Thursday, 10 August 2017

REJEKI ORANG KEROHANIAN

Rejeki orang apa bila membawa kerohanian atau bersifat pada tasauf ianya amat berbeda dengan orang biasa. Rejeki mereka pada jalan ini ditentukan oleh kekuatan kerohaniannya sendiri tanpa melibatkan campur tangan lainnya. Semakin kuat kerohanian orang tersebut maka semakin besar rejekinya dan apa bila kerohaniannnya melemah maka rejeki pun akan jugak kurang.

Kenapa boleh seperti itu

Keadaan orang biasa yang membawa ilmu lebih pada fekah rejekinya ditentukan oleh sifat badannya atau jasatnya jika garis keturunan atau jasadnya baik maka begitu jugak pada rejeki kehidupanya dan biasanya mereka akan pasrah pada takdir dan lebih pada ikut arus yang ada.

Berbeda sekali dengan yang bawak ilmu kerohanian tasauf atau mengenal diri. Biasanya sifat jasadnya sudah rusak atau hancur jadi keberuntungan sifat jasad ini sudah tidak ada padanya.

Kesan dari pada sifat jasadnya yang dah hancur atau rusak maka menyebapkan rejekinya jugak hilang. Kerja dan bisnis apa pun tidak menjadi dan akan gagal dalam kehidupannya karna rejekinya bukan ikut arus macam orang biasa.

Bagaimana merubahnya

Untuk merubah keadaan ini, seseorang yang bawak pada kerohanian atau tasauf itu tergantung pada batinniahnya sendiri. Semakin kerohaniannya besar dan kuat maka begitu jugak kesan pada rejekinya.

Sifat kerohanian ini biasanya lebih pada melawan arus kehidupan yang ditetapkan. karna dia semata mata hanya mengandalkan perhubungannya dengan batiniahnya sendiri yang ingin berbuat sesuatu untuk senantiasa dekat dengan tuhannya.

jadi
apa bila anda sudah bertukar arus pada jalan kerohanian atau bersifat tasauf maka segala galanya terletak pada kerohanian anda sendiri sekuat mana dan sebersih mana. semakin kuat dan bersih kerohaniannya maka sesorang itu akan semakin mudah dan senang rejekinya.

Tetapi apa bila mereka melawan rohaninya sendiri yaitu petunjuk petunjuk yang disampaikan tuhannya melalui batiannya sendiri dan mereka tidak buat apa yang disuruh itu " zikir affaal khafi " maka jangan heran jika segala kehidupan atau kemudahan yang dibagi akan disekat kembali.

Semakin seseorang itu melawan kerohaniannya sendiri maka sekatan demi sekatan padanya akan berlaku bahkan lebih teruk dari pada orang biasa. Keadaan ini diceritakan mengikut pada pengalaman pengalaman yang dilalui agar yang lain lebih arif dan bijak menilai terutama yang berjalan pada kerohanian atau tasauf mengenal diri.

Dan bagi yang tidak paham dan mengerti apa yang diceritakan dalam tulisan ini, anggap sahaja cerita sebelum tidur.

" ingat
sesuatu untuk sesuatu
untuk mendapatkan sesuatu "

Master ajie
call / whatsapp
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

No comments:

Post a Comment