Thursday 27 April 2023

Jalan yang LURUS

Jalan yang LURUS " KEBENARAN "

Apa bila mengatakan JALAN YANG LURUS atau IHDINA SIRATUL MUSTAKIM, Maka pandangan setiap orang berbeda tergantung pada PERSEPSI dan ILMU seseorang tersebut terletak dimana. 

Bagi pandanganku mengenai JALAN YANG LURUS itu adalah MAMPU atau PAHAM akan PERBEDAAN.baik bentuk atau pun RASA. Tanpa AKU tahu MEMBEDAKAN baik bentuk dan RASA, maka itu hanya PERSEPSI atau ANDAIAN sahaja " halusinasi ".

Aku ambil contoh adalah AKU tidak mengenal antara GULA dan GARAM dan hanya tau pada buku atau cerita orang BIJAK, maka AKU hanya BERHALUSINASI sahaja akan RASA GULA dan RASA GARAM sahaja.

Untuk itu AKU harus dapat MERASAKAN yang mana RASA GULA dan yang mana RASA GARAM maka AKU tahu JAWAPAN yang mana dikatakan JALAN YANG LURUS " kebenaran ".




No comments:

Post a Comment