Saturday 16 January 2016

CARI YANG SEDIKIT ITU

Dalam membawa diri atau pengenalan diri
Yang ada dalam badan diri kita
Kuncinya awal mengenal
Adalah rasa dan aliran ( roh titik terakhir )
ianya masih bisa diceritakan
atau digambarkan
Melalui tulisan atau cerita
Karna ianya masih sipir sipir sahaja

Tetapi
Apa bila engkau sudah beralih
Dari pada perjalanan diri diri
Menuju perjalanan AKU

Maka penerangan atau
yang nak disampaikn
inya begitu sulit dan susah
Karana membawa perjalanan AKU
Ianya sudah tidak sama dan berbeda
Dari perjalanan diri

Perjalanan AKU
Begitu susah diceritakan
Karana ianya begitu rahasia
Maksud rahasia disini adalah
Ianya terlalu sedikit
Karna itu sangat sukar menerangkannya

KUTIPAN
" Jika ada yang bertanya mengenai roh
sesungguhnya ianya bukan urusanmu
melainkan sesuatu yang SEDIKIT )

Jadi
Penyudah ilmu itu adalah kalau boleh
Memahami yang sedikit itu ( AKU )
Yang apa bila engkau melalui
Disitu Sudah tidak ada lagi
Ayat, Zikir, Huruf, Kalam

Dan untuk sampai pada
yang sedikit itu ( AKU )
Engkau harus paham setiap
diri diri dalam dirimu dulu
Baik diri saudara atau qorin,
azazil, malikat
dan segala segalanya yang
ada pada badan dirimu.

Dan mustahilah seseorang itu
Jumpa yang sedikit itu ( AKU )
Atau perjalanan AKU
Tanpa melalui perjalanan diri

Dan memulai mengenal diri
ianya harus menjumpai RASA
ALIRAN DAN TENAGA
Yang berpandukan SYAHADAH

ASHADU ALA ILA HAILA ALLAH
WAASHADU ANA MUHAMAD DARASULULAH

MASTER AJIE
0192873134

Cubit Cubit SayanG

No comments:

Post a Comment