Tuesday 1 August 2017

RENUNGKANLAH

Dalam berjalan memperlajari ilmu sariat, tarikat, hakikat, makrifat atau tasauf dan ilmu kerohanian lain, banyak orang mencapur adukan dalam pelaksaan ilmu tersebut. Sebagai contoh ada yang masih minum arak, minum ketum, hisap ganja, obat batuk ( ice ) atau jenis jenis bahan yang sifatnya memabukan.

Why ???
kenapa mereka tidak boleh meninggalkan kebiasaan lama dengan arak dan dadah atau semacamnya yang sifatnya memabukan, menghayalkan.

Ada juga yang dalam bawak ilmu sariat , tarikat, hakikat, makrifat, selepas telan arak, minum ketum, hisap ganda, obat batuk atau batu ( ice ) dan lain lain, setelah dalam hayal yang menurut mereka terkonon konos fokus atau khusu atau mereka tenang, mereka baru melakukan zikir, sholat, bahkan mengajar ilmu tentang kerohanian kepada orang lain.

Pertanyaanku pada mereka
Adakah ilmu kerohanian yang mereka pelajari dengan amalan zikir atau tafakur atau amalan amalan lain tidak dapat membuatmu meresa lebih fokus, khusu atau tenang !!!

Pertanyaanku pada mereka
Adakah engkau baru merasa fokus, khusuk dan tenang, selepas engkau menelan arak, minum ketum, hisap ganja, obat batuk atau batu (batu).

Apakah anda selaku pengamal kerohanian baik sariat, tarikat, hakikat, makrifat atau tasauf atau ilmu lainnya tidak dapat membedakan atau merasakan mabuk dengan AKU mu sendiri yang lebih kuat 1000x ganda nikmat dan sedapnya dari pada minum arak atau minum ketum.

Apakah anda tidak mengalami atau merasakan, lebih fokus dan khusuk Menjumpai AKU mu sendiri, yang lebih mengalahkan dari engkau hisap batu (ice).

Apakah anda tidak pernah mengalami atau merasakan, ketenangan sebenar benar tenang bersama AKU mu itu, dan melebihi ketenangan pinangan ganja.

jika engkau masih menyekutukan dan menyamakan
kenikmatan arak, ketum, ganja, obat batuk atau batu (ice) baru engkau fokus, khusuk dan tenang . Maka engkau masih jauh lagi berjalan dan boleh kata engkau tersesat jalan karna tidak menjumpai AKU mu itu.

Karna, kalau engkau sudah pernah merasakan atau menjumpai kesedapan dan kenikmatan, kedamaian dan ketenangan bersama AKU mu itu, engkau takan pernah sentuh arak , ketum, ganja, obat batuk atau batu (ice) atau benda lain yang sifatnya memabukkan atau menghayalkan.

Dalam Alquran, memang ada ayat yang
menerangkan, kita boleh memakan buah buahan dan tumbu tumbuhan ( jenis merambat) tak kira jenis. Tetapi ada ayat lain pulak yang jangan makan atau minum yang berlebihan sifatnya memabukkan dan menghayalkan.

Menang arak, ketum, ganja, obat batuk atau batu (ice) yang asalnya dibuat dari buah buahan dan tumbuhan tetapi anda perlu ingat, selagi sifatnya menghayalkan atau memabukan maka itu adalah salah !

jadi janganlah baca sepotong ayat sahaja untuk dijadikan dalil memperboleh anda untuk menghallalkan anda minum arak, ketum, ganja, obat batuk atau batu (ice). Selagi apa pub boleh makanan atau minuman yang boleh menjadikan mabuk atau hayal maka ianya salah. Bahkan air putih pun, jika anda boleh membuat anda hayal dan mabuk maka itu adalah salah.

Pengecuian ini pun ada dan boleh digunakan yang sifatnya hayal dan mabuk contoh dalam perubatan hendak operasion atau yang dalam keadaan tidak terkawal.

Jadi jika anda minum arak, ketum, ganja, obat batuk atau batu (ice) dan setelah itu mabuk maka anda baru berzikir, tafakur, atau sholat dan amalan lain yang nanti konon konon anda mabuk dengan allah, maka anda sangat salah 😭😭😭
Yang sebenarnya adalah orang mabuk yang tengah zikir, tafakur dan sholat 😁😁😁.

Perlu anda ketahui dan memang mungkin sudah tau. Orang barat mengembangkan perubatan dan mengkaji bahwa arak, ketum, ganja, batu (ice) boleh digunakan untuk rawatan tetapi pemakaian hanya sedikit dan ikut dosis maka dibolehkan.

Yang salah adalah ORANG TAK SAKIT tetapi minum arak, ketum, ganja dan batu (ice) yang tujuanya untuk jadi mabuk dan hayal yang nyata dalam Alquran adalah salah.

Kenapa Alquran melarang makan atau minum yang sifatnya memabukan dan menghayalkan seperti arak, ketum, ganja, obat batuk atau batu (ice). Apa kesan jika seseorang ini minum atau hisap barang barang seperti yang mungkin bagi orang orang yang konon duduk dalam makrifattuloh yang mereka tidak merasai kesannya bagi badan dirinya sendiri.

Saya mengkaji keadaan ini dan ada jugak melalui pesakit yang minum arak, minum ketum, hisap ganja, obat batuk atau batu (ice) sebetulnya barang tersebut apa bila kita minum atau hisap apa yang jadi pada kita !!

Dan sedikit saya, akan kongsikan pengalaman dan kajian saya mengenai barang tersebut !!!

1. MINUMAN ARAK
Dalam arak ikut pada kekuatan alkohol atau jenis pembuatan ianya harus diperam yang sangat lama, bahkan dibarat lagi lama diperam atau disimpan maka menghasilkan kualiti yang bagus dan sangat mahal.

Tetapi dalam islam, makanan atau minuman yang diperam tidak digalakan karna boleh timbul punca penyakit dan bantak orang kata ARAK KENCING SETAN. Memang dalam arak ada mahluk segatif yang duduk adalah setan tetapi ikut pade jenis prosesnya pembuatannya, karna ada jugak yang jin dan iblis tersebut duduk dalam arak.

Apa bila kita minum, sebetulnya mahluk yang dalam arak tersebut akan masuk dan menuduki badan kita dan kerohanian kita yang ada akan ditindih atau dikuasai mahluk tersebut sehingga orang itu akan bersifat ganas dan tidak terkontrol.

diistilahkan orang tersebut apa bila minum adalah kena rasuk atau kerasukan dari mahluk arak tersebut dan biasa akan jadi ketagih danjika tidak minum akan merasa kurang puas. perasaan ini timbul karna mahluk yang masuk dalam badan orang tersebut telah menguasainya.

2. MINUMAN KETUM
Apa bila kita meminum ketum. Mahluk yang duduk dalam air ketum adalah bersifat hewani jadi apa bila kita minum ianya akan cengkam bagian peruk kita dan menutup punca rohani kita dijantung. mahluk tersebut akan menguatkan sifat hewani kita.

Ada yang minum ketum setiap orang kesannya lain lain. tergantung pade jenis sifat hewani masing masing . jika kita memiliki sifat hewani harimau maka sifat kita cendrung ganas ada ada jugak yang lembut ikut pada keadaan orang itu.

sifat hewani dalam ketum ini bertindak menguatkan sifat hewani kita dan sifat hewani kita jadi lebih ub. Maka apa bila kita sering minum maka sifat hewani itu yang mengontrol jasad bukan rohaninya sendiri tetapi ianya telah terjajah.

3. GANJA
Mahluk dalam ganda ini sangat cerdik dan bijaksana, karna sifatnya adalah apa bila kita hisap maka dia akan mengkopi seluruhan dalam kita. Ibaranya adalah kita di sarong atau bungkus oleh mahluk ganja tersebut.

Mahluk ini akan meresap bahkan dalam sel atau atom yang terkecil dalam kita sehinggalah menutup atau membungkus setiap darah, daging, tulang , rambut atau keseluruhan kita.

Banyak orang orang kerohanian yang bawak tasauf atau sariat, tarikat, hakikat, makfirat yang tidak dapat lepas penangan mahluk ganja tersebut.
Karna mahluk itu boleh menimbulkan feel ( zikir affaal kaffi) yang seolah olah benar tetapi ianya bukan dari feel original. melainkan mahluk tersebut duduk dialam perasaan dan copy perasaan oraginal  jadi seolah olah feel atau zikir affaal kaffi benar.

Boleh kata pinangan mahluk ganja ini ianya membuat kita tenang tetapi tenang yang palsu dan semakin kita hisap maka keseluruhan kerohanian kita akan selaput habis dan diganti kerohanian palsu. tetapi kemampuan tetap sama sebagai contoh boleh merawat, atau alin lain kebolehan karna mahluk ganja ini sifatnya hanya kopy pasty tanpa kita sadar.

kesan yang lain akan timbul halusinasi yang seolah olah hepi, damai, tenang kerusakan yang dibuat cendrung pada minda minda super sadar. sehingga apa bila minda ini dikuasia maka orang tersebut tidak boleh menafsir sesuatu dengan benar dan lebih suka berhayal dan enjoi  🕺🏻💃🏿

4. OBAT BATUK
mahluk dalam istilah kata obat batuk ini apa bila diminum ianya akan menutup kerohian kita dijantung dan kemudian akan menutup keseluruhan muka kemudian kebadan.

mahluk dalam obat batuk ini cendrung akan membuat kerusakan pada ulu hati, pankres , usus dan byak organ area depan.

5. BATU ( ice )
Mahluk yang duduk dalam batu (ice) ianya akan merusak area minda bawah sadar anda atau menebalkan sifat setan anda.

Minda bawah sadar ini yang mengatur motabolisma badan sedang motabolisma itu yang mengatur organ dan lain lain, karna itu apa bila hisap sesorang itu akan diupkan motabolisma badan menjadi naik dan boleh 2 tau 3 hari tidak tidur tergantung pade pemakainya.

mahluk dalam minda bawah sadar ini akan menyerang minda sadar, lojik, un lojic dan super sadar. apa bila seseorang memakai berlebihan maka ianya boleh jadi halusinasi bercakap seorang, seolah olah ada orang dan macam macam lagi.

Inilah pengalaman saya dan kajian dari pesakit, dan mudahan mudahan kongsi saya ini boleh menambah ilmu masing masing amin insya allah dan jika saya sekiranya menyinggung
mohon dimaafkan

Pesan Orang Tua 👳👳👳

Jika nak minum boleh 😋
Tetapi jangan mabuk 😅😅😅

Jika nk hisap dadah boleh 😗
tetapi jangan hayal 🙄🙄🙄

jika nk judi boleh 😉
tapi jangan kalah 😖😖😖

Jika MABUK 😕
JIka Hayal 🙁
Jika kalah ☹️
Maka hukumnya rotan 100x
😱😵🤐

Salam
Cubit Cubit SayanG
MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH
syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

1 comment:

  1. Hahaha..terkena ke batang hidung sendiri..nasihat yang bagus..setuju jugak kata, kalau nak minum jgn sampai mabuk jgn sampai lupa diri..tapi lebih baik jgn minum atau jgn sentuh sesuatu yg boleh memabukkan dan mengkhayalkan... =)

    ReplyDelete