Sunday, 13 August 2017

MENGHARGAI ILMU

Dalam ilmu kerohanianku yang berpegang pada kalimah syahadah yaitu ASHADUALA ILAHAILALAH WA ASHADUANA MUHAMADAN DAROSULULOH . Step awal awal perjalanan adalah harus menjumpai RASA atau ALIRAN TENAGA YANG BESAR atau dalam kitab SYEH UBDUL KADIR JAILANI yaitu " Seseorang yang mancapai alam rasa maka ianya baru menjumpai roh titik terakhir yang disebut roh AL KUDSI maka ianya baru step awal belajar mengenal diri.

RASA atau ALIRAN TENAGA YANG BESAR ini, sehingga dia boleh merasai aliran tenaga tanpa pegang kunci atau tafakur, cukup ingat sahaja maka aliran tenaga itu dalam setiap keadaan, makan, minum, berjalan, kencing bahkan tidur. Maka ianya baru mencapai titik rasa step pertama dalam sempurna.

Untuk mendapat aliran ini sempurna dalam step pertama, maka dia harus beramal kuat, pada tafakur, kunci kunci diri, tafakur perhalusi dalam jangka lama. Lama dan tidaknya mendapat step rasa kuat keseluruh badan perlu dilihat dari keiklasan beramal, perjuangan beramal, lama dan tidaknya beramal dan bnyk dan tidaknya block dalam badan. Semua keadaan keadaan itu mempengaruhi untuk mendapat rasa aliran aliran tenaga yang kuat.

Apa bila sudah mencapai step awal ini dengan sempurna yaitu aliran sudah kuat, maka step selanjutnya adalah bukan pada amalan lagi tafakur, bukan pada kunci, tetapi lebih pada kefahaman kefahaman yang lebih lanjut tujuaannya adalah untuk menggunakan tenaga tenaga itu dengan semaksimal mungkin.

Untuk memahamkan mengunakan tenaga tenaga itu, maka seseorang harus menjumpai gurunya dan perlu masa panjang untuk menerangkan bagaimana menggunakan tenaga itu. Jumpanya adalah berberdepan face to face bukan dengan msg, whatsapp, whecat, fb, atau laman senawang yang lain. Karna dengan face to face maka sesungguhnya kita menghargai ilmu dan sangggung berkorban demi ilmu. Pengorbanan itu lah yang dinilai .!!!

MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH
syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

No comments:

Post a Comment