Tuesday 5 January 2016

ILMUKU BUKAN ILMU AYAT ATAU ZIKIR

ilmuku bukan ilmu ayat
Atau ilmu zikir
Baca ini itu di depan pesakitku
Kalau aku bacapun..
Untuk menyakan bahwa aku itu buat
Buat kerjaku ( MERAWAT )

ilmuku ilmu RASA
Tidak berkalam, berhurup dan berupa
IAnya hanya berupa tenaga
Yang asalnya dari yg maha kuasa
yg tersembunyi dlm diri manusia
yg tau dan dpt memahaminya
dan menggunakannya
Maka beruntunglah dia

Ayat pabila dibaca berulang - ulang
Maka jdilah Zikir...
dan Zikir itu menghasilkan
Rasa...betul atau tidak...???

Rasa bukan diluar
Rasa itu didalam
tetapi rasa ada didalam dan diluar

Untuk menyelesaikan segala masalahku
Atau masalah pesakitku
Rasa itu aku jadikan hujung tombak
pasal aku dapat merasakan
Apa yg dirasa oleh pesakitku
Bukan aku hanya buaaaaat sahaja
tapi tak tau, apa yg aku buat
karna aku tak merasa

jadi...
Sejauh mana kita memasuki bdan diri kita
membebaskannya dari segala belenggu
maka sejauh itu lah kita dapat menolong
Orang yg diluar sana

Sejauh mana kita memperbaiki bdan diri kita
sejauh itulah kita boleh memperbaiki badan diri orang lain

MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

No comments:

Post a Comment