Monday, 23 April 2018

FANA DAN ORANG GILA



Semakin tinggi kita belajar
Maka semakin tinggi pulak cabaran
Yang harus ditempuh dan lewati






Persoalan yang timbul adalah bagaimana kita tau belajar kita semakin tinggi atau kerohanian kita semakin kedepan

Jawapanya adalah engkau akan banyak jumpa orang gila

Kenapa seperti itu

Saat kerohanian kita semakin membesar dan semakin kefahaman kita tinggi maka seiring dengan itu jugak pemikirin dan kefahaman kita semakin tak lojik untuk orang orang biasa memahaminya.

Maka keadaan itu orang anggap pemikiran kita dan kefahaman kita pun seumpama orang gila karna tidak dipahami dan dimengerti oleh orang biasa.

Tetapi kita sendiri tak sadar akan keadaan itu yang berlaku perubahan perubahan pada diri kita sendiri karna kita melalui dengan kefahaman dan tentunya dengan merasa keadaan itu.

Karna itu jika kita tak dapat memahaminya maka tanda awal meningkatnya kerohanian kita adalah didatangkan atau dijumpakan dengan orang gila.

Keadaan ini adalah untuk semua ahli kerohanian tak kiralah dia bekerja sebagai apa pun perawat atau pun bukan mesti akan menjumpai keadaan ini.





TUJUAN DIDATANGKAN

Tujuan keadaan ini didatangkan adalah untuk kita melepasi keadaan kerohanian makin tinggi melebihi lojik atau un lojik dalam tinggkat kefaaan yang tidak tergoyahkan oleh apa pun.

Mungkin sangat susah memahami kata kataku diatas dan untuk mudah memahaminya adalah jika engkau perawat atau bukan perawat jika jumpa orang gila yang mau merawat engkau kena boleh sembuhkan pesakit gila itu itu tandanya engkau melepasi kerohanian dan menuju fana yang lebih tenang dari sebelumnya.

Tetapi perlu diingat disini, dalam pelaksanaanya tak semudah untuk melepasinya. karena orang gila ada tingkat dan banyak lapisan. Jadi kita kenalah jugak naik lebih tinggi untuk melepasi lapisan itu.

Jika gila banyak lapisan
Maka kerohanian pun banyak lapisan
Maka fana pun banyak lapisan
Maka iklas dan ridho pun banyak lapisan







MASTER AJIE
Call/whatsap

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

2 comments:

  1. Baik sekali penerangan nya...Jadinya kosong itulah yg ada sebenarnya.. kosongkanlah diri mu dgn segala sesuatu..cakap memang mudah..kena jumpa orang gila baru tahu..huhu

    ReplyDelete