara kedua matanya itu bagaikan ‘kapal’ yang ada pada lutut onta namun dia adalah orang bejat. Tanda yang dimaksudkan adalah kekhusyu’an.” (HR. Baihaqi: 3702).

5.           Ahmad ash Showi t ia mengatakan, “Bukanlah yang dimaksudkan oleh ayat adalah sebagaimana perbuatan orang-orang bodoh dan tukang riya’ yaitu tanda hitam yang ada di dahi karena hal itu adalah ciri khas khawarij (ahli bid’ah).” (Hasyiah ash Shawi, 4/134).

............

PENGALAMANKU

Dahulu saya ada seorang rekan pakistan, ianya sangat baik hati, damai , tenang, tidak sombong dan ibadahnya pon terbilang sangat baik dan hari hari berbual dengannya dikarnakan 1 tempat kerja. Dikarnakan saya ada kerja lain maka saya tidak jumpa denganya dalam beberapa bulan dan apa bila saya kembali 1 tempat kerja dengannya.

saya melihatnya wajah yang lain karna tanda hitam didahinya yang dulunya memang tidak ada, tetapi boleh dikata apa bila dia ada tanda hitam itu, perangainya berubah, ketenangan diwajahnya hilang, sholatnya mcm dikejar kejar oleh masa, apa amalan yang dia buat selalu dia bercerita dan menampakan sangat menunjuk nunjuk, cara bicaranya pon menjadi tinggi dan boleh dikata sifat yang dulu dengan sekarang berubah sangat.

pendapat saya yang jahil, boleh dikata memang tanda dahi hitam yang ada dalam hadis dan kisah diatas ada kebenarannya mengikut penglaman yang  saya lalui itu.

..............

KESAN TERKENA SIHIR

Namun tidak semua yang bertanda dahi hitam adalah seseorang yang kuat sholatnya atau tanda Ahlu Riya' dan Khawarijj. Ada beberapa keadaan  jugak yang menyebabkan dahi hitam. Salah satunya adalah kesan dari terkena sihir. Ianya pon dapat menyebabkan dahi menjadi hitam.

Sedikit pengalaman dan perkongsian
mudah mudahan dapat diambil manfaatnya !!!

amin

0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

JALAN KEMBALI 2

Banyak perawat perawat mendatangiku
karna keadaanya teruk sakit sana sini
kalau ditanya katanya kena sihir
betul kah..tue.....

tetapi bila aku berbicara pasal jalan kembali
dan aku tanya  : kemanakah jin setan iblis
apa bila merawat ..diletakan dimana....
jawapnya : dikunci lepastu dipasak, ada ditanam, ada yg di buang laut, diletak dalm hutan, dihancurkan, dimasukan botol
,dan dikurung dikerajaan jin.. macam macam lagi..
jika aku tanya : adakah ayat , firman dan hadis..
jika mahluk tue dibuat macm tue..
laaaa...terdiam pulak..katanya ikut gurunya..ikut tok
tpi knp tak ikut Al QURAN..HMMMM..
dan adakah kunciamu tak kan terlepas...dan kalau engkau buat mcm tue..dengn kunci dan kurung lepas tue dibuang ke laut hutan, pasak tanam dll..enkau telah bercanggah dgn ayat nie..

INALILAHI WAINALILAHI ROJIUN

SEGALA DATANG DARI KEMBALI PADA ALLAH

datangnya dari allah kembalinya
bukan keallah tapi kelaut, kehutan, ditanam
dan berbagainya...

dalam kitab sebelum alquran
yaitu, injil, taurot, jabur..
inalilahi wainalilahi rojiun tidak ada
ianya ada dalam alquran saja..

nabi allah SULAIMAN AS...
Mengkurung, mempasak , ditutup dalam dalam tempayan
dan diberbagai cara lain
tuk mereka jin, setan iblis berubah dan insaf
karana saat itu nabi allah SULAIMAN
tidak menjumpai INALILAHI WAINALILAHI ROJIUN
Dalam kitab terdahulu
pasal tue nabi sulaiman buat macm itu

Sekarang kita dikedudukan akhir jaman
yaitu umat mohamad
knp kite masih guna cara terdahulu
tidak menggunakan cara dalam alquran
yg jelas dan nyata

berpikirlah lojik
wahai rekan rekan
ikut alquran atau ikut ikutan
kita sama sama berzihat melawan
jin setan iblis..yg mengganggu pesakit
atau yg membuat sakit..
tetapi kembalikan amanah itu sampai selesai
jangan hanya halau jew dengan rukiah jew
lepas tue balik lagi.....

atau Engkau kunci dan letak kat berbagai tempt
engkau yg simpan BOOM waktu itu
tetapi tak selesaikan akibatnya bila pecah
mereka bole serang engkau balik
akibatnya macam sihir padahal
amanah engkau yg tak diselesaikan...

engkau kuat..kuncian kuat
enkau time lemah kuncian ponm lemah
jin , setan , iblis boleh beramal MAAAAAAA
dan kalau engkau meninggal
segala amalan dah terputus
maka tidak ada jaminan kuncian enkau
tidak akan terlepas...dan apa bila terlepas

dia akan kacau seluruh keturunan kooo
sakit, masalah riski, masalah jodoh
silap silap cucu n citit engkau
ada yg kena rogol dgn jin setan iblis..
mereka akan melahirkan benih jin setan iblis
yg engkau punye penyebab..

karna ilmu engkau ilmu ikut ikutan
kata tok. kata nenek, dan kate kate orang yang engkau jumpa
bukan ilmu mengkaji alqurkan...
taunya mengaji dibaca sahaja tapi tak ada isi
tak paham apa ponm...

mahluk yg terlepas itulah
akan jadi saka pada seluruh keturunan engkau
dan ditambah lagi ilmu ilmu engkau
yang berpendamping kadam atau lain lain

comfm cucu cicit engkau akan menyumpah...
nak mati biarlah mati..
tpi tingalkanlah  tanah, kebun, kreta ferrari kew
nie tinggalkan PUSAKA (SAKA )
HAMPEHHHHHHHHH

yang tau jalan kembali itulah sirrmu
letaknya ditengah dada atau titik sebutir
bukan dua titik pada puting dada pulak..
itu titik nafsu maaaaaa
hihihi

ada 3 keadaan tempat kembali
pertama dilenyabkan disirr dada
kedua di hantar pada allah
ketiga dilenybkan pada sirr setiap pesakit

jika dilenyabkan pada sirrmu
sirr ini akan membesar secara otomatik
dan menjadi ilmu bagimu..
jika dibalikan pada allah..
artinya engkau tidak memerlukannya..
karna ilmumu sudah ada..
jika dibalikan pada sirr pesakit
die akan jadi Sill..atau benteng agar pesakit
tak sakit sama..kecuali die membuat dosa...
itu sakit bodahnya...

dan aku bnyak menjumpai jugak
bnyak ahli ahli kerohanian
yang sirrnya telah hidup
tetapi mereka tak bole mengunakan
sirrnya bekerja otomatik...karna mereka terikat
dgn kefahaman zikir..yang nk baca ini & itu...

Salam
KASIH SAYANG

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

Thursday, 14 April 2016

RENUNG MERENUNG

Jika aku duduk pada sifat badan , terkadang aku mengeluh karna apa yang aku buat tidak ikut adap semestinya sebagai sesama manusia tetapi jalan yang kuambil adalah jalan sirr, Jalan sirr yang diutamakan adalah kebatinan atau kerohanian karna allah memberi petunjuk pada jalan yang lurus adalah melalui sirr maka dengan abismilah irahman irohim maka aku buat apa yang disuruhnya itu.

walau aku tau, aku memustuskan tali silaturahim pada semua orang, tetapi yang pastinya ketegasan yang aku ambil mudah mudahan akan menjadi sesuatu yang manis diakhir kelak. Untuk sekarang ini aku trima segala galanya cacian, makian, hinaan, cemooh, kebencian, kata sesat, egois, sombong dan kata kesat lainya

Tetapi dengan teguh dan ikut jalan sirr, aku trima dengan rela hati dan mudah mudahan walau terputus doaku adalah mereka tetap pada jalannya dan diberi selalu petunjuk jalan ihdina siratul mustakim apa yang dilaluinya
dan mudah mudahan meraka diajar oleh guru mursid dalam dirinya masing masing  !!!

Amin Ya Robbal Alamin..!!!

CORETAN DALAM RENUNGAN
Master ajie
call / whatsap
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

Monday, 21 March 2016

UNGKAPAN ILMU

ilmu kerohanian, Ilmu ketuhanan, ilmu hakikat dan makrifat, ilmu mengenal diri, adalah wujud untuk orang orang yang gagal dan tidak dapat mengesan atau rapat dengan feel batin dia sendiri sehingga gagal dalam kehidupannya baik zahir dan batinnya.

Jadi ilmu kerohanian ini adalah cara atau teknik untuk dapat mengesan dan rapat dengan batiniah dia, sehingga dapat seiringan dan balance zahir dan batinnya. Sebetulnya walau pun dia duduk dalam ilmu sariat biasa dan tidak ada ilmu kerohanian.

Tetapi seseorang itu dapat paham akan feel sendiri yaitu batiniahnya, maka dia adalah orang yang berjaya dalam hidup dan hakikatnya dia sangat dekat dengan tuhan yang dia sembah karana tujuan ilmu rohani adalah untuk seseorang itu paham dirinya sendiri.

MASTER AJIE
CALL/ WHATAPP
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH
syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

Monday, 7 March 2016

MENCARI FEEL


Diam bukan berarti tidak melakukan sesuatu, Tetapi diam disini adalah cobe memahami yang berlaku akan keadaan itu dan baru boleh menyimpulkan dan membuat keputusan apa yang akan dilakukan dan dibuat. Keputusan yang akan diambil ini adalah berkenaan takdirku, hidupku, dan masa depanku. Mencari feel atau perasaan yang dalam diperlukan daya fokus yang sangat tinggi, daya fokus itu menghasilkan feel yang sangat bijak dan boleh mengubah masa depan dan takdir jadi menjadi baik.

Tenang, tenang, tenang
dan cobalah cari feel yang dalam itu

MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

Saturday, 5 March 2016

DAYA FOKUS

Dalam ilmu kerohanianku Keadaan fokus atau khusuk dalam tafakur itu kena  dibawak dalam kehidupan kita, nampak ianya simpel tetapi sangat susah untuk mula mula berjalan tetapi andai bisa dan mampu bawak keadaan itu maka boleh dikatakan anda 1000 orang dipilih 1 dalam dunia ini dan dikatakan orang yang brilian mempunyai kontak batin dengan batin sendiri dan dengan tuhan itu tahap high clas level .Dan apa bila mampu melakukan itu, maka orang yang dapat melakukan fokus dalam keseharian segala apa yang dia kehendaki dan cita citakan akan mudah dan berhasil dengan cepat karna segala daya tenaga rohani itu bekerja dengan satu tujuan.

MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

Friday, 4 March 2016

DAYA TENAGA DALAM TULISAN

Menulis ianya nampak mudah tapi sebetulnya memerlukan feel dan daya fokus yang sangat tinggi, karna daya tenaga kerohanian penulis akan masuk dalam tulisan yang diluahkan dalam cerita atau kisah tersebut, dan apa bila kita membaca atau melihat tulisan itu, maka kita akan rasa terarikdan terbawa dalam suasana cerita itu, setiap untaian katanya mempunyai satu aura dan hidup setiap kali dibaca dan menjadikan bergetar siapa pon yang membacanya karana terjadi perhubungan batiniah antara penulis dan pembacanya secara tidak langsung.

MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

Wednesday, 2 March 2016

DIAM DAN MERENUNG

Dalam berjalan membawa ilmu diri, aku harus dapat membuktikan apa yang aku jumpai dan apa yang aku pecahkan itu dalam diriku sendiri, bukti bahwa yang aku jumpai dan pecahkan adalah benar yaitu setidak tidaknya dapat membuat aku mampu memperbaiki badan diriku sendiri ketika sakit ,tanpa makan obat apa pon melainkan obatnya adalah apa yang aku jumpai dan pecahkan dalam ilmu diri itu setidaknya itu dulu , jika keadaan itu tidak ada maka yang aku jumpai dan pecahkan dalam ilmu diri itu masih dalam sangkaanku semata mata karna tidak ada hasil yang aku nampak.

CARI BUKTI DALAM DIRIMU DULU
SEBELUM MEMBUKTIKAN PADA ORANG LAIN

MASTER AJIE
0192873134

Cubit Cubit SayanG
Salam
PUSAT RAWATAN SYAHADAH
syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

Monday, 29 February 2016

BUKTI NYATA DALAM ILMU

Kita berjalan kedalam ibaratnya adalah seperti mengupas bawang, sehelai demi sehelai sampailah yang paling tengah dikupas tetapi anding nya tetap tidak ada tetapi ada . Tetapi pengalaman mengupas kulit itu menjadi tidak ada disitulah ilmunya, pengalamannya dan ceritanya. Banyak orang sudah kata duduk pada tiada tetapi pengalaman berjalan ianya tidak ada, pengalaman berjalan diri, pengalaman berjalan dengan aku, itulah kupasan kupasan kulit bawang mencapai tidak ada tetapi ada. Jika tidak melalui pengalaman itu  mengkupas setiap helaiannya maka ianya orang yang hanya bercerita dan berangan angan berhalusinasi dalam ilmu.

Setiap apa yang dilalui dalam berjalan mengenal diri diri itu dalam badan kita, mengkupas setiap helai demi helai dan melaluinya dengan sabar , ianya ada bukti bagi badan diri sendiri, bukti kesehatan yaitu tidak ada penyakit , bukti kekuaatan, ketenangan, bukti pada rejeki keuangan, bukti nyatanya adalah pada badan diri kita sendiri.

Bagiku adalah kalau seseoarang sudah mengaku atau mencapai tahap tiada atau kosong, masih badan berpenyakitan sakit ini dan itu, rejeki keuangan masih susah sampai dia berhutang dengan kawan, berkata tenang tapi merasa gelisah , masih terperasan ada orang sihir atau serang, maka ianya belum sampai pada keadaan yang betul betul nyata ianya masih duduk pada terperasan dan halusinasi dalam ilmu karna bukti pada badan dirinya tidak ada.

MASTER AJIE
0192873134

SALAM
PUSAT RAWATAN SYAHADAH

Wednesday, 24 February 2016

SUSAHNYA MENCARI FEEL KEBENARAN

Dalam hidup kita apa bila kita berjalan melangkah kedepan, kadang kita akan dihadapkan dimana dua pilihan yang sangat berat, disinilah adanya ilmu pengetahuan ilmu karna pilihan itu mempengaruhi hidup kita, takdir kita dan segala zahir batin kita.

Disitulah kita harus dapat mengesan kata batin kita melalui feel sebagai panduan kita mengubah hidup kita, masa depan kita, takdir kita dan zahir batin kita..feel itu yang datang dari tuhan amatlah halus, tapi jika kita merasa ragu ragu maka mohonlah petunjuk.

Feel yang datang dari batin kita itu amat halus , yang biasanya tertutup oleh sifat badan yaitu akal fikiran kita yang membuak buak, yang menjadikan kita susah mengesan kebenaran dalam batin kita. Bertafakur amatlah peting untuk dapat mengkikis sifat badan kita yang membuat kita ragu, maka semakin dikikis sifat badan kita maka kita pasti dapat akan paham yang mana feel yang benar yang datang dari sirr batin kita.

MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

Thursday, 18 February 2016

PEMAHAMAN MINDA DAN OTAK MANUSIA

Otak manusia bagai sebuah cip kumputer, yang boleh muat naik data sebanyak mungkin, jika data itu rusak atau terkena virus, maka kesannya adalah kita tidak bisa memprogram data dengan baik.

Otak kita terbagi dalam beberapa kategori dan serta mungkinnya yang berbeda beda mengikut pada data yang dimasukan sesuai kedudukan otak kita tersebut.

Mengikut sedikit kajian saya, otak kita terbagi menjadi 6, yang saya pecahkan mengikut nama kerohanian dan sains, karna biasa menyebut benda sama tetapi nama berbeda, padahal ianya satu tapi penyebutan nama dari kerohanian dan sains berbeda padahal sama bendanya.

1. Otak depan atau minda sadar ( malaikat )
2. Otak belakang  atau minda bawah sadar ( setan )
3. Otak kiri atau un lojik ( iblis )
4. Otak kanan atau lojik ( jin )
5. Otak tengah atas atau minda super sadar ( azazil )
6. Otak tengah bawah ( nur mohamad )

Keenam otak kita ini berbeda kerja dan fungsinya, jika terjadi kerusakan atau hilang kawalan maka kita akan berpikir lebih dari yang biasa yang akan berakibat fatal dalam badan kita yang semakin lama akan merusakan.

Sebagai bukti keadaan otak kita berbeda adalah dengan keadaan sakit kepala atau migrain yang pernah mengalaminya, kadang dibagian depan , belakang, kiri, kanan, tengah atas atau tengah tengah sekali. Yang kalau renung dan cermati dan kita terdetik dalam hati !!!

Kenapa lain lain sakit dibagian kepala ???

Dan keadaan sakit kepala atau migrain ini biasanya sampai jumpa dokter pakar atau minum obat paling mahal pon sembuhnya sekejab sahaja dan kadang kadang malah tidak kesan sekali. Ini yang kalau kita renung knp tidak sembuh ???

Seperti yang sedikit saya terangkan diatas, keadaan ini terjadi karna kelima otak atau minda kita itu terlebih over yang menjadikan otak tengah bawah atau nur mohamad tidak boleh mengawal maka akan boleh menjadikan SAKIT KEPALA ( MIGRAIN ), SKIZOFRENIA, GILA , STRES, HALUSINASI, PARANOIT, POBIA, PANAS BARAN, KEMURUNGAN, BODOH, LEMBAB, TIDAK PANDAI & Boleh menjadikan punca KERASUKAN ATAU HISTERIA dan kalau kerusakan parah akan menjadikan sakit fisikal menjadi darah tinggi, kencing manis, barah, canser,dan semua penyakit fisikal.

Keadaan otak atau minda yang over ini adalah disebapkan program rusak terkana virus atau tekanan hidup yang berlebih sehingga tidak mampu mengawal dan mengontrol 5 otak tersebut.

Virus yang saya maksudkan disini dari bahasa kerohanian yang datang dari luar badan kita adalah SAKA, SIHIR, ILMU, yang menginjeksion kelima otak kita menjadi tidak terkawal dan menjadikan kita sakit atau boleh kerasukan atau histeria.

Keadaan yang merusakan yang muncul dari diri sendiri yang menjadikan kerusakan atau over pada 5 otak atau minda kita adalah karna tekanan hidup, kisah silam atau masa lalu yang teruk, pengalaman hidup yang pahit, Vobia atas kejadian masa lalu, troma, sehingga menjadikan kita berpikir negatip negatip dan negatip, maka 5 otak kita ini menjadi tak terkawal dan tidak dapat bekerja dengan baik sesuai dengan tugasnya.

Bagaimana kita membetulkan keadaan 5 otak atau minda kita yang telah tercemar itu atau terinfeksi virus yang membuat ke 5 minda itu tidak terkawal baik dari unsur luar badan diri kita seperti , saka , sihir, ilmu atau yang kita masukan sendiri kesan dari pemikiran negatif negatif dalam diri kita ???

Kita kena menemukan kekuatan sebenar dalam diri kita yang sudah diletak ALLAH dalam diri kita semenjak kita lahir. Kekuatan yang dimaksud adalah yang ada dalam jantung kita yang disebut SIRR , AKU ATAU SETITIK ZAD DALAM DIRI yang orang orang ahli dalam tarikat, hakikat , makrifat memanggil dengan sebutan nama AH, FUAD, HU, ALLAH HU, HU ALLAH, AHAD, atau berbagai sebutan lain..tetapi sebenarnya kalau benar benar jumpa titik sirr jantung kita itu maka tidak ada sebutan, karana disitu sudah tidak ada lagi BERKALIMAH, BARAYAT AYAT, BERZIKIR, BERHURUP, BERKALAM, BERRUPA DAN BERSUARA.

Dari SIRR JANTUNG itulah yang sudah dibukak, baru tenaga dari sirr itu akan membetulkan dan menyuplay tenaganya pada otak  tengah bawak ( nur mohamad ), dari dari situ akan membetulkan dan memperbaiki otak atau minda yang lain, yaitu otak depan atau minda sadar ( malaikat ), otak belakang atau minda bawah sadar ( setan ), otak kiri atau un lojik ( iblis ), otak kanan atau lojik ( jin ), otak tengah atas atau minda super sadar ( azazil ).

MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

Wednesday, 20 January 2016

KANDUNG MENGANDUNG

Kelahiran itu ada dua
Pertama dilahirkan oleh ibu kandung kita
Menjadi seorang manusia dan hidup didunia
Tapi itu hanya jasad sahaja

Yang kedua melahirkan apa yg dikandungnya
Yaitu setitik rahasia dalam dirinya
Yang letaknya ditengah dada atau jantungnya
Yaitu jalan menuju insan yg sejati
Atau orang menyebutnya adalah
NUR SEJATING URIP ( CAHAYA YANG MENGHIDUPKAN )

Apa bila kandungan itu dibuka
Akan terpancarnya setitik dalam dirinya melalui dadanya
Yang akan menimbulkan aliran rasa dihujung jari jarinya
Itulah yang disebut Bayi maani atau kelahiran kedua

NUR SEJATI ini adalah yang datang dari tuhan
Namun apa bila masuk jasad saat diturunkan
Ianya terselaputi oleh beribu lapisan jasad
Yang menjadikannya lupa akan segalanya
Lupa kehebatanya, kekuatannya, dan hilang cahayanya
Diibaratkan adalah mutiara dalam kaca
Surah AN NUR 35

Tujuan segala ayat, zikir atau amalan
Ianya adalah untuk yang dalam itu memancar keluar
Dan terserlah segala kehebatannya yang datang dari tuhan
Karana yang sebenar benar berkuasa
Adakah yang dalam kita

Agar dapat membantu kita dalam kekurangan
Mengobati kita apa bila sakit
Mendatangkan rejeki apa bila kesusahan
Dan terutama tempat kita bergantung
Mencari sang maha kuasa
Karna yang kenal akan ALLAH
Adalah yang dalam kita ( SIRR JANTUNG

MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

Sunday, 17 January 2016

TANDA TANDA ORANG MEMILIKI SAKA

 
Saka adalah jin yang telah berada dalam tubuh manusia yang sudah sekian lama sehingga sebati dengan diri manusia tersebut. Ianya berlaku samada seseorang itu sedar atau tidak kerana ianya diwarisi dari keturunannya. Saka ini wujud apabila nenek moyang terdahulu mempelajari ilmu tertentu yang membabitkan jin dan dipertrunkan kepada pembawa saka tanpa diketahui atau boleh jadi juga jin tersebut sendiri memilih untuk mendampingi keturunan yang dikehendaki.

Jin tersebut oleh nenek moyang pembawa saka apabila mereka telah meninggal dunia. Semasa mereka hidup, meeka telah bersahabat dan membela jin-jin tersebut yang dikenali dengan pelbagai nama.

Nama-anam seperti hantu raya, pelesit, pontianak, polong dan lain-lain memang terkenal di kalangan masyarakat melayu. Namun hakikatnya semuanya adalah sama iaitu makhluk Allaah subhanahu nwa ta`ala. yang dikenali dengan nama jin dan syaitan.

DALIALNYA:
Persahabatan antara jin dan manusia dalam bentuk 'khadam' dinyatakan di dalam Al-Quran.
Firman Allaah subhanahu nwa ta`ala.:
Maksudnya:
"Dan bahawasanya ada beberapa lelaki dari kalangan manusia meminta perlindungan kepada beberapa lelaki dari kalangan jin, maka jin-jin itu menambah bagi mereka dosa dan kesalahan..." -
(Surah Al-Jin: 6)

Jin yang dijadikan khadam inilah akhirnya menjadi saka yang perturunkan dari ayah ke anak dan keturunan yang seterusnya (mereka yang mempunyai pertalian darah). Ini disebabkan perjanjian yang telah dibuat oleh nenek moyang denan jin tersebut dan mengundang masalah dan penderitaan kepada keturunannya.

PERTALIAN ANTARA JIN DAN SAKA:

Terdapat pertalian yang erat antara jin dan saka!
Jin yang diwariskan seumpama harta peninggalan itulah yang dikenali sebagai saka.

DALILNYA:
Dari Abu Tha'labah berkata: Rosuulullaahi shollallaahu a`laihi wasallam. bersabda:
Maksudya:
"Jin itu mempunyai tiga jenis: Satu jenis yang mempunyai sayap dan berterbangan di udara, satu jenis yang berbentuk ular-ular dan anjing-anjing dan satu jenis yang berpindah-randah."

Jin yang berpindah-randah seperti yang disebutkan diklasifikasikan sebagai jenis jin yang menjadi saka disebabkan jenis jin ini yang mampu berpindah-randah dari satu keturunan ke satu keturunan di bawahnya.

CIRI-CIRI YANG MEMILIKI SAKA:

Secara umumnya orang yang memiliki saka akan mempunyai kebolehan untuk mengubat orang yang sakit disebabkan jin dan syaitan tetapi dengan cara yang meragukan dari sudut syariat, antaranya:

1. Kebanyakkan mereka mempunyai kebolehan mengubat melalui kaedah ‘menurun’. Caranya ialah jin tersebut memasuki tubuh orang yang mempunyai saka tersebut dan kemudiannya menyamar sebagai para wali Allaah dan orang-orang sholeh seperti Syeikh Abdul Qodir Al-jilani, Syeikh Bahauddin an-Naqsyabandi, Syeikh Abu Hassan As-Syazili dan sebagainya. Namun hakikatnya ia cumalah jin yang datang daripada saka.

2. Pembawa saka mampu beubat tetapi menggunakan jampi yang mempunyai unsur-unsur syirik yang boleh menggugurkan syahadah dan iman.

3. Pembawa saka mampu berubat tetapi menggunakan jampi yng langsung tidak dapat difahami.

4. Pengamal perubatan yang kebolehannya datang dari saka selalunya sering melakukan perkara yang bertentangan dengan syariat.

5. Ada di kalangan mereka mendapat ilmu kebolehan mengubat melalui mimpi tanpa belajar.

MASA SAKA BERPINDAH:

Saka berpindah sebaik sahaja pembawa saka yang terdiri daripada nenek moyang yang membuat perjanjian dengan jin tersebut meninggal dunia. Apabila pembawa saka meninggal dunia, jin saka tersebut tidak mempunyai perumah/pembela maka ia mencari perumah/pembela baru dari kalangan anak cucu tuannya yang telah mati itu tadi.

PROSES PEMINDAHAN SAKA:

Berikut adalah kronologi bagaiman jin saka berpindah selepas kematian tuan punya saka tersebut:

* Apabila nenek moyang yang membela jin tersebut mati; jasadnya mati setelah rohnya keluar dari jasadnya. Namun begitu, jin yang berdamping dengan nenek moyang itu tidak mati kerana umur jin bukannya seperti manusia.

* Apabila jasad perumah saka itu dikebumikan, jin tersebut bebas dan berada dalam keadaan seperti layang-layang yang terputus talinya. Lalu ia berkeliaran di atas bumi mencari rumah tumpangannya yang baru. Perihal nyawa jin dan syaitan yang ternyata lebih panjang dari unsur manusia.

Firman Allaah subhaanahu wa ta`ala.:
Maksudnya:
"Iblis menjawab: 'Beri tangguhlah saya sampai waktu dibangkitkan.' Allaah berfirman :"Sesungguhnya kamu termasuk mereka yang diberi tangguh." Iblis menjawab: "Kerana Engkau telah menghukum saya tersesat, saya benar-benar akan (menghalang) mereka dari jalan Engkau yang lurus.............
(Surah Al-A'raf: 14-16)

* Kemudiannya saka tersebut akan bepindah kepada anak cucu sebagai perumah yang baru. Kebiasaannya jin tersebut akan berpindah kepada anak cucu yang ada mengamalkan jampi-jampi tertentu yang diambil dari si mati.

* Saka juga boleh berpindah dari si mati kepada warisnya apabila anak cucu tersebut ada menyimpan mana-mana barang tinggalan si mati.

* Saka juga berpindah kepada anaka cucu yang secara pengamatannya merupakan waris yang menjadi orang harapan kepada keluarga pada masa hadapan khususnya orang harapan kepada si mati yang menyimpan saka tadi.

* Orang yang berpotensi mewarisi saka adalah orang yang tinggal bersama si mati semasa hidupnya iaitu serumah denganngya.

GEJALA SAKA

Jin saka adalah jin yang diwarisi dari samada ibu atau bapa pewaris berkenaan. Mangsa saka biasanya adalah anak sulong atau anak bungsu atau mana-mana anak yang amat disayangi oleh ibu atau bapa yang bersaka. Ibu atau bapa ini pula sebenarnya mewarisi saka dari generasi sebelumnya sehinggalah sukar untuk mengetahui bilakah starting point kehadiran saka berkenaan.

Melalui pengalaman merawat saya mendapati jin-jin saka kebanyakan telah tua, ini kerana generasi saka sekarang berada pada generasi ke-6 dan ke-7 jika dikira dari generasi pertama.

Umur jin panjang, ia mula bersekolah menengah diusia 80 tahun, berkahwin seusia 200 tahun dan gagah perkasa diketika umur 200-500 tahun. Ketika berumur 500 tahun ke atas jin mula dizaman manepouse dan sudah tidak bergigi, rabun dan bongkok apabila berumur 700 tahun ke atas.

Bagi mereka yang mewarsi sejenis sahaja (lelaki atau perempuan) jin2 ternyata semakin tua berusia 700 tahun ke atas. Gejala kepada pewaris saka adalah mudah pelupa dan penyakit-penyakit yang sukar sembuh seperti asthma, resdung, kurap, kudis dan banyak lagi. Jika pewaris saka ini mewariskan saka kepada generasi seterusnya kemungkinan anak ini kurang siuman, gila, sindrom down, cacat anggota dan sebagainya.

Gejala saka ini sukar dikesan kecuali ada kesungguhan dan melalui proses rawatan ataupun apabila sipewaris diganggu secara jin sihir. Apabila seseorang yang bersaka disihir, jin2 saka ini menjelmakan dirinya pada pewaris seolah-olah mahu membantu anak buah jagaannya… dengan kata lain jin saka tidak semestinya berada pada batang tubuh pewaris berkenaan… mereka keluar masuk kecuali jika Jin2 ini telah tua, buta dsb.

Secara umum saya berpendapat majoriti orang melayu ada jin saka. Adakalanya bilangan jin saka menjangkau angka 1,000 ekor dan akan diwarisi sehingga 7 generasi akan datang.

KENAPA ORANG MELAYU BERSAKA ?

Sejarah mencatitkan bahawa orang melayu adalah berasal dari rumpun melayu kepulauan Indonesia samada dari kepulauan Sumatra, Jawa ataupun Banjarmasin/Kalimantan. Atok-nenek kita membuka tanah di Tanah Melayu. Sejarah menyatakan kekuatan atok-nenek kita membuka berpuloh ekar tanah hutan-belantara secara solo. Secara logiknya mana mampu tulang empat-kerat manusia ini melakukan kerja sukar ini. Kajian mendapati adanya permohonan pertolongan kepada jin2 dalam kerja2 begini.

Apabila mahu meninggalkan keluarga bagi membuka kawasan yang baru… Jin2 juga dipanggil untuk menjaga rumah, keluarga dan kebun. Begitulah kepergantungan generasi dahulu kepada makhluk bernama Jin.

Umur manusia pendek, paling lama 100 tahun. Tetapi jin2 yang berkhidmat dengannya masih muda belia. Jin2 ini telah sebati hidup dengan manusia. Kematian rakan kongsi menyebabkan Jin ini berkhidmat dengan anak2 orang berkenaan seterusnya dan seterusnya.

Kesimpulannya kewujudan jin saka dalam badan manusia mampu memberi kesan negatif pada kehidupan manusia baik dari segi fizikal dan sosial,oleh itu ia perlulah dibenteras kerana pengaruhnya dalam kehidupan yang turun-temurun.

MEREKA YANG MENJADI SASARAN SAKA:

* Anak cucu yang sangat cetek pengetahuan agamanya.

* Anak cucu yang melazimi maksiat dan sering melanggar peraturan agama.

* Anak cucu yang sentiasa meninggalkan ibadat wajib seperti solat dan puasa.

* Adakalanya anak cucu yang kuat pegangan agamanya kerana jin dan syaitan sangat mengidamkan supaya orang yang taat berjaya disesatkan.

* Anak cucu yang lemah; fizikal dan antibodinya. ini akan memudahkan jin untuk bertapak di dalam badan mangsanya.

* Anak cucu yang memang menginginkan sangat apa yang dipunyai oleh nenek moyang mereka. Apabila saka ini diwarisi seolah-olah orang mengantuk disorongkan bantal.

* Anak cucu yang memang mengidamkan kehebatan dengan pelbagai kelebihan di hadapan manusia walaupun dengan cara yang mencabar syariat Allah s.w.t.

TANDA-TANDA SEORANG ITU MEMPUNYA SAKA:

GEJALA PADA WAKTU TIDUR:

* Susah tidur malam, tidak boleh tidur kecuali setelah besusah payah.

* Sering terjaga pada waktu malam dalam keadaan cemas dan takut.

* Mimpi buruk yang dikenali kabus seperti mimpi melihat sesuatu yang mengancamnya lantas menjerit meminta pertolongan, malangnya tiada siapa mendengar. Biasanya erjadi dalam keadaan 'kena tindih'.

* Mimpi perkara yang menakutkan dan menyeramkan.

* Mimpi melihat binatang seperti kucing, anjing, unta, ular, serigala, tikus dan sbagainya. Kalau bermimpi dipatuk ular, kemungkinan petanda bahawa sihir telah pun masuk ke dalam jasadnya.

* Bunyi gigi berlaga pada waktu tidur.

* Ketawa, menangis dan menjerit-jerit ketika sedang tidur.

* Berdiri dan berjalan ketika tidur.

* Mimpi jatuh dari tempat tinggi.

* Mimpi berada di kawasan kotoran atau kawasan perkuburan.

* Mimpi berada di tempat sunyi.

* Mimpi terserempak atau melihat makhluk dengan rupa yang menakutkan atau diistilahkan sebagai hantu.

* Mimpi melihat budak kecil. Bermimpi budak kecil menyusu dan rasa sayangkannya (ini berlaku kepada golongan wanita).

* Mimpi melihat salib atau gereja.

* Mimpi bertemu paderi.

* Merintih dan menangis ketika tidur.

GEJALA PADA WAKTU BERJAGA (waktu sedar):

* Selalu pening, para pengamal perubatan moden tidak dapat mengesan penyakit dan dikatakan penyakit misteri.

* Selalu lalai daripada mengingati Allaah subhaanahu wa ta`ala.

* Hilang ingatan dan mungkin mnjadi gila. Gila adalah berpunca dari jin. Dalam bahasa arab, orang gila digelar 'majnun'. majnun bermaksud dijinkan iaitu isim maf'ul.

* Sering lesu dan malas.

* Rasa sakit di salah satu anggota badan dan doktor tidak berupaya mengubatinya.

* Sentiasa terasa sakit di belakang terutama di tulang belakang.

* Lenguh di sendi-sndi utama.

* Melihat sesuatu yang pelik semasa jaga.

* Mempunyai ketumbuhan yang sukar diubati. Biasanya doktor menakrifkannya sebagai kanser. Perlu diingat kanser berpunca daripada jin.

* Terasa seolah-olah terdapat sesuatu di bawah tapak kaki. Seperti terpijak batu atau telur.

* Mudah panik dan kaget apabila berhadapan dengan sesuatu ujian.

* Jiwa sentiasa lemah dan tiada motivasi untuk meneruskan kehidupan.

* Sentiasa mengantuk teutamanya dalam majlis ilmu.

* Mudah marah dan panas baran.

* Emosional dan terlalu sensitif.

KESAN DAN AKIBAT DARIPADA SAKA

* Orang memiliki saka sukar untuk mendapat anak.

* Banyak perkara ganjil berlaku di dalam hidup seperti pernah berjumpa dengan orang aneh namun orang lain tidak dapat melihatnya dan sebagainya.

* tidak berupaya untuk hidup dengan sempurna kerana menghidap pelbagai penyakit moden malah penyakit aneh yang tidak mampu didianogsiskan. Mungkin juga berpotensi menghidap penyakit kanser kerana kanser mempunyai pertalian yang rapat dengan gangguan jin.

* Tidak suka bergaul dengan manusia lain dan kurang suka hidup bermasyarakat.

* Sangat sensitif dan mudah terasa dengan kata-kata orang.

* Kadangkala tahu perkara-perkara mustahil diketahui oleh orang-orang lain. Namun hakikatnya ia adalah bisikan Iblis dan Jin.

* Anak kepada anak cucu yang mempunyai saka sentiasa banyak menangis semasa kecil dan semasa besar berperangai dengan perangai yang buruk.

* Anak cucu yang mempunyai saka suka melawan cakap ibu bapa dan orang lebih tua.

* Kehidupan menjadi suram dan tidak ceria serta selalu dalam keadaan tegang.

MASTER AJIE
0192873134

Cubit Cubit SayanG
salam
PUSAT RAWATAN SYAHADAH

Saturday, 16 January 2016

CARI YANG SEDIKIT ITU

Dalam membawa diri atau pengenalan diri
Yang ada dalam badan diri kita
Kuncinya awal mengenal
Adalah rasa dan aliran ( roh titik terakhir )
ianya masih bisa diceritakan
atau digambarkan
Melalui tulisan atau cerita
Karna ianya masih sipir sipir sahaja

Tetapi
Apa bila engkau sudah beralih
Dari pada perjalanan diri diri
Menuju perjalanan AKU

Maka penerangan atau
yang nak disampaikn
inya begitu sulit dan susah
Karana membawa perjalanan AKU
Ianya sudah tidak sama dan berbeda
Dari perjalanan diri

Perjalanan AKU
Begitu susah diceritakan
Karana ianya begitu rahasia
Maksud rahasia disini adalah
Ianya terlalu sedikit
Karna itu sangat sukar menerangkannya

KUTIPAN
" Jika ada yang bertanya mengenai roh
sesungguhnya ianya bukan urusanmu
melainkan sesuatu yang SEDIKIT )

Jadi
Penyudah ilmu itu adalah kalau boleh
Memahami yang sedikit itu ( AKU )
Yang apa bila engkau melalui
Disitu Sudah tidak ada lagi
Ayat, Zikir, Huruf, Kalam

Dan untuk sampai pada
yang sedikit itu ( AKU )
Engkau harus paham setiap
diri diri dalam dirimu dulu
Baik diri saudara atau qorin,
azazil, malikat
dan segala segalanya yang
ada pada badan dirimu.

Dan mustahilah seseorang itu
Jumpa yang sedikit itu ( AKU )
Atau perjalanan AKU
Tanpa melalui perjalanan diri

Dan memulai mengenal diri
ianya harus menjumpai RASA
ALIRAN DAN TENAGA
Yang berpandukan SYAHADAH

ASHADU ALA ILA HAILA ALLAH
WAASHADU ANA MUHAMAD DARASULULAH

MASTER AJIE
0192873134

Cubit Cubit SayanG

Tuesday, 12 January 2016

DIRI DIRIKU

Keseronokan dalam ilmu adalah
disaat mempelajari  dirimu
disitulah engkau banyak paham dan mengerti
berbagai bagai ilmu pengetahuan

mengenali segala gala dirimu
yaitu mempelajari 5 diri itu

DIRI ROH
DIRI MALAIKAT
DIRI JIN
DIRI SETAN
DIRI IBLIS

kelima diri itu mempunyai berbagai bagai perangai
yang berlainan nama
tentu sifat dan afaalnya berlainan pulak
baik yg negatip atau yg positip
semuanye mengajar sesuatu

tetapi niat sucimu mencari KEBENARAN
dengan iklas dan taat berjalan
dengan diri diri itu
melakukan zikir afaal kaffi atau mengikut diri
maka engkau akan selamat

dalam mengikut diri itulah
engkau akan lihatkan dan dibagi
berbagai ilmu pengetahuan
yang tak lojik tetapi nyata
karna dalam 5 diri itu
segala ilmu ada...

selagi nama diri
selagi tulah masih affaal sahaja
kalau engkau lepas dari 5 diri itu
maka baru jumpalah rahasia AKU
AKU KECILMU LAGI

ILMU SILAT
ILMU RAWATAN
ILMU TRAWANGAN / SCAN
KURSANI
PAKEAN PERANG
PEMECAHAN DIRI
DAN BERBAGAI BAGAI ILMU LAIN

itu masih dalm ilmu 5 diri lagi
bukan ilmu AKU ( aku kecil )
karana kalau engkau sudah menjumpai AKU
engkau akan meninggalkan ilmu ilmu itu

karana kalau dah jumpa AKU
maka yg akan dibuat yaitu tugas AKU
menyatakan AKU  didunia nyata

MASTER AJIE
0192873134

Cubit Cubit SayanG
SALAM
PUSAT RAWATAN SYAHADAH

PENGENALANKU

Setelah engkau mengenal diri
berjalan dengan diri diri itu
mengenalnya satu sama lain
sehingga engkau tau siapa diri diri itu
merasainya , berkasih sayang, bergaduh
bercanda ria, berjalan suka dan duka
siang dan malam
sampailah engkau betul betul paham
dan mengerti siapa diri diri itu...

maka engkau baru melepasi tahap
mau menjumpai AKU
mengenal AKU, merasai, berkasih sayang, bergaduh,
bercanda ria, berjalan suka dan duka
siang dan malam...
maka baru engkau tau AKU itu siapa

KALAU DIRI ITU TAK KENAL
BAGAIMANA MAU MENGENAL AKU

berjalan dengan AKU
engkau sudah ada tugas didunia
tugasmu menyatakan AKU
dan menyatakan tugas tugas AKU
menjadi tanggung jawab yg engkau pikul
sesuai bakat DIRI & AKU

berjalan dengan AKU
sangat lah berat...
pasal sudah tidak lagi
duduk pada
sariat, tarikat, hakikat, makrifat
atau mana mana aliran jalan ketuhanan

karana mau menyatakan AKU
sudah tidak ada ilmu yang boleh sampai
karana engaku harus berani keluar
dari lojik akalmu, pikiranmu, mindamu
dan segala ilmumu yg engkau belajar

Hadist Qudsi ada mengatakan...

"HAI HAMBAKU ,,, ENGKAU TIDAK AKAN PERNAH SAMPAI (mengenal) KEPADAKU DENGAN ASMAKU ,,, DENGAN ILMUKU ,,, DENGAN HURUF DAN MAHRUFKU ,,, TAPI ENGKAU AKAN SAMPAI (mengenal) AKU DENGAN AKU"

inilah
yang benar benar disebut
ilmu yg tak berkalam, bersuara, berhurup berupa.

MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH