Tuesday 21 May 2019

SIHIR PERNIAGAAN

Asalamualaikum dan salam sejahtera


Sebelum kita kupas dan bahas lebih lanjut, kita harus tau dan paham dahulu mengenai tajuk yang akan kita terangkan untuk kali ini.


Yaitu APA ITU SIHIR


Dari wikipedia bahasa adalah Sihir dari segi istilah merupakan satu perbuatan menyakiti atau mempengaruhi badan, hati atau akal orang yang disihir secara tersembunyi (ghaib) yang melibatkan makhluk halus, dan dilakukan di luar hukum alam bagi mencapai tujuan tertentu yang kebiasaannya merujuk pada ilmu hitam.


Contohnya menyakiti seseorang, mempengaruhi untuk suka dan mencintai atau benci, bergaduh (berkelahi) yang sifatnya untuk memisahkan, membuat takut, membuat gila dan hilang kewarasan, sukar menikah, susah punya anak, menutup rejeki (perniagaan), ketakutan, histeria dan berbagai bagai lagi ragamnya tergantung pada niat mau seperti apa sihir itu dibuat.





Sihir umum disebut dalam agama islam, tetapi banyak lagi nama nama yang merujuk pada sihir yang sebutannya berlainan mengikut pada bangsa , suku dan budaya, seperti, guna guna, santet, teluh, santau, pelalau, layaran, pukau, tuju tuju, gendam, voodoo, black magic dan berbagai nama lain. Yang kenyataannya padahal benda yang sama,hanya lain lain sebutan sahaja mengikut pada kaum, bangsa dan negaranya.


Tetapi kali ini kita akan bahas lebih lanjut adalah sihir perniagaan, boleh niaga kedai makan, sofenir, kilang atau macam lagi bentuk perniagaan.


BARANG BARANG KEPERLUAN SIHIR


untuk pelaksanaan sihir biasanya memerlukan barang peribadi dari calon korban yang akan disihir tergantung pada jenis dan sihir yang akan dibuat, karna jenis yang berlainan maka syarat barang pun berlainan seperti :


- Pakaian baju atau seluar panjang

- Seluar dalam atau pun bra

- Gambar

- Rambut

- Kuku

- Nama lengkap dengan nama kedua orang tua

- Tarikh lahir ( tempat tanggal lahir )

- Hari kelahiran mangsa

- Air ludah 

- Tanah lepas kita pijak

- Darah haid atau datang bulan yang biasa dibuang di seluar dalam wanita ketika haid

- Tanah yang diambil dirumah mangsa



PENGHANTARAN SIHIR


Penghantaran sihir boleh melalui media apa pun agar dapat masuk dalam badan mangsanya tergantung pada jenis sihir yang digunakan dan niat tujuan seperti :


- Makanan

- minuman

- Minyak

- Hembusan angin (asap rokok)

- Pandangan

- Ditanam dirumah mangsa





Apa itu SIHIR PERNIAGAAN


Sihir perniagaan adalah sesuatu sihir yang melibatkan unsur gaib berupa jin kiriman yang ditujukan untuk menutup atau membuat suatu permis dan kedai menjadi tidak laku dan tidak ada pembeli.


Sihir perniagaan ini biasanya ditujukan pada dua perkara atau salah satu daripadanya iaitu pada TEMPAT PERNIAGAAN (KEDAI & PERMIS) atau pada PEMILIK TEMPAT PERNIAGAAN, KEDAI & PERMIS.


Bagaimana hendak mengetahui bahawa perniagaan tersebut telah disihir? Sebenarnya ada beberapa tanda yang boleh dikenal pasti jika sesuatu perniagaan disihir. Berikut adalah beberapa tanda yang ketara. Antaranya;


Sihir yang ditujukan pada PEMILIK PERNIAGAAN KEDAI atau PERMIS. tanda tanda yang berlaku adalah. 


# Sering sakit kepala dan sendi badan tanpa sebab yang munasabah, terutama ketika bangun pagi dan sukar dirawat dengan perubatan moden terutamanya jika berada pada tempat pernigaan


# Rasa malas bekerja tanpa sebab dan kurang motivasi diri dan akan kehilangan aide aide brilian seperti biasa menjadikan kita seperti bodoh.


# Selalu bermimpi buruk seperti dipatuk ular, dikejar anjing atau binatang binatang garang dan berbisa, orang yang telah meninggal dunia, tempat kotor kumuh seperti tandas, jatuh dari bangunan, berjumpa hantu atau dikejar hantu dan mimpi selalu bergaduh dengan orang.


# muka kelihatan gelap, tidak menarik, hilang seri wajah dan membuat orang keliling merasa kurang selesa seolah-olah ada sesuatu yang tidak kena. 


# Wajah menjadi tua, gelap dan hitam padahal kenyataan umur masih muda.


# Menjadi panas baran, mudah rasa tercabar dan meluat tanpa sebab terutama jika beranda di tempat niaga.


# Sukar tidur malam mengakibatkan sentiasa rasa letih dan mengantuk di siang hari.


# Kerap rasa bingung, mudah lupa dan tidak dapat merancang kegiatan hidup seharian sebagaimana yang sepatutnya terutama untuk memajukan perniagaannya.


# sering sakit kepala, mengantuk, gatal dan panas terutama di tempat perniagaan dan kadang berasa malas untuk ke tempat perniagaan tanpa sebab.


# badan akan tiba-tiba menjadi sakit apabila hendak ke tempat perniagaan atau ketika hendak memulakan perniagaan terutama pada petang mendekati asar sampai magrib.




Sihir yang ditujukan pada TEMPAT PERNIAGAAN, KEDAI ATAU PERMIS dan lain lain tanda tandanya adalah.


# Pekerja anda saling bertengkar sesama sendiri dan biasanya pekerja anda juga selalu berhenti kerja dan tidak selesa duduk ditempat perniagaan.


# Anda atau pekerja sendiri akan sering terdengar bisikan dan melihat lembaga menakutkan, bayangan seperti kelibat ditempat perniagaan.


# Anda atau pekerja sering terjumpa duit syiling dimerata-rata tempat tanpa diketahui sumbernya, 

boleh jugak jumpa beras guli dalam kedai.


# Kedai tidak kelitan atau seperti Tertutup - Pelanggan mengadu tidak nampak kedai makannya dibuka. Apabila diajukan kepada tuan punya kedai mengapa kedainya ditutup, tuan punya kedai kehairanan kerana kedainya pada waktu yang dinyatakan itu sentiasa dibuka. Bagi peniaga kedai makan, ada kalanya pelanggan nampak kedai tetapi kerusi diletakkan di atas meja. Malah ada juga yang nampak tiada kerusi dan meja di dalam kedai makan tersebut.


# Kelihatan Suram - Premis perniagaan kelihatan suram. Pelanggan seolah-olah tiada keinginan untuk masuk ke dalam kedai. Walaupun ada pelanggan yang berhenti di depan kedai tetapi berpatah semula ke arah lain. Ada juga pelanggan yang sudah turun daripada kenderaan tetapi masuk semula ke dalam kenderaan dan berlalu pergi. 


# Sakit Badan - Pengusaha perniagaan sering sakit dan menyampah untuk datang ke premis perniagaan. Badan terasa panas dan rimas apabila berada di dalam premis perniagaan sebaliknya rasa selesa apabila keluar dari premis. Ada juga badan terasa gata-gatal hingga menyukarkan pekerjaan.


# Bermacam macam timbul bau - jika anda atau perkerja anda duduk pada tempat perniagaan biasa kadang akan tercium bau bau seperti bau kemenyan, bau wangi boleh jugak bau seperi amis darah atau bau busuk dalam tempat perniagaan.


# Sering Bergaduh - Pengusaha perniagaan sering dalam keadaan tertekan dan sering marah atas sebab yang kecil. Selain itu pekerja juga selalu bergaduh sesama sendiri dan mungkin berhenti bekerja secara mendadak. Akibatnya pengurusan perniagaan menjadi kucar-kacir. 


# Peristiwa Menakutkan - Kemuncak gangguan ini ialah pengusaha perniagaan atau pekerjanya sering terlihat kelibat makhluk yang menakutkan, terhidu bau harum atau busuk secara tiba-tiba dan kerap terdengar bunyi-bunyi aneh dan bisikan. 


# Benda Asing - Pengusaha perniagaan atau pekerja kerap terjumpa benda-benda pelik disekitar premis perniagaan, contohnya serbuk tanah, sisa simbahan cecair, dan bekas tanah dikambus. Dan bagi peniaga makanan, kerap terjumpa kaca dan benda kotor di dalam makanan, dan terlalu banyak lalat atau tikus walaupun telah berusaha menghalaunya,


# Juadah Cepat Basi - Bagi perusahaan perniagaan makanan, ada juga kes yang pelik iaitu makanan yang disediakan seperti nasi yang di masak cepat basi. Walhal, makanan tersebut baru beberapa jam dimasak dan terpaksa dibuang. Ini akan merugikan pengusaha perniagaan.




Jika anda mengalami atau perasan perniagaan yang ada kelola menjadi down dikarnakan kurang custemer datang dan menjadi sepi, maka bacalah tanda tanda seperti diatas. 


Dan jika anda sudah pasti mengalami sihir pernigaan ini maka cepatlah meminta bantuan pada perawat atau pun orang yang berkebolehan dalam mengclearkan sihir perniagaan tersebut sebelum bertambah teruk.


Untuk apa apa info boleh hub saya master ajie ditalian 0192873134 dan boleh call atau pun whatsap terus. insya allah akan dilayani.


mudah mudahan info yang saya tulis pasal sihir perniagaan ini menjadikan kita waspada dan selalu beringat pada Allah s.w.t. dan selalu dalam lindungannya . amin


Salam dari saya

Master ajie

Call / Whatsapp

0192873134

https://masterajie.wasap.my/

https://masterajie.wasap.my/

https://masterajie.wasap.my/

https://masterajie.wasap.my/

PUSAT RAWATAN SYAHADAH. 






1 comment: