Tuesday 29 December 2015

SAUDARA KEMBARKU ( QORIN )

Sejak Aku lahir
Aku itu bersih dan suci
Tetapi Aku lahir
Aku itu lupa

Lupa akan segala galanya
Lupa akan tuhan & kasih sayangnya
Hadis NABIKU berkata
" APA BILA RUH DITURUNKAN
RUH ITU DILUPAKAN "

Aku turun dan melihat dunia fana
Belajar sepatah kata tutur bahasa
Belajar mengenal dunia
Karna Aku itu lupa

Aku lahir ada saudara empat
KETUBAN, DARAH ,URI, TEMBURI
MALAIKAT , JIN, SETAN & IBLIS
SIDEPAN , BELAKANG, KIRI & KANAN
Semua masih cahaya sama sepertiku
" ALAM INI KUJADIKAN DARI CAHAYA NUR MOHAMAD "

Karna kelupaan Aku
Aku belajar jahadnya dunia
Iri , dengki, benci dendam

Sifat tercela menghitamkan Aku
Aku dan seluruh saudaraku
Menjadi terbelengu
18000 lapis Aku terkurung

Wahai saudaraku
Engkau tak salah
Yang salah itu aku
Karna itu MAAFKANLAH AKU

Aku yang menghitamkanmu
Sedari lahir sampailah sekarang
Sehingga Aku jumpa jalan
Kebebasan Aku keluar dari 18000 lapisan

Jalan DUA KALIMAH SYAHADAH
jalan pengakuan tuk dapat pengakuan
Penyucian dari sang maha suci
Keluarnya mengikut aliaran

Wahai aku dan saudara
Marilah bersama sama mencari itu
Kebebasan terlepas dari sifat buruk
Yang aku belajar sedari kecil
Karna Aku lupa

Mari pegang tanganku saudaraku
Ucaplah DUA KALIMAH SYAHADAH bersamaku
Tunduk dan sujud memohon ampun
Dalam sholat DOIMKU & DOIMMU

Agar terbuka jalan yang satu
IHDINA SIRATUL MUSTAKIM
Jalan yang dicari semenjak dahulu
TAUROT, INJIL, ZABUR , AL'QURAN
Sebagai panduan jalan wahyu tuhan

Saudaraku
Kalau aku kembali
Maka engkau pon harus kembali
Pada yang YANG SATU

Karana itu
Marilah sama sama bersihkan diri
Agar tidak ada kiraan & hesap dengan tuhan
Bebas lepas dari amanah

" ASAL AKU CAHAYA BALIK AKU CAHAYA "
ASYADU ALA ILA HAILOHLOH
WA ASYADU ANA MOHADAD DAROSULOLOH

MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

No comments:

Post a Comment