Wednesday, 2 August 2017

BAHASA RASA ( BAHASA AKU )

Dalam kita mau mendalami ilmu kerohanian , sangat diperlukan yaitu kenal akan diri kita, karna apa bila diri diri itu kenal, maka segala diri itu akan perkenalkan pada AKU dan AKU itu akan perkenalkan pada ALLAH.

Jadi mustahilah seseorang itu kenal akan  ALLAH tanpa paham dan mengerti akan diri dia sendiri, sebelum menjumpai AKu dan disitulah kunci baru bermula berjalan melangkah kehadapan yang ikut step, bukan main hantam berjalan membabi buta.

Untuk mengenal diri diri kita, seseorang harus mencapai tahap zikir rasa atau naf atau roh titik terakhir yaitu AL QUDSI, karna dari rasa itu lah AKU perkenalkan setiap diri diri yang ada pada badan diri kita, melalui bahasa rasa yaitu aliran aliran tenaga keseluruhan badan kita.

Bahasa rasa ianya sangat susah dimengerti lagilah seseorang itu masih kuat sangat menggunakan akal dan fikiran untuk berjalan, karna bahasa rasa ianya sudah tidak berhurup, berkalam, bersuara, tetapi ianya menggunakan tenaga tenaga atau aliran aliran. jadi bahasa rasa, ianya hanya dipahami oleh orang yang ada rasa jugak, yang mencapai zikir naf atau roh titik terakhir al qudsi

Biasa step bahasa rasa mula mula apa bila beramal, yang sering terjadi adalah apabila mereka bertafakur atau pegang kunci maka akan terasa dibagian tekak atau leher mcm kena cekik atau jerut, yang semakin beramal tumpu rasa aliran tenaga ianya semakin kuat jerutan itu dibagian leher mcm kalung yang melilit.

Bahasa rasa ini adalah pemberitahuan bahwa dibagian tekak kita memang ada ikatan atau jerutan dan memang pon disebutkan pada surah yasin ayat 8 yang artinya

" SESUNGGUHNYA KAMI TELAH MEMASANG BELENGGU DILEHER MEREKA, LALU TANGAN MEREKA ( DIANGKAT ) KEDAGU, MAKA KARENA ITU MEREKA TERTENGADAH "

Ayat diatas menerangkan bahwa, memang ada belenggu atau ikatan dileher kita, dan dengan bahasa rasa itu memberi tau keadaan itu melalui bahasa rasa yang kena jerut atau cekik dibagian leher atau tekak.

Berdasarkan pengalaman kita berjalan membawa rasa, bagi laki laki dan perempuan itu belenggu dileher itu berbeda ianya mcm sebuah kalung , bagi laki laki kalung mereka pendek jika di imexkan mcm kalung hitam yang biasa diikatkan dianjing dan bagi perempuan kalung itu panjang sampai kebelahan dada yang melekat dengan badan mereka.

Dan perlu diingat, seseorang yang mencapai rasa sebetulnya baru belajar nak kenal akan diri diri dalam diri kita, tapi belum lagi kenal tetapi BARU BELAJAR NAK KENAL. lagilah seseorang yang tak mencapai tahap rasa, maka ianya apa bila kata kenal, itu dalam perkataan sahaja, bukan dalam kenyataanya.

Dan karna bahasa rasa itu susah dipahami dan dimengerti, Maka dengan guru mursit dalam diri itulah bahasa rasa dapat dipecahkan melalui zikir affaal kaffi.

Banyak yang beramal mencapai tahap rasa atau dibukak jalan rasa oleh seseorang , mereka tak memami rasa aliran tenaga yang ada padanya, karna kurang mereka tak menjumpai guru mursid dalam dirinya sebagai panduan berjalan memecahkan rasa setiap diri dan akibatnya mereka terombang ambing tak tau hala tuju dalam rasa dan nak dibawak kemana itu rasa ( PEMECAHAN ILMU TIDAK ADA )

     Jadi adanya pembukaan sirr jantung inilah , kami bantu seseorang itu untuk membuka cakra utamanya yaitu sirr jantung untuk mencapai rasa itu aliran aliran tenaga dan apa bila seseorang sudah ada rasa, kami ajar pengenalan pengenalan akan rasa tenaga itu agar dapat diketengahkan untuk kehadapan dalam kehidupan zahir dan batin.

      Dan setiap orang yang datang, ingin membukak sirr jantung atau mendalami ilmu rasa dan belajar mana mana ilmu kerohanian, diharapkan mereka mohonlah petunjuk terlebih dahulu, tujuannya agar tali tali tuhan itu dapat tersambung dengan die dan agar kita dikalangan orang orang yang dijalan petunjuk allah, sesuai dengan pesanan SYEH ABDUL KADIR AL JAILANI 

KANDUNGAN KURSUS

1. Penerangan kefahaman tentang Syahadah
2. Penerangan Jalan ihdina siratul mustakim dalam diri
3. Pembukaan tenaga utama sirr jantung
4. Mengaktifkan 4 malikat utama setelah sirr jantung terbuka yaitu jibril, mikail, isrofil, ijroil.
5. Mengaktifkan 99 asmaul husna dalam telapak tangan
6. Pembangkitan tenaga al rodu dan albar penjaga petir dlm badan
7. Pembagian 4 kunci diri
~ ALIF LAM ROO   ( JIBRIL )
~ ALIF LAM HA      ( IJRAIL )
~ ALIF LAH SHOD ( MIKAIL )
~ ALIF LAM MIM   ( ISROFIL )

FAEDAH DALAM KURSUS
DALAM FISIKAL

~ Menajamkan insting ( sixth sense )
~ Mendekatkan diri dengan sang pencipta
~ Menambah keyakinan diri
~ Membuka rejeki dan kesulitan ekonomi
~ Menajamkan fikiran dan tumpuan
~ Mempercepat cita cita atau hajad
~ Menundukan hawa nafsu
~ Menenangkan perasaan dan hati
~ Hidup tanpa obat

FAEDAH DALAM KEROHIAN

~ Merawat sendiri dari sihir
~ Menghilangkan saka atau ganguan jin dalam badan
~ Merawat Penyakit Misteri dalam badan
~ Mengobati penyakit fisikal
~ Mengembalikan diri diri yang tak kembali
~ Memahami akan diri sendiri

Cubit Cubit SayanG
SalaM
PUSAT RAWATAN SYAHADAH

No comments:

Post a comment