Sunday 21 January 2024

Kembali Kepangkal Jalan

Kembali kepangkal jalan

Pangkal jalan ianya adalah awal aku mulai berjalan membuat sesuatu untuk mendapatkan sesuatu dan tentunya untuk sesuatu.

Pangkal jalan ianya awal kenal biji benih ditanam menjadi rumput, menjadi pohon dan keluar buah

Pangkal jalan adalah titik awal sebuah kalimah yang berbunyi Alif lam mim dan menjadi lainnya

Pangkal jalan adalah pondasi sebuah perjalanan seperti kegelapan jalan pangkal jalan adalah sebuah lampu suluhnya

Pangkal jalan adalah bintang bintang saat kehilangan arah dilautan dan menjadi kompas mencari sebuah kehidupan.

Jika aku tersesat jalan dan pasti akan tersesat jalan,  maka pangkal jalan itulah aku cari karna disitulah jalan kembali. Awal titik permulaan aku melangkah dan berjalan.

Ujian perjalanan itu sangat banyak sehingga sedikit salah melangkah sahaja maka berlaku adalah salah jalan dan kesannya adalah berlaku izim. 
#Tak tau apa nak buat
#Frustasi dalam hidup
#Rasa bosan dan penat sangat
#Dan berlaku ingin bunuh diri 
#ingin meninggalkan semuanya

Sadar diri akan keadaan keadaan itu maka disitulah aku kehilangan arah maka yang ku cari adalah PANGKAL JALAN itu.

Jika ditanya pangkal jalanku maka aku jawap adalah aku mulai lupakan semua, tak kesah dengan surga neraka, halal haram, senang susah, dan aku mulai dengan mencari RASA hanya ditumpu disepuluh jari tangan.

Dimana pangkal jalanmu ???

Master Ajie
Call - Whatsapp
0192873134

No comments:

Post a Comment