Tuesday 5 January 2016

KURAFAT TANPA SADAR

Dulu sebelum aku memahami...
Akan rasa yg terrasa yg ada padaku...
Dan ada pda diri setiap manusia...
Aku juga pernah tersesat dalam...
Permainan barang alam gaib...
yg dinyatakan  dlm bentuk  rupa..
Cincin , keris, pedang...dn lain lain...

karna saat itu ....
Aku blum boleh mempergunakan...
Daya² tenaga...Zat serba Zat...
kebolehan serta serba gunanya..
yg ada dlm diriku dan diri setiap manusia...
yg terasia letaknya....
Yg sekalian alam sujud...
Pada bapakku dan bapakmu..
.itu adam namanya...
tetapi kalau tau rahasianya...
yaitu rohaninya...

memang...brang barang itu boleh membantu....
tetapi...jika tersilab...dan memang..akan tersilab..
akan menjadikan sirik pada tuhanku....
dan membelenggu akan bdan driku..
sehingga menutupi..zat serba zat...
yg terasia padaku...dan padamu...

diri rohaniku dan diri rohanimu..
dtang sama dri tuhanku...dan tuhanmu...
hanya dinyakan dlam bentuk sifat berlainan...
dari mana...dari sana....???
kalau aku dan engkau sudah menjumpainya...

die itu...Wujud..bersedia...
kekal, tidak beranak dan tidak diperakakan,
berdiri dngn sendirinya..tidak ada serupa dngnya...
dri tempat inilah..aku dtangnya...dan begitu juga kamu...
dan juga sekalian alam...

dan pesanku...pda..diriku dan .saudaraku...
janganlah rendahkan martabatmu....
tinggi drajatmu...kalau engkau tau
siapa ruhmu.

MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

1 comment: