Wednesday, 26 June 2019

SUSAH MENINGGAL


Assalamualaikum & Salam sejahtera

Dalam post kali saya akan ceritakan pengalaman dalam rawatan yang bukan rekaan yang dibaca digoogle atau pun copy pasty dari post orang lain. Tetapi berdasarkan pengalaman saya berjalan dalam rawatan dari tahun 2010 dan sampai 2019 sekarang ini. Dalam bidang rawatan kerohanian, memang pasti akan menjumpai rawatan yang berkait seseorang yang susah meninggal dunia yang sebabnya boleh saka, sihir, ilmu, barang antik dan lain lain.

Beberapa pengalamaan saya tuliskan didalam post kali ini sebagai bentuk peringatan bersama dan agar kita jangan salah pilih akan ilmu, amalan barang antik seperti keris, cincin, kayu dan berbagainya karna benda benda seperti itu memberi kesan sampai membuat kita terikat tanpa sadar dan menyebapkan susah dikemudian hari.



 Perlu diketahui setiap yang hidup pasti akan mati, tidak terkecuali bagi siapa pun, baik tumbuhan, hewan, manusia dan juga jin ,setan, iblis, semua pasti akan mati bila sudah sampai masanya, tergantung lama atau tidak sahaja masa atau umur yang ditetapkan oleh allah pada hambanya.

Susah senangnya kematan ditetapkan sendiri oleh amalannya, ilmunya semasa hidup. Kalau sesorang menabur kebaikan tentu baik pula hasilnya kalau seseorang menabur keburukan tentu hasilnya tetap keburukan.




Cerita ini adalah lebih kurangnya tahun 2010 yang lalu dan saat saya masih duduk di melaka ditaman PAYA DALAM. Saya mendapat pesan mesege dari fb yang meminta saya merawat ayahnya dihospital muar. Karna saat itu saya tidak tidak bekerja dan memang kata hati tergerak ingin jumpa, maka saya pergi ke hospital muar. 

Apa bila saya berjumpa dengan puan itu, dan saya meminta gambar ayahnya dan menanyakan umur dia.umurnya 82 tahun dan apa bila melihat gambar tersebut saat itu terus saya bercakap bahwa ayahnya apa bila saya rawat akan meninggal. karna ayahnya nk balik (meninggal) pada allah, ada yang menghalang karna ilmu dan saka. Tetapi kebanyakan adalah dari ilmunya yang dia pelajari dan jugak barang barang antik yang dia simpan seperti kayu, cincin dan lain lain.

Puan itu tidak terkejut dan dia ridho, karna dia sudah menjumpai perawat sebelum saya yang sudah berpuluh perawat, kebanyakan perawat lain berkata seperti itu tetapi mereka masih belum mampu mengeluarkan segala mahluk dalam badan ayahnya. 

Puan itu bercerita bahwa ayahnya dulu adalah bekas pejuang 13 mei, ayahnya memang dulu memiliki berbagai ilmu kebal, ilmu  menghilang (panglimunan), saka, ilmu silat dan mcm mcm ilmu lain, serta memiliki banyak sekali barang yaitu cincin, kayu batu akik, keris.

Saat dihospital atau dirumah pun, puan itu bercerita bahwa ayah dia sering mengigau dan kadang mcm kena rasuk oleh sesuatu, kadang bersilat, dan kadang mengacau pesakit lain sampai dokter yang menanganinya berkata lebih baik cari rawatan islam atau tradisional.

Dan kalau dirumah apa bila dia dan anak anak menjaga ayah dia, dia akan selalu sakit, ruangan jadi panas, kalau malam bunyi ade orang main guli dan kadang puan ini melihat ayah dia berbicara dengan sesuatu yang tak nampak apa bila ditanya balik pada ayahnya tidak menjawap apa apa, tetapi ada sempat sekali itu cucunya bertanya berbual dengan siapa jawap kakek tu dengan harimau. Dan puan ini mencetitakan dan saya cek ada membawa saka dari ayah dia itu dan berbagai rawatan telah coba dimuar tetapi belum menemukan jodoh yang mampu menyelesaikanya.

Sesudah berbual bual diruang kedai hospital muar cukup lama karna menunggu waktu lawatan pesakit sudah dekat, saya dan puan itu  masuk tuk melihat ayah dia. Apa bila saya datang pak cik itu tetiba bangun dan mengajak berjabat tangan saya ponm berjabat tangan dan mengucapkan saya minta ijin mau merarawat pakcik. Pak cik menganggukan iya dan trus saya tangkap gambar dan keluar hospital dengan anaknya tadi.

Dan anaknya pun sedikit heran, biasanya ayah dia kalau berjumpa perawat jangnkan mau bersalam atau bercakap yang ada menantang bersilat. tapi yang ini boleh salam dan berbual dan tidak ada apa apa.dan kami pon trus pergi kerumah puan itu dan mengambil semu barang antik, cincin batu, kayu, keris, dalam sekitar 10 barang untuk saya buang . Setelah itu saya pulang  dan sampainya di jempatan muar saya buang semu barang itu setelah saya bersihkan kadam atau jin yang duduk pada barang itu dan alhamduliah sampai melaka dengan aman.

Esok paginya puan itu mengabarkan bahwa ayahnya sudah meninggal dan memberi tau bahwa jasad ayahnya yang dulu kering, kurus dan pipi pun kempot tinggal tulang, apa bila meninggal jasad itu berubah jadi wajah berseri dan mcm daging dia ada seperti timbul. 

Dan apa bila pihak hospital memandikanya mereka pun heran bahwa najisnya sudah bersih mcm ada orang dah basuh seluruh badan pakcik ini. maka saya jawap kebaikan amalannya yang membuat dia jadi mcm ini jasatnya sempurna walau ilmunya yang dia pakai batil. dan alhamdulilah kes itu selesai. dan mudah mudahan arwahnya diterima disinya .amin.
AL FATEHAH.



Berselang  satu bulan selepas itu, saya mendapat kes lain di fb untuk merawat ayah dia yang ada di johor baru. apa bila saya melihat gambar dan usia pesakit, detik hati terkalam kalau saya rawat nanti meninggal apakah ridho dan setuju. anak nya dah pasrah dan trima keadaan apa ponm karna dia tak ingin melihat ayahnya tersiksa mcm itu. apa bila setuju kos yang saya ajukan maka saya pergi ke jb ( johor bahru ).

Saat itu saya sampai lepas isya dan dalam kereta apa bila saya nk turun, saya dan rekan saya kaki mcm terkunci  dan tak boleh bergerak dan saya coba bertenang beberapa saat dan coba melepaskan kuncian tersebut dan kemudian turun dari kereta.

Saat itu istri dan anak anak pakcik itu sudah menunggu dan kami pun berbual bahwa ayah dia mula sakit sudah 3 tau 4 tahun, mulanya jatuh dari kamar mandi dan lepas itu dari pinggang kebawah tidak boleh jalan dan lidah ayah dia tidak boleh berbicara sampai lah sekarang. tetapi tangan dan anggota lain semua elok dan bahkan sudah dicek secara hospital sampailah dokter pakar  tetapi tidak memanemukan punca kenapa boleh menjadikan lumpuh seperti itu.

Apa bila saya berdepan dengan pakcik ini, saya suruh lepaskan cincin yang dia pakai, maka dia setuju lepaskan cincin tersebut dan saya terangkan bahwa cincin dan berbagai barang tersebut tidak boleh dibawak mati dan akan mengikat kita dan membuat kita bergantung pada kadam cincin tersebut dan lupa pada ALLAH.

Setelah itu saya duduk dan berbual dengan keluarga dia dan saat itu pakcik itu meminta lagi lagi cincinnya agar dia pakai lagi padahal saya dah terangkan padanya tadi. Apa bila dia meminta cincin tersebut saya jadi sangat marah dan menerangkan dengan nada keras pasal saat itu bukan pakcik itu antara sadar atau tidak benda lain yang meminta barang itu kembali.

Apa bila saya tengking pakcik itu  mcm sadar balik dan saya menantang pakcik itu, agar memanggil semua kadam barang atau gunakan ilmu yang dia belajar untuk buat dia sembuh dan boleh jalan kembali dan kalau boleh jalan saat ini jugak maka saya belajar dengannya tetapi pakcik ini tundukan wajahnya karna mungkin dah banyak kali minta tolong dengan kadam cincinnya tidak ada yang menolong.

Sampai saat itu saya pijak dengan kaki batu cincin ini depan mata pakcik ini agar pandangan dia berubah bahwa cincin batu keris pedang tidak ada apa. Tidak dapat menyembuhkan atau membuat kuat bahkan terikat dengan kadam atau jin adalah. dan apa bila keadaan pakcik nie dah tenang maka  saya terangkan dengan pakcik ini dengan nada rendah dan santun agar paham.

Dan seterusnya saya berbual bual lagi dengan istri dan anak pakcik ini, rupanya pakcik ini adalah guru silat, dan salah satu AYAH HANDA di bagian johor bahru. Seperti yang saya rasa memang betul memiliki ilmu bermacam macam dan akhirnya ilmu itu yang membebani dia sendiri dan membuat sakit lumpuh yang dokter sendiri pun angkat tangan tak tau puncanya.

Istri dan anak pakcik ini pun berkata dah berpuluh perawat yang merawat, ada yang tak berani masuk rumah, ada yang sampai depan rumah terus patah balik, ada yang kena kunci dalam kereta seperti yang saya alami, tapi kebanyakan apa bila bedepan dengan pak cik saat merlakukam rawatan, pakcik ini terus akan bersilat dan menyerang jurus secara kerohanian dan ada jugak perawat yang kerohanian tak cukup kuat boleh muntah darah ditempat.

Tapi alhamdulialh saya berdepan tidak ada apa apa dan tidak bersilat itu yang anak dan makcik itu heran serta hampir semua perawat suruh lepas cincin  pakcik ini tidak ada yang boleh dan alhamdulilah dengan saya boleh lepas cincin itu. 

Setelah selesai saya berbicang maka saya ambil semua barang yang pakcik itu ada, satu cincin dan 4 parang ( Pedang), yang saya akan buang dalam laut seperti yang saya post vidio dalam fb sebelum ini. itu adalah barang peninggalan pakcik ini. 

setelah saya balik melaka lebih kurang 21 hari yang saya jangkakan, anak pakcik ni memberi tau bahwa pakcik ini sudah meninggal dengan tenang dan mudah mudahan arwahnya diterima disiinya amin ALFATEHAH



Satu tahun kemudian tepatnya 2011, saya pun menjumpai kes serupa yaitu hampir sama dengan di johor bahru tetapi kali ini pesakit berada di KLANG SELANGOR. keadaan lumpuh bagian kaki karna terkena angin ahmar (strok).

kisah ahmar ini sudah saya post difb sebelum ini tuk sebagai peringatan dan pandangan. Jin ahmar ini yang membuat atau memblock bahwa roh tak boleh keluar dan karna sesorang yang sakit akibat kesalahanya, apa bila ahmar ini dikeluarkan dari badan pesakit maka roh seseorang itu yang terikat maka akan bebas dan kembali pada allah dengan damai

Batin yang terikat macam ini maka kasihan pada batin sipenggung tersiksa dan membawa beban yang berat. maka tugas perawat ini lah meringankan beban pada pesakit dan membantu doa dan melepaskan beban itu agar arwah boleh disisinya amin ALFATEHAH.



Selang 2 tahun saya mendapati kes sakit 14 tahun koma di dikuala perlis, saya berhubung pada tahun sebelum ini dan saya menceritakan bahwa mak dia kalau dirawat kemungkinan akan meninggal karna saat ini roh dia sudah tersesat atau dalam alam yang lain, dan karna dia koma lama maka struktur body sudah lemah maka kemungkinan akan meninggal dan disebapkan adanya saka atau sihir dalam badannya. itu ponm salah satu sebabnya.

Anaknya tersebut karna saya katakan akan mcm itu maka dia tidak jadi membuat rawatan dan mencari ustad atau perawat lain tuk rawat. tetapi keadaannya masih sama dan selepas satu tahun anaknya baru menghubungi saya untuk membuat rawatan.

Tetapi sekarang dia ridho atas ketentuannya karna sudah tidak mau melihat mak dia tersiksa dalam keadaan koma macam itu dan memang pun sudah berbagai rawatan dicoba dan hasilnya tidak ada.

Saya mula selasa malam coba merawatnya untuk keluarkan segala block dari semua unsur yang menutup dan akibatnya mak cik itu masuk hospital karna sesak nafas dan  kemudian jumat jam 1.30 dikabarkan bahwa makcik ini meninggal. dan mudah mudahan ditrima disisinya..amin ALFATEHAH.




Kematian adalah hak mutlak rahasia ALLAH dan tidak diketahui siapa pun, tetapi apa bila seseorang membawa jalan sirr jantung, atau berhubung mengingat ALLAH didalam dirinya sepanjang masa, berhubung dengan setitik ZAD dalam dirinya agar tidak putus tali tali tuhan SANG MAHA QODIM YANG TUNGGAL. Maka seseorang itu akan dapat tau tarik, masa, hari akan rahasia mati
begitu jugak dengan orang yang meminta tolong atau rawatan.

Maka akan dapat membantu menyempurnakan arwah atau roh yang terikat tetapi yang kadang kadang karna ilmu, amalan, ilmu silat, ilmu kebal ,saka, barang antik seperti cincin, batu, keris , parang, susuk , kena sihir dan berbagainya membuat dan mengikat roh kita sendiri sehingga tidak menemukan jalan balik Jalan  IHDINA SIROTUL MUSTAKIM dalam dirinya.

Tugas ini sangat berat, karna seseorang yang memiliki jalan sirr jantung menanggung segala amanah bagi pesakitnya, sanggup menerima saka atau ilmu pesakit untuk diclearkan dan di kembalikan kepada ALLAH (inalilahi waina lilahi rojiun). 

Jangan beranggapan pulak perawat adalah pembunuh karna seharusnya berterima kasihlah beban rohani yang dipikul perawat sangat besar. karna perawat pun tetap memohon pada yang punya segala galanya  yaitu ALLAH SWT dan kadang hanya diberi tau sedikit dari ilmunya.

Tulisan ini untuk menyampaikan pesan itu tujuan utamanya bukan untuk menyakiti arwah atau keluarga, tetapi ingat mengingatkan itu tujuan utamanya. sekali lagi salam takziah saya saya sampaikan pada ahli keluarga.semoga arwah atau roh ditrima disisnya.. amin ya robal alamin.

Nota.
Jika ditanya !!!
Rawatan apa yang paling susah ???
Jawapan saya salah satunya adalah seseorang yang nak meninggal susah.

MASTER AJIE

PUSAT RAWATAN SYAHADAH



No comments:

Post a Comment