Friday, 18 December 2015

DARI HATI TERBITNYA KESENANGAN & DARI HATI TERBITNYA KESUSAHAN

Dalam perjalanan saya merawat , bnyak sekali saya mengkaji sesuatunya dari diri saya sendiri atau ponm dari pada pesakit yang merawat dengan saya baik sakit dari saka , sihir , ilmu dan bermacm mcm lagi yang dihadapi. Ada yang sembuh ada juga yang tidak tetapi saya meneliti bagaiman yang sembuh cepat atau yang tidak sembuh karna keadaannya cukup rumit.

Dari penelitian yang saya lakukan bertahun tahun dari sakit yang sembuh atau ponm yang tidak sembuh adalah faktor diri sendiri yang mempermudah atau memperlambat proses kesembuhan dari pesakit tersebut yaitu adalah pasal hati atau keridhoan kita sendiri.

Penyakit baik jahir dan batin , baik saka ,sihir atau berbagainya yang mudah dirawat atau cepat mendapat kesembuhan adalah yang menerima segala sakit baik jahir dan batin atau sihir , saka dan berbagainya, menerima dengan iklas dan tidak berdendam sama sekali karna menerima ini atas dasar kesalahan diri sendiri, kelalaian , peringatan, hukuman atas kesalahannya baik sengaja atau tidak sengaja baik dari allah atau pon dari manusia.

Sifat ridho inilah yang susah dimiliki oleh pesakit yang dirawat bahwa dia menerima segala yang sampai padanya adalah atas kesalahannya dan kelalaiannya sendiri yang datang dari ALLAH.

Kebanyakan mereka menghukum orang lain yang salah, yang buat sakit, dan beranggapan orang yang menganiyaya dirinya sehingga perasaan ini membuat jadi benci dan timbul sifat dendam sehingga membuat hatinya lagi tambah kotor. 

Dan menjadikan Satu lagi penyakit yang susah diobati yaitu penyakit hati. dari hati inilah  yang kotor membuat sakit atau masalahnya yang dihadapi maka akan sulit dirawat dan diobati karna hati yang kotor memberi kekuatan pada penyakit atau mahluk dari jin , setan , iblis yang bersemayam pada badan pesakit sebenarnya tanpa pesakit sadar.

Susah kadang nk bagi tau keadaan ini pada pesakit , yang hatinya sudah ada perasaan benci dan dendam, ada yang boleh diubah dan ada jugak yang tidak boleh diubah. Kadang juga jika dibagi tau keadaan seperti ini justru menengking dan marah balik perawat yang coba memberi tau keadaan sebenar.

Banyak pesakit jika keadaan kena sihir ingin tau siapa yang sihir , dan kesalahan adalah apa bila perawat memberi tau siapa yang melakukan karna pesakit lama kealamaan akan timbul perasaan benci dan dendam pada yang menyuruh atau penyihirnya akibatnya menjadikan susah dirawat dan diobati..dah lah sihir tak clear tambah lagi penyakit hati yang menjadikan jin setan iblis menjadi rumah maka bertambah teruk.

Dan bukan mau mengata dari banyak pesakit yang dirawat jika ditanya pernah SHOLAT TAUBAT maka jawapnya tak pernah buat dan kadang tak tau sholat taubat itu apa. Padahal sholat taubat adakah salah satu kunci membuka dan membersihkan hati kita.

jadi
segala yang sampai pada kita itu tidak sia sia.
baik dan buruk itu ada sebab yang kita harus pelajari karna disetiap kejadian dan keadaan baik senang dan susah disitu ada PERINGATAN , UJIAN , HUKUMAN ATAU KIFARAH dari yang kita lakukan sebelumnya hanya kita sadar atau tidak sahaja.

Coba banyakan intropeksi diri sendiri sebelum mengata orang karna semua keadaan dan kejadian itu ada mesege dari ALLAH SWT. Untuk kita selalu beringat padanya dalam setiap masa !!!


MASTER AJIE 
0192873134
0162007768

Cubit Cubit Sayang
Salam
PUSAT RAWATAN SYAHADAH

No comments:

Post a comment