Tuesday 5 January 2016

SIRR YANG TERSEMBUNYI

Banyak orang menganggapku mati..
Benar karna aku letaknya didalam hati..
didalam didalam dan didalamnya lagi..
dilubuk hati yg paling dalam
aku tinggal dan menanti..
menanti adanya engkau ...
untuk mengeluarkanku...

aku merindui kebebasan..
aku ingin melihat dunia..
aku ingin menyatakan adanya dia..
tetapi engkau biar aku terkurung..
bagai burung dalam sangkar
lepas memandang tpi terkungkung..

aku kasian melihatmu..
karna engkau kekasihku..
tetapi apalah daya..
aku tak dapat menolongmu..
aku melihat bebanan hidupmu..
aku yang menanggung rasa sakitmu..

apabila engkau ikut nafsumu..
aku yg menderita..
aku teraniyaya..
oleh kebodohanmu..
apabila aku sakit dan terhimpit..
engkau yang rasa sakitku..
karna aku ada dalam dirimu..
ditempat yg paling dalam..

karna itu..
keluarkan aku..
bebaskan aku..
dan nyatakanlah aku...dalam dirimu..
baru aku boleh menolongmu..
meringankan beban hidupmu..
menghilangkan segala sakit badanmu..
aku ialah penawar segala sakitmu..
dan ikutlah aku..
niscaya akan kutunjukan..
jalan ihdina sirotol mustakimmu..

aku hanya setitik dalam dirimu..
karna itu ingatlah aku..
supaya aku besar menjadi
keseluruhan badanmu..
apabila engkau mengingatku
maka aku akan mengingatmu
dan niscaya engkau  mengingatnya..

kenallah aku..maka engkau akan dapat mengenalnya
karna aku sahaja yg datang dari dia..
aku itu pentajaliannya..
ingatlah aku selalu..
supaya aku belajar..
belajar mengenal dunia...

aku segala galanya sudah lupa..
jadi dgn engkau mengingatku selalu..
maka aku mengingatmu...
aku belajar darimu..
untuk menyatakan aku..semata mata..

ingatlah aku dalm setiap langkahmu
setiap gerakmu., setiap perkataanmu, setiap pendengaranmu
dan setiap apa yg engkau akan lakukan..
supaya aku yang melakukan...

jadi bawa aku pergi..
kemana ponm...di hutan , dilaut,
digunung, dan dimanaponm..
atau ditempat yg paling keras..sekalipunm
selagi engkau mengingatku..
selagi tue aku yg melindungimu..
dari segala mara bahaya...

jadi besarkan aku..
yaaa sayang....
besarkan aku...
yaaa kasih...
besarkan aku..
yaaa rindu...

supaya kite boleh berkasih sayang
dan bercumbu rayu...
aku kekasihmu
engkau kekasihku..

tetapi aku berbicara dgn rasa..
jadi kenalilah aku..dgn rasamu
karna rasamu itu rasaku
maka aku akan mengenalimu..
dan ikutlah..
gerak hatimu..karna aku didalam dirimu..

inilah luahanku..
supaya engkau mengingatku selalu..
dan ingatlah syahadahmu..
supaya jadi syahadahku..
agar pertalian yg terputus
tersambung kembali...

dan yang sudah menjumpaiku..
akulah kawanmu
akulah gurumu
akulah musuhmu
akulah kekasihmu..

ingatlah rasa itu yaa sayang..
yaitu aliran aliran tenagaku..
dan aku akan mengingatmu
selalu sepanjang engkau mengingatku

     I   MISS  YOU
               &
     I   LOVE  YOU

MASTER AJIE
0192873134

SALAM
PUSAT RAWATAN SYAHADAH

1 comment: