Saturday, 8 February 2020

SANG PENYAMPAI

RENUNGANKU

SANG PENYAMPAI

Saat kita MENYAMPAIKAN suatu ilmu ianya ada BEBAN MORAL atau Beban KEROHANIAN yang ditanggung oleh sang PENYAMPAI dan ianya pasti akan di TANGGUNG JAWAPKAN baik didunia atau akherat tetang apa yang kita sampaikan itu.

Memang ada HADIS yang menyebut “ SAMPAIKANLAH AYAT APA YANG ENGKAU TAU” tetapi bukan boleh suka suka menyampai sesuatu itu dengan KAJIAN dahulu baru ianya mendekati 100% kebenaran baik ilmu DUNIA atau pun ilmu AKHERAT.




Dari sudut ILMU KEROHANIAN pulak ianya perlu mendapat sebuat TAULIAH untuk menjadi seorang PENYAMPAI. TAULIAH ini bukan boleh didapatkan dari GURUnya sendiri, melainkan tauliah dari ALLAH dan ROSUL.

Untuk lebih jelas saya akan PETIK lagi hadis diatas “ SAMPAIKANLAH AYAT APA YANG ENGKAU TAU” tetapi pertanyaan ini timbul

Sudah engkau dapat TAULIAH atau izin dari yang punya ayat ???

Yah tentunya yang punya AYAT ianya adalah ALLAH dan ROSUL bukan !!! Ianya bukan gurumu yang mampu memberi tauliah atau izin untuk engkau dapat menyampai.

Karna itu BEBAN BERAT ditanggung pundakmu saat engkau MENYAMPAIKAN ilmu KEROHANIAN dan ianya di PERTANGGUNG JAWAPKAN pada ALLAH dan ROSUL.

Dan untuk menjadi seorang PENYAMPAI ILMU KEROHANIAN ianya mempuanyai syarat syarat.

- Seseorang itu tidak bekerja MAKAN GAJI atau jadi HAMBA ORANG LAIN karna seseorang PENYAMPAI KEROHANIAN Ianya ada pendirian ada keyakinan sendiri karna itu ianya tidak suka DISURUH SURUH dan diperintah seperti seorang HAMBA. Biasanya akan membuat bisnis sendiri tanpa ada yang memerintanya atau menyuruhnya.

- Seorang itu ianya mempunyai FISIK LENGKAP tangan, kaki ianya tidak ada CACAT dan bahkan ianya harus tidak boleh ada penyakit zahir atau batin.

Kenapa harus lengkap FISIKNYA karna seseorang PENYAMPAI KEROHANIAN ianya umpama mengajar seorang budak berlari tetapi SiPENYAMPAI pulak tiada kaki maka hasil dari menajar berlari itu ianya tidak sampai 100% maksimal.

Untuk menjadi seorang PENYAMPAI sejak lahir ianya akan melalui LIKU LIKU kehidupan yang sangat TERUK, melalui pengalaman pengaman hidup yang SANGAT SUSAH, mengalami berbagai bagai pengalaman ILMU.

Jadi saat dia mendapat TAULIAH atau IZIN dari NYA untuk menjadi seorang PENYAMPAI, maka SIPENYAMPAI dapat menjawap segala pertanyaan itu dikarnakan SUDAH MENGALAMINYA baik dan buruknya.





Tidak LUCU..

jika seorang perawat melawan SIHIR tetapi tak pernah kena sihir ???
Seorang TUKANG MASAK tetapi tak boleh membedakan antara GARAM dan GULA ???

Jika apa yang enkau SAMPAIKAN ianya baik maka TIDURMU BERSELIMUT SUTRA dan BERBANTAL CAKRAWALA.

Jika yang engkau SAMPAIKAN menjadi BURUK maka engkau akan menjadi BANTALAN KAYU API NERAKA.

Master AJIE
Call & Whatsapp
0192873134

https://masterajie.wasap.my/
https://masterajie.wasap.my/
https://masterajie.wasap.my/

PUSAT RAWATAN SYAHADAH




No comments:

Post a comment