Wednesday, 2 August 2017

BAHASA BATIN

      Dalam ilmu ilmu ketuhanan , tak kiralah dalam syariat, tarikat, hakikat atau makrifat. Kadang kita terlepas pandang akan pentinnya bersuci, bersuci disini bukan stakat zahir tetapi batin jugak, tetapi semakin dalam orang belajar kerohanian maka batin mereka yang perlu diuatamakan dalam bersuci atau dibersihkan

     Sebetulnye banyak tanda tanda yang dibagi oleh batiniah kita, bahwa badan kita atau rohani kita itu masih kotor lagi, dengan mengadakan imex imex bau bermacam macam dalam keseharian kita, tetapi kita tak paham akan maksud imex tersebut karna kita kurang peka dan mengenali diri kita sendiri.

     Berbagai macam tanda ini, adalah karna kita masih kotor dari segi, fikiran, akal, perasaan yang dipenuhi dengan sombong, iri , dengki, jahat, bongkat dan berbagai sifat lainnya kesannya adalah menimbulkan mulut berbau busuk, kentut busuk, ketiak busuk, peluh busuk ,najis busuk, air kencing busuk, bahkan yang tahap teruk adalah sampai air mani kita pon mengeluarkan bau busuk, imex imex atau tanda tanda itu adalah berpunca dari kita sendiri yaitu rohani yang dikuasai nafsu dan sifat sifat tercela lainnya.

      Banyak orang tidak mengerti akan imex imex dan tanda tanda seperti yang saya diterangkan diatas, karna mereka tidak mengenali dan memahami dirinya sendiri dan ada jugak mereka berpikir, kesan kesan itu karna faktor faktor makanan yang menjadikan punca busuk. Bagi orang yang lebihkan belajar fisikal itulah puncanya tetapi bagi seseorang yang mendalami ilmu kerohanian mengenal diri sebab utamanya adalah mereka terbelunggu nafsunya sendiri, sifat sifat jahat, pikiran kotor itulah punca utama.

      Apa bila seseorang yang dapat membebaskan rohaninya dan mengkikis sifat sifat nafsu tercelanya, maka kesan kesan dan hasilnya tetap akan dapat dilihat dalam badan dirinya sendiri yaitu dengan mulut tak busuk, kentut tak busuk, kencing tak busuk, peluh tak busuk, ketiak tak busuk, najis tak busuk, dan air mani pun tak busuk, itu tanda tanda awal bahwa dia mampu mengkikis sifat sifat buruknya yang pengaruhi oleh nafsu menjadi mampu berpikir positip.

      Kesan kesan pemikiran positip ini lah yang menjadikan tanda tanda dalam badan dirinyabahwa cara dan amalan itu berhasil, yaitu tidak berbaunya mulut, peluh, air kencing, kentut, najis atau air maninya. itu tanda awal awalnya, sebelum mencapai step selanjutnya yaitu wangi dimulutnya, peluhnya, air kencingnya, najisnya, kentutnya atau bahkan air maninya, itu kira step yang tinggi.

        Untuk mencapai keadaan seperti tidak berbau, itu bukan senang, dan apa bila dapat keadaan itu , dia termasuk orang yang baguslah dari segi kerohanian dan pemikirannya positip, dan untuk mencapai keadaan itu, mereka harus memiliki ilmu pengetahuan ilmu kerohanian yang cukup, pengalaman berjalan dengan rohaninya sendiri dalam zikir affaal kaffi, dan yang jelas sirr jantungnya harus terbuka, sebagai awal perjalanannya mengenal diri sebelum sampai tahap berpenglaman akan dirinya sendiri dan mengkikisnya sifat nafsunya.

      
       Sebagai pembawa ilmu kerohanian, kebanyakan mereka terperasan sudah bagus dan bersih, tetapi selagi mereka masih berbau busuk dari segi mulut, kentut, peluh,ketiak, air kencing, najis lagilah sampai air maninya berbau, maka mereka hanya terperasan sahaja walau berpuluh puluh tahun
belajar ilmu ketuhanan.

     Tetapi buktinya tidak ada dalam badan dirinya sendiri. Maka orang itu hanya cerita lebih sahaja, tetapi kenyataan batiniahnya dan kerohaninnya, ianya hanya kesitu dan kesitu jua, tidak ada peningkatan dalam dirinya. ianya hanya terperasan terbang tinggi sahaja tak tengok kenyataan dalam badan dirinya.

     Jadi adanya pembukaan sirr jantung inilah , kami bantu seseorang itu untuk membuka cakra utamanya yaitu sirr jantung dan boleh dipakai untuk kehidupan keseharian dan mengkikis nafsu yang menjadikan punca kegagalan kita dalam kehidupan dunia dan akherat.

      Dan setiap diharapkan apa bila seseorang ingin membukak sirr jantungnya atau belajar mana mana ilmu kerohanian maka mohonlah petunjuk dahulu agar tali tali tuhan itu dapat tersambung dan kita dikalangan orang orang yang dijalan petunjuk allah dan sesuai dengan pesanan SYEH ABDUL KADIR AL JAILANI 

KANDUNGAN KURSUS

1. Penerangan kefahaman tentang Syahadah
2. Penerangan Jalan ihdina siratul mustakim dalam diri
3. Pembukaan tenaga utama sirr jantung
4. Mengaktifkan 4 malikat utama setelah sirr jantung terbuka yaitu jibril, mikail, isrofil, ijroil.
5. Mengaktifkan 99 asmaul husna dalam telapak tangan
6. Pembangkitan tenaga al rodu dan albar penjaga petir dlm badan
7. Pembagian 4 kunci diri
~ ALIF LAM ROO   ( JIBRIL )
~ ALIF LAM HA      ( IJRAIL )
~ ALIF LAH SHOD ( MIKAIL )
~ ALIF LAM MIM   ( ISROFIL )

FAEDAH DALAM KURSUS
DALAM FISIKAL

~ Menajamkan insting ( sixth sense )
~ Mendekatkan diri dengan sang pencipta
~ Menambah keyakinan diri
~ Membuka rejeki dan kesulitan ekonomi
~ Menajamkan fikiran dan tumpuan
~ Mempercepat cita cita atau hajad
~ Menundukan hawa nafsu
~ Menenangkan perasaan dan hati
~ Hidup tanpa obat

FAEDAH DALAM KEROHIAN

~ Merawat sendiri dari sihir
~ Menghilangkan saka atau ganguan jin dalam badan
~ Merawat Penyakit Misteri dalam badan
~ Mengobati penyakit fisikal
~ Mengembalikan diri diri yang tak kembali
~ Memahami akan diri sendiri


Cubit Cubit SayanG
Salam
PUSAT RAWATAN SYAHADAH

No comments:

Post a comment