Saturday, 16 May 2020

Mandi RUH & Mandi MAYAT & Sabun ALLAH


Apa bila menyebut membersihkan ianya ada berbagai cara dan kaidah yang dilakukan setiap ORANG, setiap ILMU, setiap jalan KERUHANIAN baik TASAUF atau pun jalan TARIKAT.

Cara yang dilakukan untuk MEMBERSIHKAN ianya pun sangat beragam, tergantung pada PEMAHAMAN dan ilmu yang dipelajari, ada yang menggunakan ZIKIRRULLOH, BERSULUK, BERTAFAKUR atau pun kaidah lainya yang intinya tetap satu yaitu MEMBERSIHKAN atau MENYUCIKAN dari kekotoran baik ZAHIR atau pun BATIN.



Membersihkan ZAHIR ianya semenjak kecil sudah diajar yaitu dengan melakukan MANDI tetapi bagaimana membersihkan BATIN atau pun RUH kita yang jarang kita tahu. 

Kalau zahir kita atau badan kita boleh KOTOR, contohnya berpeluh, kena lumpur, kena tahi atau pun lain lain ianya boleh menjadikan penyakit jika ianya tidak DIBERSIHIHKAN begitu jugak dengan BATIN kita atau RUH kita mestilah boleh KOTOR, jika kotor maka CAHAYANYA mestilah MEMUDAR dan tidak terang.

Persoalan yang timbul adalah
“ Apa yang menyebapkan RUH KOTOR “
Jawapanya SIMPLE, Apa yang dilarang oleh AGAMA maka itulah penyebab UTAMAnya. Jika kita MELANGGARNYA maka kita akan mendapat DOSA dan dosa itulah yang akan menutup cahaya RUH menjadi tak terang dan MEMUDAR.

Adakah sebap lainnya yang boleh mengkotorkan RUH kita !!!
Banyak sekali sebap yang boleh mengkotorkan RUH kita CONTOHnya ianya adalah terkena SIHIR, ada mewarisi SAKA, mempuyai ilmu yang menyebabkan hadirnya QADAM atau pun ianya mempunyai BARANG BARANG ANTIK “pusaka” keris, cincin bertuah, batu antik dan benda benda yang dianggap mempunyai BERKAH.




MANDI RUH 

Bagaimana MEMBERSIHKANYA atau MENYUCIKANNYA ???
Salah satu kaidah atau cara yang saya ingin kongsi disini untuk membersihkan atau menyucikan adalah dengan MANDI RUH.

CARANYA tetap mandi seperti biasa cuma pada bilasan terakhir air yang jatuh dari kepala kebadan kemuka ambiklah dengan lidahmu dan telan air itu sebanyak 3 kali dengan niat adalah MANDI RUH.

Mesti anda akan timbul persoalan apakah DOANYA atau pun PERLUKAH BERDOA !!!
Sebetulnya kita berniat MANDI RUH ianya sudah CUKUP, tetapi biasanya yang was was pada diri sendiri dan menyebabkan KURANG YAKIN maka boleh titambah apa apa doa yang anda tahu dan hafal contoh SHOLAWAT NABI atau pun DOA NUR itu pun boleh TETAPI tidak diharuskan atau ditetapkan doa apa.




MANDI MAYAT

Mesti apa bila anda mendengar Mandi MAYAT, ianya akan menggerunkan, ngeri dan andaian andaian persepsi diri sendiri atau timbul 🤣🤣🤣
yah mayat siapa yang tak takut kan 😜😜😜

Tetapi bukan seperti itu 😊😊😊😊

Maksud mandi MAYAT disini ianya adalah prosesnya MEMANDIKAN MAYAT atau JANAZAH. Yah” Agar tak NGERI sangat bahasanya kita ganti dengan sebutan JENAZAH yaaaa 😁😁😁.
Dalam membersihkan jenazah ianya ada satu proses yang dimana AIR akan dimasukan pada LUBANG ZUBUR atau BONTOT, kemudian apa bila dah penuh, PERUT akan ditekan agar air itu keluar kembali dan membawa sisa sisa kotoran yang belum sempat keluar dan dilakukan ianya berulang ulang sampai bersih. Tujuannya agar JANAZAH betul betul bersih sebelum di SHOLAT kan dan dikebumikan.

Dalam proses Mandi MAYAT ianya sama, tetapi kita lakukan selagi MASIH HIDUP buatnya, bukan sudah Mati 👻👻👻 baru buat prosesnya.

Caranya sama yaitu apa bila anda sudah selesai BUANG AIR BESAR dan ianya ada air yang mengalir dengan paip, maka hujung paip air itu picit agar air menyembur keluar laju dan tembakan kedalam lubang zubur atau bontot anda, agar air masuk kedalam dan ulang ulang sampai betul betul bersih, maka lendir atau pun kotoran yang tertinggal didalam ianya betul betul ianya sudah bersih.

Bagaimana membuktikan ianya BERSIH ???
Untuk memastikan ianya betul betul BERSIH, anda harus memasukan salah satu JARI anda kedalam LUBANG ZUBUR atau LUBANG BONTOT anda.

1. Pastikan hilang RUPA
Selapas jari masuk LUBANG ZUBUR atau BONTOT, maka lihatlah ada lagi tak lendir atau kotoran di jari anda. Kalau betul bersih maka lendir atau kotoran mestilah tidak tertinggal dijari anda. jika masih ada maka anda tidak betul betul MEMBERSIHKANNYA.

2. Pastikan hilang WARNA.
Hilang warna disini bermaksud pada jari anda selepas dimasukan pada LUBANG ZUBUR atau BONTOT ianya tidak tertinggal warna dari kotoran, kuning, putih atau hitam dijari anda. jika masih ada maka anda tidak betul betul MEMBERSIHKANNYA

3. Pastikan Hilang BAU.
Untuk pasti hilang BAU maka ciumlah jari anda tersebut selepas dimasukan pada LUBANG ZUBUR atau BONTOT jadi tiada bau kunyit, cokelat atau mentega tertinggal dijari anda. Jika masih ada maka anda tidak betul betul MEMBERSIHKANNNYA.

4. Pastikan Hilang RASA.
Untuk memastikan ianya hilang RASA, kebanyakan orang ianya tidak SANGGUP melakukanya, yaitu dengan cara MENJILAT JARI anda tersebut untuk benar benar pasti tiada rasa apa apa tertinggal dijari anda.

Sifat sifat tercela ianya TERSELIT SELIT dihati dan badan kita seperti benci, iri, dengki, sombong dan berbagainya ianya termasuk adalah KOTORAN RUHANI kita. Jika diumpamakan ianya seperti kotoran selepas kita buang air besar yang masih tertinggal didalam. Jadi cara mrmbersihkannya 
hanya ada satu cara yaitu MENEMBAKAN atau MENYEMBURKAN air kedalam LUBANG ZUBUR atau BONTOT agar ianya benar benar hilang.

Bagaimana TAHU tandanya sudah bersih MANDI MAYAT ini ???

Pasti anda akan bertanya tanya ???
Sampai kapan buatnya ?
Apa tandanya bersih ?

Tanda seseorang yang melakukan MANDI MAYAT ianya bersih adalah sampai tanda anda MENCIUM JARI dan RASA Jari anda dengan JILAT merasai BAU Ibu ibu yang tengah MENYUSU ANAK KECIL itu tanda awalnya. Tetapi untuk BAU dan RASA keadaan itu, amalan MANDI MAYAT ini harus dilakukan BERTERUSAN.

Dari pada PENGALAMAN saya ianya perlu masa 3 BULAN baru dapat rasa setelah Jari masukan LUBANG ZUBUR atau BONTOT, dicium dan dirasa memang seperti BAU SUSU budak kecil.




SABUN ALLAH 

Sabun ALLAH ini terletak dibagian ibu jari bagian BAWAH yang nampak menggumpal atau lebih tepatnya ditelapak tangan yang paling besar menggumpal.

Susah sangat menerangkan dengan kata kata 🤣🤣🤣🤣 agar ianya pesan TERSAMPAIKAN 😁😁😁 “ saya coba letak gambar “






kenapa dinamakan SABUN ALLAH ???
Saya dapat penerangan dari GURU ianya menang dibagi nama SABUN ALLAH, yah mungkin dari kefahaman saya ianya agar BEST didengar dan mudah DIINGAT, kalau dibagi nama SABUN MAYAT orang takut pulak nak buat kan 👻👻👻👻. So simplenya adalah macam itu.

Caranya simpel saat gunakan hanya GOSOKAN disemua bagian badan umpama sabun dan fungsinya untuk apa. Nanti saya akan terangkan dibawah yaa !!!




Setiap amalan ini mempunyai fungsi atau kegunaan bagi kerohanian atau jasad kita tetapi tergantung pada tingkat AMALAN dan KUASA kerohanian kita.

Sebagai contoh KERUHANIAN kita pada LEVEL 10 maka segala benda yang dibawah LEVEL kita maka kita dapat kalahkan atau clearkan tetapi yang LEBIH diatas LEVEL 10 yaitu 11, 12 dan seterusnya maka kerohanian kita tak dapat mengalahkanya.

Ini terjadi pada SEMUA AMALAN baik RUKIAH, MENGURUT, MEMBEKAM, Membaca DOA pada air “ AIR RAWATAN “ atau pun amalan yang saya terangkan tentang MANDI RUH, MANDI MAYAT dan SABUN ALLAH.

Jadi disini KENA PAHAM, kenapa amalan kita ada yang IANYA CEPAT BERKESAN dan ada yang LLAMBAT BERKESAN atau pun TAK BERKESAN SAMA SEKALI.

Saya bagi CONTOH lagi adalah apa bila anda pergi melakukan RUKIAH, ustad pertama membaca AL FATEHAH karna tak berkesan maka anda pergi lain tempat rawatan dan ustad ini baca Al FATEHAH dan keadaan anda jadi sedikit elok tetapi masih lagi sakit maka anda cari tempat rawatan lain dan jumpa ustad dan dirukiah dengan AL FATEHAH tetapi hasilnya segala SAKIT anda hilang.

Dari ketiga USTAD ini ianya baca SURAH yang sama tetapi hasilnya berbeda beda bukan. Ini karna TINGKATAN LEVEL KERUHANIAN yang tak sama maka hasil dari BACAAN ini berlainan. Disini bukan pasal IMAN, IKLAS atau BACAAN salah or benar. tetapi LEVEL kuasa KEROHAIAN ianya berbeda maka HASILNYA berbeda karna itu kita diharuskan beramal agar KEKUATAN RUHANI kita meningkat.

Fungsi MANDI RUH
- Membensihkan ruhani kita
- Agar cahaya ruhani lebih bersinar dan terang
- Wajah berseri

Fungsi MANDI MAYAT
- Mengkikis segala sifat sifat tercela dalam kita seperti iri, dengki dan sebagainya sifat itu menyelit nyelit didalam hati seperti halnya kotoran yang yang tertinggal didalam saat buang air besar.
- Membuat kulit kusam atau bersisik ini menjadi hilang karna kesan kesan kulit tersebut disebabkan salah satunya HATI yang KOTOR.
- Membuat AURA kita menjadi lebih baik baru seseorang akan suka dengan kita.

Fungsi SABUN ALLAH
Jika mengalami Kulit pecah pecah, bersisik, ada jerawat maka saat mandi GOSOKlah dengan SABUN ALLAH ini maka keadaan keadaan itu akan cepat hilang.

Demikianlah apa yang dapat saya kongsikan sebagai AMALAN keseharian ANDA dan mudah mudahan ianya dapat BERMANFAAT hendaknya.

Didalam BILIK AIR ianya ada banyak JIN yang duduk dan MELEKAKAN kita dan ianya boleh MERASUKI badan kita dan membuat kita LALAI maka AMALAN MANDI RUH, MANDI MAYAT & SABUN ALLAH ini cara untuk MELAWAN sekaligus MEMBERSIHKAN jahir dan batin kita.

Buat apa ingin CANTIK & BERSERI guna minyak pengasih, amalan pengasih TETAPI ianya ada QADAM yang membuat RUHANI terbeban dan kotor, ada amalan SAMA yang untuk PENGASIH & BERSERI, SERTA MURAH REJEKI dengan cara MANDI RUH, MANDI MAYAT & guna SABUN ALLAH.

Sekali lagi ADA PENULISAN atau pun TUTUR BAHASA yang salah atau pun MENYINGGUNG perasaan saat sampaikan MOHON MAAF sebesar besar. 

Salam SANTUN 
MASTER AJIE
Call / Whatsapp
0192873134

https://masterajie.wasap.my/
https://masterajie.wasap.my/
https://masterajie.wasap.my/

PUSAT RAWATAN SYAHADAH



No comments:

Post a comment