Tuesday 1 August 2017

PROSES TAKE OVER ( PENGAMBIL ALIHAN

Dalam badan kita ini terdiri dari berbagai jenis diri atau jutaan roh karna badan kita kombinasi dari seluruh alam yang diambil sedikit dan dijadikan jasad adam.

Karna itu apa bila kita sudah menjumpai AKU dalam badan kita sendiri, AKU harus mengambil alih badan dan dirinya. Tujuannya adalah untuk tidak berpecah belah karna diri diri dan sifat badan kita bersifat ingkar atau melawan.

Dalam ilmu HAKIKAT, TARIKAT , MAKRIFAT atau TASAUF keadaan ini banyak orang ceritakan sebagai contoh " JADIKAN DIRIMU ITU SEMATA MATA AKU " tetapi pertanyaannya !!
- Bagaimana prosesnya ??
- Apakah boleh terjadi sendiri ??

Jawapnya adalah dengan proses TAKE OVER atau PENGAMBIL ALIHAN yaitu AKU sedikit demi sedikit mengambil alih diri dan jasad. Proses ini tidak boleh terjadi sendiri ianya perlu kefahaman, ilmu, mengesan feel atau zikir affaal kaffi, baru proses TAKE OVER ini dapat step by step disetiap lapisan badan dan diri.

Kenapa perlu buat TAKE OVER atau PENGAMBIL ALIHAN .

" ianya sangat perlu karna AKU Yang datang dari tuhan, jika badan dan diri tidak diambil alih maka jasad dan diri akan tertinggal didunia istilah kata adalah kita mau kembali pada allah dengan jasad sekali dan diri ( Qorin )

" diri dan jasad ini adalah mudah hancur dan rusak dan bersifat bnyak NAR ( API ), maka sifat saling menguasi ini ada dan jasad adalah yang paling mudah menderita penyakit fisikal baik kencing manis, darah tinggi, jantung, canser, bahkan semua penyakit yang ada.

Jadi apa bila AKU itu TAKE OVER atau MENGAMBIL ALIH diri dan jasad maka diri ini akan berpikiran satu dan tidak saling mengasai dan menghancurkan atau istilah katanya adalah " SEIYAS SEKATA , SEIRING SEJALAN ".

Jasad atau badan jugak harus diTAKE OVER atau PENGAMBIL ALIHAN tujuannya adalah untuk jasad tidak rusak, tidak sakit dan apa bila sudah rusak dengan adanya penyakit kecing manis, darah tinggi, jantung, canser, rabun dan lain lain maka semua penyakit itu akan cobA disembuhkan oleh AKU.

sekali lagi untuk step TAKE OVER atau PENGAMBIL ALIHAN , kita harus dapat mengesan feel atau zikir affaal kaffi. jika tidak dapat mengesan ini maka mustahil jawapnya seseorang itu dapat TAKE OVER.

Karna hanya AKU yang dapat TAKE OVER atau MENGAMBIL ALIH diri dan jasad sahaja. Sementara itu kita harus dapat menangkap AKU melalui feel atau zikir affaal kaffi. jika ini tak dapat maka proses TAKE OVER atau PENGAMBIL ALIHAN ianya pon tidak dapat.

Master ajie
call/whatsapp
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH
syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

No comments:

Post a Comment