Friday, 12 August 2016

INTI TENAGA DALAM KITA

Tafakur, meditasion, semedi adalah perilaku yang sama dengan tujuan ianya satu, yaitu mencari inti tenaga dalam kita yang dikumpulkan dan dibesarkan untuk memperkuat kerohanian seseorang tersebut. Semakin kuat dan besar inti tenaga seseorang itu maka dia dapat menjadikan tenang, fokus, daya perilaku dan susunan hidupnya cantik, menghindarkan segala penyakit dan lain lain.

Cara seseorang melakukan tafakur, meditasion atau semedi , setiap orang tidak sama karna ianya mengikut pada budaya ,agama dan pemahaman pemahaman mengikut pada apa yang dijumpa. Tetapi tetap walau cara berlainan ianya tetap dalam konteks sama tujuan yaitu menemukan inti tenaga dalam kita.

Cara cara dahulu untuk menemukan inti tenaga dalam kita, boleh dengan melalui berbagai cara sebagai contoh, bertirakat atau puasa tidak makan, minum atau tidur, bersuluk, berzikir, dalam tempoh yang tertentu mengikut pada yang ia paham dan gurunya yang ajar dan kadang walau dah buat pon tetapi ianya tidak mendapat hasil maksimal seperti yang diinginkan.

Inti tenaga dalam kita ianya ada dalam setiap orang, hewan, tumbuhan, atau semua benda didunia ini ada inti tenaga dalamnya. Tetapi ianya besar atau tidak dan sempurna atau tidak. Selagi mahluk itu ada hidup maka ianya ada inti tenaga dalam tersebut karna inti tenaga dalam tersebutlah yang menghidupkannya.

Inti tenaga dalam tersebut yang paling dalam adalah dijantung manusia yang dalam islam disebut SIRR JANTUNG ( RAHASIA JANTUNG ) dan banyak ahli tasauf menyebutnya dengan berbagai nama, AH, FUAD, HU, ALLAH HU, HU ALLAH,AHAD, AL HAQ, AKU dan berbagai nama lain tetapi sebenarnya inti tenaga tersebut tidak ada nama karna didalamnya adalah ZERO ENERGI YANG BERSIFAT SIFAR.

Dalam tafauf, tarikat hakikat dan makrifat, inti tenaga ini sering disebut sebut dan dibicarakan dan disuruh semua muritnya untuk mencarinya dan menjumpai karna ianya bertujuan mencari sendiri atau diri sebenar diri. Bahkan guru guru tersebut selalu berkata dan memang dalam hadis qudsi, bunyinya adalah " APA BILA ENGKAU MENJUMPAI NAMAKU YANG KE 100, MAKA KUHARAMKAN API NERAKA MENYENTUHMU"

Jadi, begitu sangat penting kita menjumpai inti tenaga kita tersebut. Disamping untuk kita mendekatkan diri dengan ALLAH, tentunya mempunyai kegunaan lain sebagai contoh, merawat penyakit jahir dan batin, pertahanan diri, membuat kita tenang, menghindari sakit, dan juga untuk membuka 365 tititk titik tenaga dalam kita yang ada diseluruh badan kita

Untuk itu kami membuka kursus PEMBUKAAN SIRR JANTUNG ini sebagai cara untuk membimbing atau orang orang yang kehilangan pedoman dalam dirinya atau tidak tau bagaimana mengenal dirinya dan telah letih beramal tetapi tidak membuka inti tenaga dalam tersebut.

Dan terlebih lagi bagi seseorang yang telah lama berpetualang dalam ilmu ketuhanan tetapi hilang arah dan kebingungan dalam menentukan tujuan ilmu tersebut dan terutama bagi yang sudah izim dalam ilmu.

Metode yang kami terapkan dalam ilmu sangatlah sederhana yaitu balik balik pada syahadah itu sendiri untuk memula perjalanan dan disamping kami terangkan metode cara tafakur yang kami jumpai dalam ilmu. Kami tidak menerangkan pasal ayat atau zikir zikir tetapi kami terangkan adalah hasil dari ayat dan zikir itu sendiri   yang menjadikan RASA ATAU TENAGA KEROHANIAN yang berpunca di JANTUNG SETIAP ORANG yang fungsinya sangat banyak.

Dan bagi yang ingin mempelajari ilmu pengetahuan kami ini agar tidak tersalah paham atau mengatakan kata sesat , sirik atau kafir, kami harapkan bagi yang ingin mengikuti kursus atau mempelajari ilmu pengetahuan kami, diharapkan melakukan memohon petunjuk dulu dari ALLAH SAW dengan cara sholat istiharah atau cara cara lain yang dipahami.

Tujuannya agar seseorang itu apa bila dapat petunjuk, yaitu dapat yakin dan sebaik baik orang yang mencari ilmu adalah orang orang yang mendapat petunjuk dari ALLAH dan ini pun ada dalam pesanan SYEH ABDUL KADIR JAILAINI dalam seseorang mencari guru untuk membimbingnya

Master ajie
0192873134

Pusat rawatan syahadah

No comments:

Post a comment