Sunday, 3 July 2016

PROSES KURSANI

Banyak yang belajar tentang kursani, tetapi mereka tidak membuat proses kursani ini sampai benar benar siap yaitu sampai step mengunci dibagian perut dan dada sampai terdengar bunyi klik dan berpusing diarea dada dan perut sampai berhenti proses selesai.

Jika tidak sampai keadaan mengunci dibagian pusar dan dada ini,maka proses kursani yang dinaikan dari titik belakang tepatnya dibagian sulbi walau sudah seluruh badan ianya akan dapat turun kembali kesulbi balik.
lebih tepatnya ianya seperti memakai baju tapi tidak sampai butang baju dikancingkan semua maka baju mestilah akan boleh terlepas semula.

Kita dalam hidup tidak tau bila hujan turun, bila ada angin dan bila panas akan datang menerpa kita, jika pakaian kita tidak benar benar siap maka mestilah kita kehujanan, kesejukan, dan kita masuk angin. jika bila terjadi keadaan itu, bukan hanya menyesal yang boleh tetapi kita sendiri  yang tak pakai baju itu dalam keseharian.

Begitu jugak dengan kursani. Apa bila tidak sampai pada step mengunci ini dibagian perut dan dada, maka kursani akan turun semula dan akibatnya, kita sangat terdedah dengan bahaya dan serangan yang akan menanti kita bila bila masa, sebagai contoh insiden kereta, moto, sihir, serangan ilmu, tuju tuju, guna guna, santau atau sejenisnya maka kita akan terkena pastinya.

Banyak saya memperlajari keadaan ini dan jumpa orang orang yang memiliki kursani apa bila mereka insiden kereta, moto dan lain lain, mereka terluka dan apa bila ditanya, meraka lupa pakai kursani.

jika saya kaji mereka menaikan kursani rupanya dengan ayat atau zikir dan jikan nak pakai ilmu itu ianya kena baca dulu apa bila nak perang atau setiap petang atau pagi dan menjadi keseharian, tujuanya ianya ibarat memakai baju.

tapi mcm mana kalau lupa baca atau amalkan diwaktu itu, maka mereka tidak pakai bajulah ???

Inilah kesalahan utama karana mereka tidak tau atau tidak ada cara menaikan kursani sampai step mengunci ibaratnya memakai baju tapi tak reti nak kancingkan butang.

Sedikit yang saya kongsi untuk saat ini
mudah mudahan boleh dipikirkan terutama bagi ahli ahlinya
insya allah....!!!!

MASTER AJIE
CALL/ WHATSAP
0192873134

No comments:

Post a comment