Tuesday 5 January 2016

SAKIT KARNA DOSA

Dalam beberapa minggu lepas
bnyak orang mendatangiku
dgn berbagai masalah
sakit dan beban hidup
yang mereka sampaikan kepadaku
sampai aku pening pusing 7 keliling
dibuatnya
hahaha...

aku merenung dan bertanya pada diriku
sebenarnya apa punca masalah mereka ini, mereka orang hebat belaka. cerita tasauf ,sariat, tarikat, hakikat makrifat
bukan main hebat.

sholat bukan main banyak
zikir sampai berbuih mereka ucap
tetapi kenapa mereka sakit teruk
baik fisikal atau rohaninya

masalah keluarga
uang dan macam macam
sakit kecing manis, jantung, canser
da berbagai penyakit lain ,
menghinggapi badan mereka
apa problemnya orang orang ini

sebelum nak tido
aku bermohon

YA ALLAH
YA ROSULULOH
apa punca sebenar orang orang
mengalami sakit teruk dan
masalah hidup yang begitu berat

malamnya aku bermimpi
berjumpa BAPAK BAGINDO MUKTAR
dia tengah membaca bukunya sendiri,

dan didalam mimipi,aku diperlihatkan seseorang terbakar diangkasa terbang kesana kesini. Tanpa ada yang mampu memadamkan apinya.

dan saat bapak berkata !!

ORANG ORANG YANG SAKIT ITU
KARNA BANYAK MENANGGUNG DOSA

lantas bagaimana aku mau
menolong mereka bapak,
sedang mereka mendatangiku
Meminta rawatan agar selesai nasalahnya

aku sendiri pun
lagi masih jin, setan dan iblis
bapak saat itu hanya tersenyum dan lalu bapak berkata.

ENGKAU BANTULAH MEMOHON
AGAR DOSA DOSA MEREKA DIAMPUNI

apabila aku buat saat itu
orang orang yg terbang terbakar dengan api menyala nyala tiba tiba terpadam
dan aku lihat mereka menangis.

lantas aku terjaga
kemudian mengusap dada menarik
nafas panjang dan turun perlahan lahan sampai beberapa kali aku buat,
dan aku teruskan tido balik

kalau aku ingat kisah mimpi ini
badan aku bangkit meremang
dan terasa ingin menangis
pasal ingat kesalahanku terdahulu

pada ibu bapa, abg akak
kawan, jiranku ,saudaraku,
pada hewan dan segala mahluk
terutama pada allah..

dan yang boleh aku ucap adalah
mohon ampun jahir dan batin

jadi
mohon ampunlah
dengan allahmu sampai dapat jawabanya
niscaya segala yang dia bagi nikmat kepadamu akan ditarik balik.
Jika engkau lalai

aku hanya mmbantumu momohon
agar dipercepatkan doamu
dan dimakbulkan hajadmu

amin

MASTER AJIE
0192873134
PUSAT RAWATAN SYAHADAH

No comments:

Post a Comment