Monday 4 January 2016

PEMECAHANKU

Aku begitu lahir sudah satu
tak tau yang mana aku
karna semuanya menjadi satu dalam diriku

aku seumpama air minum dicawan
ada cawan yang masih kosong
dimasukan gula
dicampur kopi
dan dibagi susu
kemudian dibagi air panas
dan kemudian dikocak menjadi satu

Jadi
apakah aku ini
siapakah aku
yang mana aku
dan dimana aku
karna semu sudah satu
tak boleh membezakan
yang mana air , gula , susu , dan kopinya
inilah hakikat diriku sebenar
yang aku mesti cari tau

untuk mengetahui siapa aku
aku harus memecahkan diriku
seperti mula mula aku dibuat tuhan
memisahkan antara cawan, air , gula, kopi dan susunya
disitulah aku dapat mengenal siapa aku

Pemisahan ini bukan terjadi pada zikir ribuan atau jutaan
karna hasil zikir itulah rasa
jadi duduklah pada rasa sahaja
didalam rasa terletak segala rahasianya ( SIRR )
yang didalam dirimu yaitu sirr jantungmu
yaitu tenaga tenaga rahasia
pancaran dari sang pencipta

Apa bila menemui rasa ini
pemecahan dan pemisahan antara diriku baru dapat dilakukan
pengenalan antara satu sama lain
antara cawan, gula, kopi, susu, dan air
disitulah baru terjumpanya aku
yang datang dari tuhan

lakukanlah pemecahan ini
dalam memahami tenaga tenaga rahasia itu
duduk pada aliran dan rasa 24 jam
ingat mengingati antara satu sama lain
disitulah pengenalan akan berlaku

sebagai ahli kerohanian
jangan pandai sudah kata bersatu
atau menyebut sedikit sedikit itu allah dan ini allah
lagilah menyebut engkau allah
kalau tidak pernah melakukan pemecahan dan pemisahan ini

disitulah pengenalan diri diri dalam dirimu akan berlaku
kenal diri sahaja berpuluh tahun tak mengerti dan memahami
lagilah kenal allah yang tidak berupa, berhurup dan bersuara
yang tak pernah engkau temui
kecuali hanya pada asma yaitu ALLAH

Tidak paham cukup 😷😷😷
yang sudah paham itu simpan
yang belum paham jadikan pandangan kedepan
aku hanya ingat mengingtkan
salah ucapan mohon ampunan

Cubit Cubit SayanG
salam
PUSAT RAWATAN SYAHADAH

No comments:

Post a Comment