Thursday 27 April 2023

Jatuh dalam PERJALANAN

RENUNGANKU

Jatuh Dalam PERJALANAN TUHAN

Dulu waktu awal berjalan 
Aku berhajad dengan NAFSU
meminta sesuatu pada NYA
Tetap DIA yang maha KUASA
Memakbulkan HAJAT itu

Tetapi seiring PERJALANAN
Setelah semua yang AKU minta 
Dibagi oleh NYA
Jawapan yang pasti adalah 
AKU LALAI

Lalai MENGINGATINYA
Lalai BERSUKUR
Dan Lalai akan TUGAS
Sehingga AKU lupa

Apa bila lupa 
Jawapannya hanya ada SATU
Maka semua yang dibagi
Maka akan di TARIK kembali 

Dan AKU di CAMPAKAN olehNYA
Itulah AKU namakan 
JATUH DALAM PERJALAN TUHAN

12 tahun AKU bergerak
Dalam ALIRAN RASA
LALAI dan LUPA 
Tetap akan ditarik SEGALANYA

Jadi dengan PENGALAMANKU
Ingat 
Ingat
Ingat
Akan DIA itu
Yang ada dalam TUBUHMU
Memerhati setiap LANGKAHKU
Setiap PERBUATANMU
Setiap TINDAKANMU

Master Ajie
Call - WhatsApp
0192873134




No comments:

Post a Comment