Sunday 3 July 2016

PENCARIANMU

Dalam ilmu pengetahuanku yang berdasarkan dua kalimah syahadah yang bertujuan mencari pengakuan dari pada allah dan rosul sebagai seorang hamba dan umat dalam arti sebenar bukan hampa dan umat yang dapat dalam anganan. Diperlukan kesungguhan dalam belajar dan beramal untuk mendapat apa yang dimau dan dituju.

Tetapi setiap orang apa belajar ilmu pengetahuanku ini mereka niat bermacam mcm mengikut pada keadaannya saat itu yang mereka lalui dan pahami. Niat itu adalah mempengaruhi dengan apa yang dituju dan hasil dari suatu amalan itu dan apa bila dapat apa yang dimau maka dia akan meninggalkan ilmu pengetahuanku pasal niatnya hanya sampai disitu.

Ada yang niat belajar ilmu pengetahuanku ini

Ingin sembuh dari sakit
Ingin kuat dan hebat
Ingin menambah rejeki
Ingin mencari tuhan

Kalau engkau belajar ingin sembuh dari sakit, maka apa bila beramal dan sembuh maka engkau pasti meninggalkan ilmuku, karna niat awal belajar hanya untuk sembuh sahaja tiada yang lain,

Jika engkau nk kuat atau hebat dengan ilmu pengetahuan, maka setelah engkau ijazah dan dibagi kunci kunci kekuatan kursani, pakean perang dan kerangka alam, ibu kunci dan lain lain yang berunsur kekuatan , mesti engkau akan terputus hubungan dengan gurumu karna apa niatmu sudah dapat dan disitulah terputus hubungan

Jika engkau niat belajar ingin menambah rejeki maka pada step mula mula yaitu selepas dibgi kunci mikail engkau akan meninggalkan ilmuku dan terputus hubungan denganku karna niatmu hanya itu.

Jika engkau mencari tuhan. dalam ilmuku maka engkau takan habis belajar yaitu bagai menimba air laut dengan baldi maka engkau akan ada lagi, lagi lagi ilmu yang baru muncul yang engkau tidak tau dan engkau tidak akan terputus denganku sebagai pembuka jalanmu melangkah keluar dari sangkar keramat dalam kaca dilapisi 18.000 lapisan.

Aku akan meninggalkan mu mengkut pada niatmu, ada yang kuanggap mengujimu dan menilai dirimu, ada yang putus akan niatmu sendiri hanya patah sayap berjalan. Renung dan fikirkanlah awal awal knp boleh berpisah ???

mesti engkau tau jawapan itu !!!

MASTER AJIE
CALL/ WHATSAAP
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH
syahadahspritualandhealingcenter.blogspot.com

1 comment:

  1. Benar..pucuk pangkalnya adalah niat,niat itu di hati..bila belajar kerana Allah..ilmu itu xkan habis malah bertambah jahil..

    ReplyDelete